Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Mai putini bani europeni pentru companiile romanesti

12-Iun-2013
2096
Companiile din Romania au disponibile de la UE, pentru 2013, fonduri in valoare de 500 de miliopane de euro, sub 10% din cele 8 miliarde de euro care sunt destinate firmelor pe intreg programul 2007-2013, a declarat Marius Radu, coordonator fonduri europene la UniCredit Tiriac Bank.

“Fondurile UE disponibile in 2013 pentru companiile din Romania se ridica la circa 500 milioane de euro, mai putin de 10 % din cele peste 8 miliarde de euro dedicate firmelor pentru perioada 2007-2013 (estimare UniCredit Tiriac Bank -n.r). De mentionat ca acestora li se adauga peste 700 de milioane de euro prevazuti pentru finantarea proiectelor de investitii in baza schemelor de ajutor de stat administrate de Ministerul Finantelor Publice (HG nr.1680/2008, HG nr.797/2012, Hotararea 274/2013)”, a explicat Marius Radu, citat de Agerpres.

Acesta a aratat ca foarte multe companii au dificultati in accesarea banilor europeni. Problemele in implementarea proiectelor sunt multiple, printre acestea fiind si limitarea valorii facilitatilor de creditare care se pot obtine aducand in garantie activele achizitionate in proiect.

Supradimensionarea proiectelor / incapacitatea anumitor beneficiari de a asigura sursele financiare necesare implementarii proiectelor a devenit una dintre cele mai grave problem pe care romanii le au. Din dorinta de a atrage cat mai multi ani se vad pusi in fata neacoperirii cheltuielilor.

“Pe parcursul derularii proiectelor, beneficiarii nu sunt intotdeauna notificati asupra sumei acceptate la plata in urma verificarii cererii de rambursare. Pentru a putea previziona corect fluxurile de numerar, ar fi utila emiterea de catre autoritatea de management /organismul de implementare a unei notificari catre beneficiari cu privire la suma acceptata la plata pentru fiecare cerere de rambursare. Notificarea poate fi inlocuita cu un sistem online de vizualizare in timp real a stadiului verificarii fiecarei cereri de rambursare', a explicat Marius Radu.

Acesta a spus ca, de departe, cea mai mare problema ramane intarzierea in decontarea sumelor nerambursabile. Intarzierile s-au diminuat, totusi, in ultima perioada.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016