Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Lichidare microintreprindere. Ce impozite se achita si cum procedam la reactivarea firmei?

22-Dec-2014
12850
Analiza de mai jos se refera la cazul unei microintreprinderi, urmand sa stabilim daca in cazul dizolvarii cu lichidare pentru o entitate aflata in perioada de suspendare, la anularea imprumutului fata de asociati se va calcula si achita 3% impozit pe veniturile microintreprinderilor.

De asemenea, stabilim cum va proceda entitatea daca asociatii hotarasc lichidarea in luna octombrie, iar D100 nu se depune decat trimestrial si detinatorii sunt astfel obligati sa pastreze societatea pana in luna ianuarie avand in vedere faptul ca pentru microintreprinderi nu se depune D101, iar D100 nu se preia pentru trimestrul in curs.

Din cauza acestei proceduri de declarare pentru microintreprinderi ONRC va incasa taxe din nou la activare pentru ca expira si perioada de suspendare in acest interval de timp, iar entitatea trebuie activata din nou, abia apoi lichidata si dizolvata, abia dupa patru luni de la Hotararea AGA. Vom vedea daca exista o alta procedura pentru indeplinirea hotararii AGA din octombrie cat mai devreme si cu evitarea reactivarii firmei.

La lichidarea unei societati comerciale imprumutul temporar acordat firmei de catre asociati NU se trece la venituri , asa cum s-ar fi intamplat daca se anula o datorie catre un furnizor sau un credit bancar de exemplu. Din suma inregistrata in 4551 se acopera eventualele pierderi reportate.
Deci nu se va plati 3% impozit pe venitul microintreprinderii.

Aveti obligatia sa depuneti declaratiile aferente vectorului fiscal pana la radierea societatii de la ONRC.

Deci daca lichidarea - dizolvarea - radierea se intampla inainte de termenul limita de depunere al unei declaratii, acesta nu se mai depune (firma nemaiexistand in baza de date pentru a putea fi preluata).

Daca in urma lichidarii si impartirii patrimoniului rezulta un castig, proprietarul firmei va plati impozit pe acesta (ca un dividend) , caz in care puteti depune declaratia 100 oricand pentru acesta pana la momentul radierii firmei.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016