Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari aduse normelor privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli

16-Oct-2014
1825
Normele metodologice privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice autonome, institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii si activitatilor finantate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc si bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de institutiile publice, indiferent de modalitatea de organizare si finantare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 720/2014, au fost modificate prin OMFP 1341/2014.

Ordinul reglementeaza situatiile in care pot fi redistribuite sume de catre institutia publica ierarhic superioara in cazul in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate partial din venituri proprii din subordine sunt inferioare cheltuielilor bugetare aferente anului bugetar ale acestora precum si in situatiile in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate partial din venituri proprii din subordine sunt mai mari decat cheltuielile bugetare aferente anului bugetar ale acestora.

Prin ordinul 1341 s-au abrogat prevederile privind operatiunile care se efectueaza la data de 1 octombrie 2014 pentru transferul sumelor din conturile de disponibilitati deschise la unitatile Trezoreriei Statului in conturile temporare de venituri si cheltuieli bugetare precum si cele privind operatiuni care se efectueaza in perioada 1 octombrie 2014 - 30 noiembrie 2014 pentru transferul sumelor din conturile temporare de venituri si cheltuieli bugetare in conturile corespunzatoare de venituri si cheltuieli bugetare deschise pe structura clasificatiei bugetare COFOG 3.

Operatiunile prevazute a se efectua incepand cu 1 octombrie 2014 de institutiile publice care au infiintate activitati finantate integral din venituri proprii se vor efectua incepand cu 01 ianuarie 2015 iar cele prevazute pentru 30 noiembrie 2014 se vor efectua la data de 27 februarie 2015.

La data de 1 ianuarie 2015, institutiile publice care au infiintate activitati finantate integral din venituri proprii transfera pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) excedentul bugetului de venituri proprii al activitatii, inregistrat la finele anului 2014, in conturile corespunzatoare de excedente bugetare. Sumele care se transfera in conturile corespunzatoare de excedente bugetare se diminueaza cu excedentele din anii anteriori anului 2014, utilizate pentru constituirea depozitelor care nu au ajuns la scadenta la data la care se efectueaza transferul, care vor fi transferate in conturile corespunzatoare de excedente bugetare, la scadenta depozitelor respective.


Pe numele institutiilor publice cu personalitate juridica ierarhic inferioare, finantate integral/partial din venituri proprii, care colecteaza venituri proprii pentru institutiile publice ierarhic superioare, la unitatile Trezoreriei Statului pot fi deschise conturi de disponibilitati care se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. Sumele astfel colectate se vireaza de catre institutiile publice cu personalitate juridica ierarhic inferioare, finantate integral/partial din venituri proprii, in conturile corespunzatoare de venituri bugetare deschise potrivit Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.954/2005, pe numele institutiilor publice cu personalitate juridica ierarhic superioare, in termen de maximum 2 zile lucratoare de la incasare, daca prin actele normative care stau la baza colectarii sumelor respective nu se prevede altfel. Aceste conturi nu pot prezenta sold la finele exercitiului bugetar.
 
Autor: Irina Dumitrescu




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016