Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP modifica bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 (Proiect de Ordonanta de Urgenta)

19-Nov-2020
1877

Ministerul Finantelor Publice a publicat recent, pe site-ul oficial, un nou Proiect de Ordonanta de urgenta pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 - publicat in data de 18 noiembrie 2020.

Conform notei de fundamentare, contextul actual constituie o situatie extraordinara ce vizeaza interesul public general si de aceea se impune rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020, aprobat prin Legea nr.6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza: 

La bugetul asigurarilor sociale de stat prin proiectul de act normativ se propune:

1. majorarea veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat cu suma de 1.827.792 mii lei, prin:

- majorarea veniturilor curente ale sistemului public de pensii cu suma de 337.569 mii lei, datorata, in principal, veniturilor suplimentare estimate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala referitoare la sumele ce vor fi incasate in luna decembrie conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.181/2020. Conform estimarilor Agentiei, veniturile suplimentare estimate vor fi virate de catre agentii economici in luna decembrie, suma reprezentand obligatiile bugetare datorate dupa declararea starii de urgenta. 
Totodata se are in vedere mentinerea sumei repartizate prin mecanismul de tip swap, aprobata initial prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.135/2020, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 30.06.2020, raportate potrivit legii.


- majorarea subventiei acordate de la bugetul de stat cu suma de 1.490.223 mii lei;

2. majorarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului public de pensii cu suma de 1.827.792 mii lei datorata executiei bugetare pe primele 9 luni ale anului si a majorarii punctului de pensie incepand cu luna septembrie 2020, astfel:


- titlul ”Bunuri si servicii” cu suma de 2.000 mii lei, suma necesara pentru asigurarea platii comisionului postal pentru transmiterea drepturilor de pensie la domiciliul beneficiarilor,
- titlul ”Asistenta sociala” cu suma de 1.825.669 mii lei pentru asigurarea fondurilor necesare platii integrale in luna decembrie a drepturilor de pensii. Cresterea cheltuielilor cu pensiile din sistemul public de pensii s-a datorat si cresterii numarului de pensionari de la 4.672,1 mii persoane in luna ianuarie a.c. la 4.675,4 mii persoane in luna septembrie a.c.
- titlul ”Alte cheltuieli” cu suma de 123 mii lei, titlu de cheltuieli de unde se asigura sumele necesare platii contributiilor aferente persoanelor cu handicap neincadrate.

3. diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale cu suma de 8.413 mii lei din care: cu suma de 8.274 mii lei la titlul ”Asistenta sociala” si cu suma de 139 mii lei la titlul ”Alte cheltuieli”.

4. excedentul sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale se majoreaza cu suma de 8.413 mii lei. 

La bugetul asigurarilor pentru somaj prin proiectul de act normativ se propune:

1. majorarea veniturilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale cu suma de 200.000 mii lei;

Prin prezentul proiect de act normativ se are in vedere programarea bugetara pe partea de venituri a sumelor necesare restituirii, din bugetul de stat, a platilor efectuate de Fondul de garantare pentru aplicarea prevederilor Legii nr.19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2.

Precizam ca, pana la finele anului 2020 sumele platite vor fi restituite Fondului din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, potrivit unei proceduri stabilite prin hotarare a Guvernului.

2. diminuarea veniturilor sistemului asigurarilor pentru somaj cu 100.000 mii lei ca urmare a diminuarii sumelor primite din fonduri de la Uniunea Europeana pentru programele operationale finantate din cadrul financiar 2014-2020; 

3. diminuarea cheltuielilor sistemului asigurarilor pentru somaj, per sold, cu 100.000 mii lei urmare executiei bugetare pe primele 9 luni ale anului, dupa cum urmeaza:

-majorarea cu suma de 1.000 mii lei la titlul ”Dobanzi” pentru plata dobanzilor datorate statului pe lunile noiembrie si decembrie a.c.

-majorarea cu suma de 500 mii lei la titlul ”Subventii” pentru asigurarea platii pana la finele anului a ucenicilor incadrati in munca;

-diminuarea cu suma de 1.500 mii lei la titlul ”Bunuri si servicii”

-diminuarea cu suma de 100.000 mii lei la titlul ”Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”.

4. excedentul Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale se majoreaza cu 200.000 mii lei.


Pentru a vedea Anexa 1 - Influente asupra veniturilor si cheltuielilor Bugetului Asigurarilor Sociale de Stat pe anul 2020, click AICI.
Anexa 2 - Influente asupra veniturilor si cheltuielilor Bugetului Asigurarilor pentru somaj pe anul 2020 click AICI.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%

    • Incepand cu 7 iulie 2025, sistemul RO e-Transport intra intr-o noua etapa de aplicare, odata cu publicarea Ordinului comun ANAF/Autoritatea Vamala/Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025. Aceasta reglementare detaliaza modul concret in care se poate aplica gradual masura confiscarii bunurilor nedeclarate in sistem, dupa ce mecanismul a fost conturat inca din toamna anului 2024. Articolul de mai jos ofera o privire detaliata asupra noilor obligatii pentru operatorii economici, tipurilor de...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal

    • In practica, contribuabilii care desfasoara activitati independente, precum titularii de PFA, se confrunta frecvent cu intrebari legate de deductibilitatea cheltuielilor efectuate in scop profesional. O situatie des intalnita este participarea la conferinte, targuri sau simpozioane internationale organizate in domeniul de activitate al contribuabilului. Conform legislatiei fiscale in vigoare, anumite cheltuieli ocazionate de aceste deplasari pot fi considerate deductibile, cu respectarea unor...» citeste mai departe aici

  • Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs

    • Gestionarea corecta a consumului de combustibil si a evidentei stocurilor este esentiala pentru orice companie care utilizeaza autovehicule in activitatea sa economica. In acest context, corelarea intre stocul contabil si consumul real, determinat pe baza foilor de parcurs, devine un aspect important atat din punct de vedere fiscal, cat si operational. In acest articol vom vedea modul in care se poate mentine aceasta corelare, evitand discrepantele intre stocul din contabilitate si cel din...» citeste mai departe aici

  • SAF-T 2025: Cand sunt OBLIGATORII codurile NC

    • Incepand cu 2025, obligatiile de raportare in cadrul fisierului SAF-T (Standard Audit File for Tax) devin tot mai detaliate, iar una dintre cele mai frecvente intrebari vizeaza codurile NC (Nomenclatura Combinata). Acestea sunt esentiale in anumite tipuri de tranzactii, precum importuri, livrari intracomunitare, produse accizabile sau bunuri supuse cotei reduse de TVA. In acest articol explicam clar in ce situatii codurile NC sunt obligatorii, cand pot fi omise (completate cu "NULL") si ce...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%

    • Dividendele reprezinta modalitatea prin care o societate isi recompenseaza asociatii din profitul obtinut. Acestea pot fi distribuite anual sau, in mod optional, trimestrial, in baza unor situatii financiare interimare. Distribuirea si plata dividendelor implica respectarea unor reguli contabile si fiscale clare, inclusiv calculul si declararea impozitului aferent. In cele ce urmeaza, prezentam o speta practica privind societatea ALFA, care a repartizat dividende interimare in 2024, dar a omis...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016