Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Informare CNAS. O serie de documente isi vor pierde valabilitatea in data de 31 martie

31-Mar-2021
2538

CNAS informeaza, printr-un comunicat de presa recent, ca o serie de documente, a caror valabilitate a fost prelungita in repetate randuri pe perioada starii de alerta, isi vor pierde valabilitatea in data de 31 martie, fiind necesara o noua evaluare a medicului specialist pentru emiterea de noi documente.

Documentele:

-biletele de trimitere pentru specialitati clinice, inclusiv pentru specialitatea medicina fizica si de reabilitare;
-biletele de trimitere pentru specialitati paraclinice;
-recomandarile medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii si dispozitive asistive ce se depun/se transmit la casa de asigurari de sanatate;
-deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor si dispozitivelor asistive.

Conform reglementarilor in vigoare, perioada de valabilitate a acestor documente este urmatoarea:

Biletul de trimitere pentru specialitati clinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare amortizare active noi clinica medicala Clinica medicala doreste sa achizitioneze echipamente medicale pentru extinderea activitatii medicale. Acum este o singura cladire, iar pe urma vor fi 2 cladiri structurate altfel...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Acordare diurna in valuta O societate inregistrata in Romania din domeniul constructiilor, platitoare de impozit pe profit si TVA are salariati detasati pe un santier din Germania. Salariatilor detasati...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Taxe salarii contract part time La ce salariu brut se calculeaza contributiile salariale obligatorii in 2025 pentru o persoana incadrata cu jumatate de norma cu salariu minim pe economie?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Program Stock Option Plan societate mama din Italia Societatea mama (Italia) ofera pentru cumparare actiuni pentru salariatii din Romania astfel: - contra cost (achizitionate) - cost suportat de salariati prin retinere salariala; -...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Monografie incasari prin Global Payments Cum pot deconta facturile incasate partial prin Global payments? Mentionez ca de la Global payments se primeste doar extras.citeste mai mult

Exceptii:

Pentru toate bolile cronice, biletele de trimitere pentru specialitatile clinice si pentru ingrijiri paliative in ambulatoriu au valabilitate de pana la 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru specialitati clinice recomandate de medicul de familie, care are evidentiat "management de caz", are o valabilitate de 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru specialitatea clinica medicina fizica si de reabilitare are o valabilitate de maximum 60 de zile calendaristice de la data emiterii.

Biletul de trimitere pentru specialitati paraclinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii. Prin exceptie:

Pentru toate bolile cronice, valabilitatea biletului de trimitere pentru investigatii paraclinice este de pana la 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru investigatii paraclinice - examinari histopatologice si citologice are termen de valabilitate 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru investigatii paraclinice recomandate de medicul de familie/medicul de specialitate din ambulatoriu, care are evidentiat "management de caz", are o valabilitate de 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru investigatii medicale paraclinice de inalta performanta (RMN, CT, scintigrafie si angiografie) are valabilitate 90 de zile.

Recomandarea medicala pentru dispozitive medicale, tehnologii si dispozitive asistive isi pierde valabilitatea daca nu este depusa la casa de asigurari de sanatate in termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii. Precizari:

In situatia pacientilor cu stome permanente, pentru obtinerea dispozitivelor de protezare stomii, prescriptia medicala se depune impreuna cu cererea la casa de asigurari de sanatate o singura data pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

In situatia pacientilor cu incontinenta urinara permanenta, pentru obtinerea dispozitivelor de incontinenta urinara, prescriptia medicala se depune impreuna cu cererea la casa de asigurari de sanatate o singura data pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie si ventilare noninvaziva prescriptia medicala se depune impreuna cu cererea la casa de asigurari de sanatate o singura data pentru un interval de maximum 90/91/92 de zile, in functie de starea clinica si evolutia afectiunii pentru persoanele care nu sunt incadrate in grad de handicap si de maximum 12 luni pentru persoanele care sunt incadrate in grad de handicap accentuat sau grav.

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical are un termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii de catre casa de asigurari de sanatate, cu exceptia urmatoarelor situatii:

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii si incontinenta urinara este valabila pentru perioada prevazuta in prescriptia medicala, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, dupa caz. Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii si incontinenta urinara este insotita de o anexa cu 3 taloane sau 12 taloane, dupa caz, corespunzator perioadelor lunare, pentru perioada prevazuta in prescriptia medicala.

Decizia de aprobare pentru inchirierea fotoliilor rulante este valabila pentru perioada prevazuta in prescriptia medicala, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice.

Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie decizia de aprobare este valabila pentru perioada prevazuta in prescriptia medicala, respectiv maximum 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, dupa caz.

Pentru aparatele de ventilatie noninvaziva decizia de aprobare este valabila pentru perioada prevazuta in prescriptia medicala si nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, dupa caz.

Decizia de aprobare pentru inchirierea fotoliilor rulante, aparatelor pentru administrarea continua cu oxigen si ventilatie noninvaziva este insotita de o anexa cu 3 sau 12 taloane, dupa caz, corespunzator perioadelor lunare, pentru perioada prevazuta in prescriptia medicala.

„In conditiile determinate de evolutia situatiei epidemiologice, aceste noi masuri asigura accesul neintrerupt si nediscriminatoriu al asiguratilor la servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale necesare pentru diagnosticarea, tratarea si monitorizarea bolilor, inclusiv a celor cu impact major asupra starii de sanatate”, a declarat Adrian Gheorghe, presedintele CNAS.

Sursa: CNAS

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016