Raportul Special
realizat de specialisti
Va reamintim ca in Monitorul Oficial, Partea I nr. 907 din 20 noiembrie 2017 a fost publicata Hotararea Guvernului Romaniei nr. 804/08.11.2017 - HG 804/2017 - privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003 .
Prin acest act normativ au fost corectate o serie de neconcordante dintre vechile norme si textul ordonantei (OUG 28/1999), astfel:
a) au fost corectate trimiterile eronate la ordonanta de urgenta;
b) au fost abrogate prevederile care au fost preluate in ordonanta de urgenta;
c) a fost corelata terminologia utilizata cu cea din ordonanta de urgenta;
Citit aici ce ELEMENTE NOI trebuie sa includa bonul fiscal din 2018!
Actul normativ cuprinde urmatoarele reglementari principale:
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Manual de politici contabile - Stick USB
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
a) au fost definite substitutele de numerar, prin aceasta sintagma intelegandu-se bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea;
b) a fost definita notiunea de comert ocazional prin aceasta intelegandu-se actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu;
c) au fost clarificate activitatile care se incadreaza in exceptiile de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta;
d) a fost introdusa in sarcina distribuitorului autorizat obligatia de a intocmi si actualiza lista unitatilor acreditate pentru comercializare si /sau service, pentru fiecare tip/model de aparat pentru care a obtinut aviz/autorizatie;
e) au fost descrise detaliat aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, ca fiind case de marcat ce au un hardware dedicat ce integreaza un modul fiscal controlat de un program de control si respectiv un program de aplicatie care asigura un set fix de functii de operare si permite lucrul cu o baza de date proprie si una sau mai multe interfete pentru comunicatie sau salvare externa;
f) au fost stabilite conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii;
Reamintim faptul ca etapizarea procesului de inlocuire a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie cu cele echipate cu jurnal electronic, se face astfel:
a) autorizarea de catre Comisie numai a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, incepand cu data de 1 aprilie 2018;
b) interzicerea comercializarii aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal incepand cu data de 1 august 2018;
c) obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, respectiv mijlocii incepand cu data de 1 iunie 2018;
d) obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, incepand cu data de 1 august 2018.
Sursa: AJFP Dambovita
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Declaratii care trebuie depuse de persoanele fizice care inchiriaza camere in regim hotelierSinteza: Casele de marcat din 2018, cine aplica Split TVA de la anul, cresterea salariului minim brut si un nou regulament UECazuri cand este obligatorie inlocuirea casei de marcatAtentie la HG 804/2017: Normele privind casele de marcat au fost modificateArticole similare
Sinteza: Casele de marcat din 2018, cine aplica Split TVA de la anul, cresterea salariului minim brut si un nou regulament UEComerciantii care NU asigura conexiunea casei de marcat cu serverul ANAF pot fi sanctionati cu amenda de pana la 10.000 leiPrestare cursuri de formare catre persoane fizice. Casa de marcatEmiterea bonului fiscal la vanzarea direct catre populatie. Cum procedam?Atentie la depunerea Declaratiei 394. Riscati sa o depuneti din nou!Ultimele articole
Clarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorEste OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalNoutati fiscale 2025. Principalele modificari privind casele de marcat, aduse de OUG 125/2024Bonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareE-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024Articole similare
Executivul "faulteaza" transportatorii rutieriFirmele care NU au dotat automatele comerciale cu CASE DE MARCAT risca amenzi din 1 octombrie 2024Microintreprindere. Ce implicatii fiscale apar la achizitia unei CASE DE MARCAT?Noutati fiscale prevazute de OUG nr. 168/2022: impozit pe venit, contributii sociale, salariu minim, CASE DE MARCAT electroniceAchizitionare CASE DE MARCAT fiscale. Deducerea contravaloarii din impozitul pe profit (Legea 153/2020)Ultimele articole
Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Noutati fiscale 2025. Principalele modificari privind casele de marcat, aduse de OUG 125/202412+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitateaOUG 125/2024. Se amana pana la 31 decembrie 2024 aplicarea amenzilor pentru nedotarea cu CASE DE MARCATProiect de OUG privind casele de marcat. 3 masuri importanteSfaturi de la experti
Profit reinvestit activitate in domeniul agricol
Intrebare: O societate comerciala, platitoare de impozit pe profit de la 01.01.2024, cu activitate in domeniul agricol (cod CAEN 0111), este inregistrata in vectorul fiscal cu impozit pe profit anual, cu termen de depunere D101 si plata...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Beneficii pentru plata in termen a impozitului pe profit
Intrebare: Va rog sa imi spuneti de ce facilitati beneficiem aferente anului 2024, mai precis la calculul impozitului pe profit, plata la termen etc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Impozitul pe dividende de 10% NU se aplica dividendelor distribuite INAINTE de 1 ianuarie 2025
Impozit pe profit: D101 si D101 Grup Fiscal, MODIFICATE de ANAF. Noi instructiuni de completare
Ajustarea de TVA. Ce inseamna, situatii in care intervine si studii de caz utile
Declaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uri
Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca
Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA