Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incetarea mandatului reprezentantului fiscal

22-Nov-2011
4808
Intrebare:

O societate din UE are stabilit in Romania un reprezentant fiscal, cu mentiunea ca perioada de 6 luni de reprezentare a expirat. In consecinta, se poate prelungi perioada de desemnare a reprezentantului fiscal? Ce documente vor fi necesare pentru a intocmi aceasta modificare? Se doreste, de asemenea, pastrarea aceluiasi reprezentant fiscal si nu se doreste optiunea de tranformare in sediu permanent.

Raspuns:

Persoana impozabila stabilita in Comunitate, dar nu in Romania, care are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, poate, in conditiile stabilite prin Normele metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal , sa isi indeplineasca aceasta obligatie prin desemnarea unui reprezentant fiscal.

Astfel, pentru obligatiile ce ii revin din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, societatea comerciala stabilita in Comunitate care desfasoara activitati economice pe teritoriul Romaniei poate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania sau poate sa isi desemneze un reprezentant fiscal pe teritoriul Romaniei.


Desemnarea reprezentantului fiscal se realizeaza conform prevederilor pct. 661 din Titlul VI al Normelor metodologice date in aplicarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal . Potrivit acestora, desemnarea reprezentantului fiscal se face pe baza de cerere depusa de persoana impozabila nestabilita in Romania la organul fiscal competent la care reprezentantul propus este inregistrat in scopuri de TVA. Cererea trebuie insotita de:

a) declaratia de incepere a activitatii, care va cuprinde: data, volumul si natura activitatii pe care o va desfasura in Romania. Ulterior inceperii activitatii, volumul si natura activitatii pot fi modificate potrivit prevederilor contractuale, aceste modificari urmand a fi comunicate si organului fiscal competent la care reprezentantul fiscal este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, conform art. 153 din Codul fiscal ;

b) copie de pe actul de constituire in strainatate al persoanei impozabile nestabilite in Romania;

c) acceptul scris al persoanei propuse ca reprezentant fiscal, prin care aceasta se angajeaza sa indeplineasca obligatiile ce ii revin conform legii si in care aceasta trebuie sa precizeze natura operatiunilor si valoarea estimata a acestora.

Nu se admite decat un singur reprezentant fiscal pentru ansamblul operatiunilor desfasurate in Romania de persoana impozabila nestabilita in Romania. Nu se admite coexistenta mai multor reprezentanti fiscali cu angajamente limitate. Pot fi desemnate ca reprezentanti fiscali orice persoane impozabile stabilite in Romania conform art. 1251 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal , inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal .

Reprezentantul fiscal, dupa ce a fost acceptat de organul fiscal competent, este angajat, din punctul de vedere al drepturilor si obligatiilor privind taxa pe valoarea adaugata, pentru toate operatiunile efectuate in Romania de persoana impozabila nestabilita in Romania atat timp cat dureaza mandatul sau. In situatia in care mandatul reprezentantului fiscal inceteaza inainte de sfarsitul perioadei in care, potrivit legii, persoana impozabila nestabilita in Romania ar avea obligatia platii taxei pe valoarea adaugata in Romania, aceasta este obligata fie sa prelungeasca mandatul reprezentantului fiscal, fie sa mandateze alt reprezentant fiscal pe perioada ramasa sau sa se inregistreze conform art. 153 alin. (4) sau art. 153 alin. (5) din Codul fiscal , daca este o persoana impozabila stabilita in Comunitate.

Astfel, in situatia in care mandatul reprezentantului fiscal al societatii din Comunitate inceteaza inainte de sfarsitul perioadei in care societatea ar avea obligatia platii taxei pe valoarea adaugata in Romania, aceasta are trei posibilitati:

1) sa prelungeasca mandatul reprezentantului fiscal,
2) sa mandateze alt reprezentant fiscal pe perioada ramasa
3) sa se inregistreze conform art. 153 alin. (4) sau art. 153 alin. (5) din Codul fiscal .

In situatia in care optiunea societatii este prelungirea mandatului reprezentantului fiscal, va adresa o cerere organului fiscal competent. Mentionam ca, Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal stabilesc numai procedura pentru desemnarea reprezentantului fiscal nu si procedura pentru prelungirea mandatului. Prin urmare, la cererea de prelungire a mandatului reprezentantului fiscal se vor anexa documentele solicitate de organul fiscal.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016