
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Conform actului normativ, se impune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, dupa cum urmeaza:
1. Modificarea si completarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat prin completarea acestuia cu doua noi pozitii:
Taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman;
Taxa datorata Comitetului National Paralimpic.
2. Modificarea si completarea corepunzatoare a Instructiunilor de completare a formularului 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”.
Prin Legea nr.30/2022 din 25 februarie 2022 pentru modificarea si completarea art.13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc si pentru completarea art.20^2 alin.(3) din Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000, s-a reglementat ca un procent de 98,8% din taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevazuta la alin. (4), precum si din celelalte taxe prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc se constituie venit
la bugetul de stat, iar un procent de 1% din aceste taxe se constituie ca venit al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si 0,2% ca venit al Comitetului National Paralimpic.
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Procedura de administrare a creantelor, inclusiv schimbul de informatii necesar, se stabileste prin ordin comun al ministrului finantelor si ministrului sportului, care se elaboreaza la propunerea ANAF.
Legea stabileste, de asemenea, ca sumele datorate Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si Comitetului National Paralimpic se declara in declaratia fiscala depusa la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pe un rand distinct, iar plata acesteia se realizeaza intr-un cont de venituri deschis la Trezoreria Statului la dispozitia Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si Comitetului National Paralimpic.
Avand in vedere prevederile mentionate, se impune modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016.
Extras din Proiectul de Ordin:
ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016 pentru
aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.94 din 8 februarie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si secompleteaza dupa cum urmeaza:
1. La Anexa nr.3 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat", dupa pozitia 83, se
introduc doua noi pozitii, pozitiile 84 si 85, cu urmatorul cuprins:
Taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman;
Taxa datorata Comitetului National Paralimpic.
2. Anexa nr.4 "Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de
plata la bugetul de stat»", se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
a) La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei",subpunctul 1.1. “Lunar, pentru obligatiile de plata reprezentand:”, dupa lit.p), se introduce o noua litera, lit.r), cu urmatorul cuprins :
“r) taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si taxa datorata Comitetului National
Paralimpic.”
b) La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei", subpunctul 1.3. “Alte termene:”, lit.e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“e) pana la termenul de plata prevazut de lege, pentru urmatoarele obligatii de plata: impozit pe
veniturile din dobanzi, in cazul imprumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozit pe
veniturile din lichidarea unei persoane juridice; impozit pe veniturile microintreprinderilor in cazul
persoanelor juridice care se dizolva cu lichidare sau fara lichidare; taxa pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc; taxa anuala pentru obtinerea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de viciu, varsaminte din profitul net al regiilor autonome; dividende de virat la bugetul de stat de catre autoritatile publice centrale; impozit specific unor activitati in cazul in care contribuabilii inceteaza sa existe in cursul anului, redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului si a apelor minerale naturale carbogazoase sau necarbogazoase, datorata potrivit Legii Minelor nr.85/2003, cu modificarile si completarile ulterioare si redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului, reprezentand terenuri cu destinatie agricola, datorata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si taxa datorata Comitetului National Paralimpic.”
c) La Capitolul II "Completarea declaratiei", punctul 3 "Sectiunea B «Date privind creanta fiscala»", se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
- La Subpunctul 3.2, primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"3.2. Tabelul de la pct. II "Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic" din anexa nr.1 la ordin se completeaza pentru declararea obligatiilor de plata prevazute la pozitiile 11, 25 - 27, 29- 51, 57 - 63, 65 - 71, 74 - 77, 80 - 85 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin."
- La Subpunctul 3.2.3., dupa alin.(2) se introduce un nou alineat, alin.(3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Un procent de 98,8% din taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevazuta la alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din celelalte taxe prevazute in ordonanta, se declara la pozitiile 65, 66 - 68, 70 - 71 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin."
- Dupa subpunctul 3.2.9., se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.2.10., cu urmatorul cuprins:
"3.2.10. Obligatiile prevazute la pozitiile 84 - 85 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la
bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin, se declara de catre operatorii economici organizatori de jocuri de noroc, potrivit Legii nr.30/2022 pentru modificarea si completarea art.13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc si pentru completarea art.20^2 alin.(3) din Legea educatiei fizice si sportului nr.69/2000.
La pozitiile mentionate, operatorii economici organizatori de jocuri de noroc declara un procent
de 1% din totalul taxelor datorate care se constituie ca venit al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si un procent de 0,2% din totalul taxelor datorate care se constituie ca venit al Comitetului National Paralimpic."
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Calendar ANAF. Ce declaratii trebuie depuse de contribuabili pana pe 26 februarie 2024Obligatii fiscale declarative privind drepturile de autor in anul 2018Studiu de caz: Completare formular 100 pentru redeventele rezultate din contractele de concesiune cu Agentia Domeniilor StatuluiObligatii de plata 2013. Pentru ce venituri depunem Declaratia 100?Termene de plata si de depunereUltimele articole
D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)Proiect: ANAF introduce 6 pozitii noi in NOMENCLATORUL OBLIGATIILOR DE PLATA la bugetul de statCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 25 martie 2024Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in luna martie 2024D100 si D710, modificate in urma schimbarilor fiscale introduse prin Legea 296/2023. De cand se utilizeaza formulareleArticole similare
ANAF modifica procedura de inregistrare a domiciliului fiscal pentru PFA-uri si profesionistiExclusiv de la ANAF: Modelul Formularului pentru declaratia unicaANAF introduce D101 consolidata in 2023. Formularul va fi utilizat de membrii grupului fiscal pentru declararea impozitului pe profitNoul model al formularului 700 este in Monitor! (Ordinul 4136/2020)Formularul 100 s-a modificat prin OpANAF 1703/2014Ultimele articole
D112, modificata prin Ordinul 1929/2025. Prima depunere are termenul-limita la 25 septembrie 2025Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructiiD205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. INSTRUCTIUNI DE COMPLETAREImpozit pe profit: D101 si D101 Grup Fiscal, MODIFICATE de ANAF. Noi INSTRUCTIUNI DE COMPLETAREDeclaratia Unica in 2025. Ce modificari sunt aduse de ANAF si cum arata noul model de formularArticole similare
Trecere la impozit pe profit in 2023: Firmele care au avut activitatea suspendata mai sunt obligate sa depuna D700?D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)Erori contabile. Cum se pot corecta in mod legalStudiu de caz: Lichidare microintreprindere. Ce impozite se achita si cum procedam la reactivarea firmei?Calendar ANAF: Pana pe 25 iulie 2023 trebuie depusa D100 pentru plata impozitului micro si pe profitUltimele articole
D100 ANAF. Mai poate fi depusa rectificativa D100 daca bilantul a fost trimis?Impozit pe profit declarat eronat. Pe langa D101 trebuie sa depui si D100 in 2025?Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025Impozit chirii 2025. Cum trebuie completate D100 si D205 de catre firmeTaxa pe stalp 2025: Noile formulare 100 si 710, obligatorii pentru declararea impozituluiSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA