Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Lichidare microintreprindere. Ce impozite se achita si cum procedam la reactivarea firmei?

22-Dec-2014
7427
Analiza de mai jos se refera la cazul unei microintreprinderi, urmand sa stabilim daca in cazul dizolvarii cu lichidare pentru o entitate aflata in perioada de suspendare, la anularea imprumutului fata de asociati se va calcula si achita 3% impozit pe veniturile microintreprinderilor.

De asemenea, stabilim cum va proceda entitatea daca asociatii hotarasc lichidarea in luna octombrie, iar D100 nu se depune decat trimestrial si detinatorii sunt astfel obligati sa pastreze societatea pana in luna ianuarie avand in vedere faptul ca pentru microintreprinderi nu se depune D101, iar D100 nu se preia pentru trimestrul in curs.

Din cauza acestei proceduri de declarare pentru microintreprinderi ONRC va incasa taxe din nou la activare pentru ca expira si perioada de suspendare in acest interval de timp, iar entitatea trebuie activata din nou, abia apoi lichidata si dizolvata, abia dupa patru luni de la Hotararea AGA. Vom vedea daca exista o alta procedura pentru indeplinirea hotararii AGA din octombrie cat mai devreme si cu evitarea reactivarii firmei.

La lichidarea unei societati comerciale imprumutul temporar acordat firmei de catre asociati NU se trece la venituri , asa cum s-ar fi intamplat daca se anula o datorie catre un furnizor sau un credit bancar de exemplu. Din suma inregistrata in 4551 se acopera eventualele pierderi reportate.
Deci nu se va plati 3%
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
impozit pe venitul microintreprinderii.

Aveti obligatia sa depuneti declaratiile aferente vectorului fiscal pana la radierea societatii de la ONRC.

Deci daca lichidarea - dizolvarea - radierea se intampla inainte de termenul limita de depunere al unei declaratii, acesta nu se mai depune (firma nemaiexistand in baza de date pentru a putea fi preluata).

Daca in urma lichidarii si impartirii patrimoniului rezulta un castig, proprietarul firmei va plati impozit pe acesta (ca un dividend) , caz in care puteti depune declaratia 100 oricand pentru acesta pana la momentul radierii firmei.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Lichidare microintreprindere. Ce impozite se achita si cum procedam la reactivarea firmei?":
Rating:

Nota: 3.11 din 9 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

18-Mar-2015

consider ca este de mare ajutor cu exemplele practice oferite.





MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.