Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificarea si completarea unor acte normative in domeniul strainilor

06-Sep-2016
2449

Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana a determinat, in ultimii ani, modificari substantiale ale normelor de drept care reglementeaza regimul juridic al strainilor in tara noastra, in vederea asigurarii conformitatii cu legislatia Uniunii Europene si cu alte instrumente juridice cu caracter international la care statul roman este parte.

Prin OG 25/2016 s-au adus modificari si completari unor acte normative in domeniul strainilor, modificari care transpun in legislatia nationala Directiva 2014/36/EU a Parlamentului European si a Consiliului din 28 martie 2014 privind conditiile de intrare si sedere a resortisantilor tarilor terte in scopul ocuparii unui loc de munca in calitate de lucratori sezonieri si a Directiva 2014/66/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 7 mai 2014 privind conditiile de intrare si sedere a resortisantilor tarilor terte in contextul unui transfer in cadrul aceleiasi companii - lucratori ICT.

La nivel national, cadrul legislativ in aceste domenii este reprezentat de OG 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania si OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania. Prin OG 25/2016 s-au adus modificari acestor acte normative in vederea adaptarii legislatiei romane la certintele directivelor mai sus mentionate.

Dintre modificarile si completarile OUG 25/2014 mentionam:

- clarificarea unor aspecte privind situatiile in care strainii pot fi incadrati in munca fara aviz de angajare;
- stabilirea dreptului strainilor titulari ai dreptului de sedere temporara in scop de munca, incadrati in munca pe teritoriul Romaniei cu contract individual de munca cu norma intreaga, de a fi incadrati in munca pe teritoriul Romaniei la un alt angajator, fara aviz de angajare, numai cu contract individual de munca cu timp partial, cu durata muncii de maximum 4 ore pe zi.


- detalierea conditiilor de acordare a avizului de angajare pentru lucratori sezonieri, inclusiv aspecte despre asigurarea cazarii de catre angajatori;
- stabilirea conditiilor in care lucratorii sezonieri pot ocupa un nou loc de munca la un alt angajator;
- completarea dispozitiilor privind avizul de detasare;
- completarea regimului sanctionar prin introducerea unor noi contraventii si stabilirea in mod distinct, pentru inspectorii de munca din cadrul inspectoratelor teritoriale de munca si pentru lucratorii Inspectoratului General pentru Imigrari, a competentelor de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor;
- definirea termenilor si sintagmelor utilizate in ordonanta.

In ceea ce priveste OUG 194/2002, dintre modificarile aduse de OG 25/2016 mentionam:

- modificarea si in troducerea unor noi definitii astfel incat sa se asigure corelarea cu noile reglementari introduse;
- stabilirea posibilitatii prezentarii unei asigurari de sanatate pentru strainii aflati la prima prelungire a dreptului de sedere in Romania. La prima prelungire a dreptului de sedere, strainii pot prezenta o asigurare de sanatate pentru toate riscurile acoperite in mod obisnuit pentru cetatenii romani;
- reglementarea conditiilor pentru prelungirea dreptului de sedere temporara in scop de detasare in calitate de lucrator ICT, dreptul de sedere temporara in scop de detasare in calitate de lucrator ICT in cadrul unei mobilitati
- clarificari privind dreptul de sedere temporara pentru desfasurarea de activitati comerciale.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici