Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua decizie ASF privind gestionarea riscurilor operationale generate de sistemele informatice utilizate de entitatile reglementate

20-Mar-2015
2742

In sedinta sa din 18 martie 2015, Consiliul ASF a aprobat Norma privind gestionarea riscurilor operationale generate de sistemele informatice utilizate de entitatile reglementate, autorizate/avizate si/sau supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiara.



Forma actuala include propunerile si observatiile rezultate din procesul de consultare publica la care a fost supus proiectul de act normativ in perioada 27.01 - 22.02.2015, in masura in care acestea au corespuns obiectivelor initiale. Norma va fi insotita de un Ghid de implementare, care tine cont de cele mai bune practici pentru fiecare dintre activitatile obligatorii care trebuie efectuate de entitatile reglementate, structurat similar cu documentele elaborate de organismele internationale (ESMA, EIOPA). Ghidul va fi publicat pe website-ul ASF.

Consiliul a audiat si proiectul Comisiei Europene de creare a unei Uniuni a Pietelor de Capital. Aflat in dezbatere publica la nivel european pana la jumatatea lunii mai, proiectul isi propune identificarea unor posibile masuri pe termen scurt si lung necesare crearii unei piete de capital mai substantiale si integrate, avand ca scop final diversificarea surselor de finantare pentru intreprinderile europene (altele decat cele asigurate de sectorul bancar), reducerea costului capitalului, respectiv stimularea cresterii economice si a crearii de locuri de munca in cele 28 de tari ale UE.

Consiliul ASF a aprobat Raportul de evaluarea a sistemului compensare – decontare RoClear administrat de Depozitarul Central SA, in baza Recomandarilor ESCB – CESR pentru sistemele de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare din Uniunea Europeana.

In cadrul sedintei au mai fost aprobate:
- retragerea de la tranzactionare a actiunilor emise de S.C. M.J.MAILLIS ROMANIA S.A. Ilfov, avand in vedere finalizarea procedurii de retragere a actionarilor;
- documentul de oferta publica obligatorie de preluare a S.C. AMPLO S.A. Ploiesti;
- inregistrarea la ASF a majorarii capitalului social al societatii CERSANIT ROMANIA S.A. Roman.

Ca urmare a inregistrarii unor majorari de capital, revocari si numiri ai unor administratori sau schimbarii sediului social au fost aprobate modificari ale actelor constitutive pentru un numar de brokeri si societati de asigurare.

De asemenea, au mai fost discutate si aprobate de catre Consiliul ASF:
- solicitarea SC Depozitarul Central SA de validare a noilor administratori ai societatii;
- solicitarea societatii S.A.I. BROKER S.A. de autorizare a Fondului Deschis de Investitii PROSPER INVEST;
- solicitarea Franklin Templeton Investment Management Ltd United Kingdom – Sucursala Bucuresti (FTIML) de avizare a modificarilor intervenite in documentele avute in vedere la momentul inregistrarii S.C. Fondul Proprietatea S.A., respectiv contractul de administrare a investitiilor.

Au fost propusi pentru avizare si reavizare 160 de agenti in vederea desfasurarii activitatilor de marketing a fondurilor de pensii, fiind retrase avizele pentru alti 166 de agenti de marketing. Au fost, de asemenea, aprobate doua persoane in functii de conducere/pozitii semnficative pentru doua societati de administrare a fondurilor de pensii.

in cadrul sedintei au mai fost discutate actiunile de control desfasurate la SC Depozitarul Central SA, ARCA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE SRL, fiind aprobata, de asemenea, efectuarea unui control in cazul SMARALD BROKER DE ASIGURARE SRL.

Consiliul ASF a fost informat in legatura cu evolutia "Proiectului de realizare a unei infrastructuri centralizate". Ca parte a programelor de Infrastructura si Guvernanta ale Strategiei de IT a ASF, proiectul urmareste eficientizarea sistemului de management al resurselor informatice, cresterea functionalitatii platformei de posta electronica, dar si imbunatatirea securitatii IT la nivelul utilizatorilor din cadrul organizatiei.

Consiliul ASF se intruneste in fiecare zi de miercuri pentru a decide asupra masurilor care trebuie adoptate pentru buna functionare si pentru supravegherea eficienta a pietelor financiare non-bancare, a participantilor si operatiunilor pe aceste piete.


Sursa: ASF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici