Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, completat cu doua pozitii noi. Instructiuni de completare a D100

27-Iun-2022
4223
Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, completat cu doua pozitii noi. Instructiuni de completare a D100

ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Conform actului normativ, se impune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, dupa cum urmeaza: 

1. Modificarea si completarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat prin completarea acestuia cu doua noi pozitii:

Taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman;
Taxa datorata Comitetului National Paralimpic.

2. Modificarea si completarea corepunzatoare a Instructiunilor de completare a formularului 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”.

Prin Legea nr.30/2022 din 25 februarie 2022 pentru modificarea si completarea art.13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc si pentru completarea art.20^2 alin.(3) din Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000, s-a reglementat ca un procent de 98,8% din taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevazuta la alin. (4), precum si din celelalte taxe prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc se constituie venit
la bugetul de stat, iar un procent de 1% din aceste taxe se constituie ca venit al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si 0,2% ca venit al Comitetului National Paralimpic.

Procedura de administrare a creantelor, inclusiv schimbul de informatii necesar, se stabileste prin ordin comun al ministrului finantelor si ministrului sportului, care se elaboreaza la propunerea ANAF.

Legea stabileste, de asemenea, ca sumele datorate Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si Comitetului National Paralimpic se declara in declaratia fiscala depusa la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pe un rand distinct, iar plata acesteia se realizeaza intr-un cont de venituri deschis la Trezoreria Statului la dispozitia Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si Comitetului National Paralimpic.

Avand in vedere prevederile mentionate, se impune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016.

Extras din Proiectul de Ordin:

 ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016 pentru
aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.94 din 8 februarie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si secompleteaza dupa cum urmeaza:

1. La Anexa nr.3 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat", dupa pozitia 83, se
introduc doua noi pozitii, pozitiile 84 si 85, cu urmatorul cuprins:
Taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman;

Taxa datorata Comitetului National Paralimpic.
2. Anexa nr.4 "Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de
plata la bugetul de stat»", se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

a) La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei",subpunctul 1.1. “Lunar, pentru obligatiile de plata reprezentand:”, dupa lit.p), se introduce o noua litera, lit.r), cu urmatorul cuprins :

“r) taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si taxa datorata Comitetului National
Paralimpic.”

b) La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei", subpunctul 1.3. “Alte termene:”, lit.e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“e) pana la termenul de plata prevazut de lege, pentru urmatoarele obligatii de plata: impozit pe
veniturile din dobanzi, in cazul imprumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozit pe
veniturile din lichidarea unei persoane juridice; impozit pe veniturile microintreprinderilor in cazul
persoanelor juridice care se dizolva cu lichidare sau fara lichidare; taxa pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc; taxa anuala pentru obtinerea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de viciu, varsaminte din profitul net al regiilor autonome; dividende de virat la bugetul de stat de catre autoritatile publice centrale; impozit specific unor activitati in cazul in care contribuabilii inceteaza sa existe in cursul anului, redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului si a apelor minerale naturale carbogazoase sau necarbogazoase, datorata potrivit Legii Minelor nr.85/2003, cu modificarile si completarile ulterioare si redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului, reprezentand terenuri cu destinatie agricola, datorata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si taxa datorata Comitetului National Paralimpic.”

c) La Capitolul II "Completarea declaratiei", punctul 3 "Sectiunea B «Date privind creanta fiscala»", se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

- La Subpunctul 3.2, primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"3.2. Tabelul de la pct. II "Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic" din anexa nr.1 la ordin se completeaza pentru declararea obligatiilor de plata prevazute la pozitiile 11, 25 - 27, 29- 51, 57 - 63, 65 - 71, 74 - 77, 80 - 85 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin."

- La Subpunctul 3.2.3., dupa alin.(2) se introduce un nou alineat, alin.(3), cu urmatorul cuprins:

"(3) Un procent de 98,8% din taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevazuta la alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din celelalte taxe prevazute in ordonanta, se declara la pozitiile 65, 66 - 68, 70 - 71 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin."

- Dupa subpunctul 3.2.9., se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.2.10., cu urmatorul cuprins:

"3.2.10. Obligatiile prevazute la pozitiile 84 - 85 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la
bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin, se declara de catre operatorii economici organizatori de jocuri de noroc, potrivit Legii nr.30/2022 pentru modificarea si completarea art.13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc si pentru completarea art.20^2 alin.(3) din Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000.

La pozitiile mentionate, operatorii economici organizatori de jocuri de noroc declara un procent
de 1% din totalul taxelor datorate care se constituie ca venit al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si un procent de 0,2% din totalul taxelor datorate care se constituie ca venit al Comitetului National Paralimpic."

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016