Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Informare ONRC. Cum trebuie raportate informatiile despre impozitul pe profit, conform Ordinului 2048/2022

16-Dec-2024
1110
Informare ONRC. Cum trebuie raportate informatiile despre impozitul pe profit, conform Ordinului 2048/2022

ONRC a pus, pe site-ul oficial, o informare cu privire la modalitatea de raportare a informatiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementarilor contabile aplicabile operatorilor economici.

Informare ONRC. Cum trebuie raportate informatiile despre impozitul pe profit, conform Ordinului 2048/2022

Pe site-ul Ministerului Finantelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informatiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finantelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementarilor contabile aplicabile operatorilor economici.

Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European si a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifica Directiva 2013/34/UE in ceea ce priveste prezentarea, de catre anumite intreprinderi si sucursale, de informatii privind impozitul pe profit - cunoscuta si sub denumirea de Directiva CbCR.

Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finantelor, operatorii economici trebuie sa respecte noile cerinte de raportare privind impozitul pe profit, care implica transparenta crescuta si raportarea pe baza unor modele standardizate.

Potrivit art. 48c alin. (3) si (4) din Directiva contabila, informatiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instructiunilor de raportare mentionate in sectiunea III, partile B si C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal si de abrogare a Directivei 77/799/CEE.

Totodata, comunicatul precizeaza ca pana la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere in aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun si a unor formate de raportare electronica pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului in ceea ce priveste informatiile care trebuie prezentate in rapoartele privind informatiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizati de cerintele de raportare se pot folosi de:

  • instructiunile de raportare mentionate in sectiunea III, partile B si C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
  • modelul si formatele prevazute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
  • stabilirea unui format de raportare propriu, cu conditia ca raportul sa includa toate informatiile prevazute de reglementarile contabile aplicabile.

Pentru mai multe detalii, precum si pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteti consulta site-ul Ministerului Finantelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - sectiunea Raportare CbCR. 




Sursa: ONRC

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016