Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Disponibilitatile prevazute in OUG 114/2018 se vireaza la bugetul de stat (proiect de Ordin)

22-Oct-2019
2098

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de Ordin care completeaza Ordinul nr. 1386/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.

In Referatul de aprobare care insoteste Proiectul se arata ca prin acesta se propune completarea Ordinului nr. 1386/2019, in sensul reglementarii destinatiei disponibilitatilor Ministerului Sanatatii si Ministerului Tineretului si Sportului provenite din incasarea contributiilor sociale, cat si a cotei de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcolice, existente la 31 decembrie 2018, respectiv virarea acestora la bugetul de stat.

In ceea ce priveste provenienta acestor sume incasate ulterior datei de 31.12.2018, acestea pot fi:

- sume provenite din incasarea contributiilor sociale si a cotei de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcolice si reglementarea expresa ca, restituirea sumelor incasate din contributiile stabilite conform art.367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute de art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, in luna ianuarie, care potrivit art. 345 din Codul fiscal, aveau termenul de plata pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care accizele devin exigibile;

- sume restante, eventual, din anii anteriori si incasate dupa 31 decembrie 2018;

De asemenea, proiectul de ordin prevede completarea Ordinului cu conturile in care trebuie virate aceste sume si totodata se reglementeaza faptul ca aceste conturi de disponibil unde s-au virat sumele incasate dupa 31 decembrie 2018 se inchid de catre unitatile Trezoreriei Statului.

Extras din Proiectul de Ordin

Art. I. – Ordinul nr. 1386/2019 (publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 104 din 7 februarie 2019, n.r.) pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 104 din 7 februarie 2019, se completeaza dupa cum urmeaza:

Dupa articolul 2 din Normele Metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, aprobate prin Ordinul nr. 1386/2019 se introduc 3 noi articole, articolele 3 – 5, cu urmatorul cuprins:

„Art. 3. – (1) Eventualele sume incasate ulterior datei de 31 decembrie 2018 si pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, in conturile de disponibil 51.E.14.02.00 – „Disponibil din accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere”, 51.E.14.03.00 –„Disponibil din accize incasate din vanzarea produselor din tutun”, 51.E.14.12.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, inclusiv sume datorate pana la data de 31 decembrie 2006”, 51.E.14.13.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de produse din tutun”, 51.E.16.05.00 – „Disponibil din taxa asupra unor activitati daunatoare sanatatii si din publicitatea lor” reprezentand contributii sociale prevazute de art. 367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vireaza de catre unitatile Trezoreriei Statului la bugetul de stat, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, in urmatoarele conturi de venituri, codificate cu codul de identificare fiscala al contribuabililor:

a) 20.A.14.02.10 – „Accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, aferente unor activitati reorganizate”;

b) 20.A.14.03.08 – „Accize incasate din vanzarea produselor din tutun, aferente unor activitati reorganizate”;

c) 20.A.14.12.00 – „Accize incasate in vama din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, inclusiv sume datorate pana la data de 31 decembrie 2006”;

d) 20.A.14.13.08 – „Accize incasate in vama din importul de produse din tutun, aferente unor activitati reorganizate”;

e) 20.A.16.05.00 – „Taxa asupra unor activitati daunatoare sanatatii si din publicitatea lor”.

(2) Sumele reprezentand contributii instituite conform art. 367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, datorate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, se platesc de catre debitori in conturile de venituri ale bugetului de stat prevazute la alin. (1).

(3) Dupa virarea sumelor la bugetul de stat, potrivit prevederilor alin. (1), conturile de disponibil 51.E.14.02.00 – „Disponibil din accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere”, 51.E.14.03.00 –„Disponibil din accize incasate din vanzarea produselor din tutun”, 51.E.14.12.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, inclusiv sume datorate pana la data de 31 decembrie 2006”, 51.E.14.13.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de produse din tutun”, 51.E.16.05.00 – „Disponibil din taxa asupra unor activitati daunatoare sanatatii si din publicitatea lor” se inchid si isi inceteaza functionarea la unitatile Trezoreriei Statului eventualele sume virate in aceste conturi urmand a fi returnate platitorilor.

Art. 4. – Eventualele sume incasate ulterior datei de 31 decembrie 2018 si pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin in conturile de venituri bugetare 20.E.14.02.00 – „Accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere” si 20.E.14.03.00 – „Accize incasate din vanzarea produselor din tutun”, reprezentand cota de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcoolice, se vireaza de catre Ministerul Tineretului si Sportului la bugetul de stat in conturile de venituri 20.A.14.02.10 – „Accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, aferente unor activitati reorganizate” si 20.A.14.03.08 – „Accize incasate din vanzarea produselor din tutun, aferente unor activitati reorganizate”, codificate cu codul de identificare fiscala a Ministerului Tineretului si Sportului, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.

Art. 5. – Restituirea sumelor incasate din contributiile stabilite conform art. 367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute de art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, se realizeaza conform dispozitiilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire si de rambursare a sumelor de la buget, precum si de acordare a dobanzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depasirea termenului legal.”

Art. II. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016