Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lectia de management - Avem un IMM, cum facem profit? Raspunsul a pus sala pe ganduri. Si pe cautat pe internet

05-Oct-2015
530

"Avem o firma de comert cu cateva zeci de angajati, mai mult de 3 puncte de lucru si o cifra de afaceri care creste incet, dar sigur. Profitul nu este, inca, senzational, dar semnele au inceput sa apara, iar potential exista. Care este urmatorul pas pe care este obligat managerul firmei sa il faca pentru a incepe sa culeaga si roadele muncii echipei sale?"

Intrebarea de mai sus nu este de la vreun test de final de an la Facultatea de Management, desi ar putea fi. Ea a fost adresata unui grup de 21 de manageri (IMM-uri, peste 30 de angajati) in cadrul unui Focus Group la care am avut onoarea de a asista (eu vorbind despre marketing online si generare de leaduri pentru departamentul de vanzari, dar despre acest subiect va voi povesti cu alta ocazie). Ce credeti ca au raspuns conducatorii companiilor prezente?

Evident, fiecare a avut cate o versiune proprie (ma rog, au existat si 2 exceptii care au cerut ragaz de gandire pana la final, cand au uitat sa mai intervina). "Trebuie sa mai reduca din cheltuieli pentru a creste profitul". "Trebuie sa investeasca in promovare si calitatea serviciilor". "Trebuie sa aplice pentru fonduri europene nerambursabile (sic!)". Raspuns dupa raspuns ideile navaleau din sala, dar niciuna nu parea sa-l multumeasca in totalitate pe lector. "Dar care este, domn' profesor, raspunsul?", a izbucnit pana la urma cineva din ultimele randuri. Chiar asa, exista un raspuns corect?, ma intrebam si eu. Ei bine, se pare ca exista. Iar domnul lector chiar il avea la el.

"Am stabilit ca vorbim despre un IMM, asa cum sunt si firmele de care fiecare dintre dumneavoastra se ocupa. Care este avantajul unui IMM in fata concurentei mult mai potenta financiar? Apropierea fata de client, rapiditatea in reactie, umanizarea legaturilor cu furnizorii sau cumparatorii si, in general, aspecte care tin de acele mici amanunte ce pot face diferenta. De aceea, raspunsul simplu si practic la intrebarea de mai sus este cat se poate de intuitiv: o flota de masini. Mica, la inceput, mai mare pe parcurs. Astfel poate creste eficienta, productivitatea si rapiditatea actiunilor, imbunatatind, in acelasi timp, si retentia personalului". Liniste timp de cateva secunde, semn ca fiecare dintre cei prezenti analiza toate aspectele raspunsului. Multumitor, se pare, caci o singura persoana a avut o obiectie.

"Dar acest lucru nu inseamna investitii, asa cum amintisem si eu?", a fost reactia venita din sala (pe modelul << mare chestie, asta spusesem si eu mai devreme >>). Ceea ce parea oarecum logic, caci orice achizitie inseamna bani iar cel mai mare cosmar al managerilor este sa semneze facturi care nu intorc in mod direct venituri. Si aici apare lectia de management oferita de al nostru lector, o argumentatie pentru care cu siguranta a meritat sa cititi pana aici.

"Teoretic da, facem investitii. Practic, insa, in anul 2015 exista modalitati mult mai inteligente de a face acest lucru pentru firma noastra. Spre exemplu, pentru exact acest gen de situatie exista leasingul operational. Probabil ca ati citit deja in numeroase studii ca achizitia de masini noi scade vertiginos, in timp ce folosirea leasingului operational creste exponential. Din cate stiu a ajuns deja la 16% din total. Ceea ce este normal, pentru ca aceasta varianta iti ofera flota de masini de care ai nevoie plus o serie de alte facilitati de care un IMM are neaparata nevoie: mentenanta continuua, RCA si CASCO incluse, impozite si taxe gata platite, plus, un aspect extrem de important, faptul ca rata luna este total deductibila. Asadar avem o situatie de tip win-win si dumneavoastra v-ati facut flota de masini de care aveti nevoie la o fractiune din costurile achizitiei normale. Eu cred ca merita".

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Din locul in care stateam am putut vedea efectele acestei scurte explicatii. Sprancene ridicate si clatinari admirative din cap, pixuri si carnetele scoase din buzunar pentru a nota apasat "leasing operational - de cercetat" si intrebari directe in timp ce lectorul isi impacheta materialele. "Stiti vreo firma care se ocupa cu acest lucru? Ce costuri sunt? Aveti un numar de telefon de-al lor?"

Recunosc ca si pe mine m-a facut curios aceasta solutie, asa ca m-am apucat sa caut informatii. Ceea ce va recomand si dumneavoastra, caci ceea ce am aflat este, intr-adevar, imbucurator. Spre exemplu, nu doar ca ratele sunt deductibile, dar si avansul este zero, ceea ce la o firma mica sau mijlocie conteaza enorm. Mai adaugam toate reviziile incluse, mentenanta neprevazuta, asigurari si taxe incluse, asistenta rutiera si masini la schimb in caz de accident, monitorizare prin GPS, rapoarte despre consumul de combustibil si constatam ca oferta devine extrem de interesanta.

Pe scurt, daca aveti nevoie de masini pentru firma dumneavoastra, leasingul operational este o optiune cat se poate de viabila. 270 de euro pe luna pentru o masina, cu toate optiunile de mai sus, suna cat se poate de bine. AutoBoca au o serie de oferte pe care va invit sa le vedeti si sa le testati (le gasiti aici), caci includ chiar si masini precum Citroen C Elysee, Hyundai I20, Ford Transit Custom sau Dacia Duster. Din cate scrie pe site-ul lor, oferta poate fi personalizata in functie de ceea ce vrea clientul, deci sanse sa gasiti ceea ce vreti sunt foarte mari.

Si, daca va intereseaza un parc de masini si va ganditi deja sa folositi leasingul operational, retineti inca un mare avantaj al sau: rata de leasing operational nu intra in calculul gradului de indatorare! Altfel spus, puteti aplica linistit pentru creditare la banca, scoringul nu va fi afectat in niciun fel. Ceea ce, din nou, este extrem de important pentru un IMM care vrea sa creasca si sa se dezvolte. Cu profit, evident.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lectia de management - Avem un IMM, cum facem profit? Raspunsul a pus sala pe ganduri. Si pe cautat pe internet":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.