Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua procedura privind restituirea TVA. Clarificarile publicate in OpANAF 1559/2016

25-Mai-2016
3078

In Monitorul Oficial nr. 394 din 24 mai 2016 a fost publicat OpANAF nr. 1559/2016 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VII "Taxa pe valoarea adaugata"din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si ale titlului VII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1/2016.

Consultantii fiscali atrag atentia ca aceasta procedura publicata recent e diferita de cea de rambursare a TVA-ului si ca se aplica, de exemplu , in cazul in care “o persoana impozabila din Romania factureaza cu TVA bunuri catre o entitate fara scop patrimonial ce transporta aceste bunuri in afara Uniunii Europene, iar bunurile sunt folosite in activitati umanitare, caritabile sau educative - art. 294 alin. (1) lit. p) din Codul fiscal, adoptat prin Legea nr. 227/2015 cu modificari ulterioare", potrivit unei analize publicate de HotNews.ro.

Astfel, se arata in aceeasi analiza, persoana impozabila care a efectuat livrarea de bunuri catre organizatia fara scop patrimonial poate solicita restituirea TVA colectata si platita pentru livrarea de bunuri.

"Persoana interesata adreseaza o cerere autoritatii fiscale la care este arondata solicitand restituirea taxei pe valoarea adaugata.

Cererea se depune insotita de documentele justificative pe care le detine persoana impozabila, din care sa rezulte tranzactia si dreptul de restituire a TVA.

Cererea impreuna cu documentele anexa se transmite organului fiscal fie direct la registratura, fie prin posta, cu scrisoare recomandata", se arata in analiza publicata de HotNews.ro.

Prevederile aduse de noul termen anunta ca solutionarea cererii se face in cel mult 45 de zile, cu precizarea ca autoritatile pot prelungi acest termen.

Partea finala a procedurii se refera la felul in care sunt gestionate de catre partea administrativa atat solicitarea facuta de contribuabil, cat si respingerea sau aprobarea acesteia.

Ultima parte a procedurii reprezinta modul in care autoritatea fiscala proceseaza solicitarea contribuabilului si stabileste fie aprobarea cererii sau respingerea acesteia.

De retinut ca deciziile de restituire a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificarii ulterioare, potrivit art. 94 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Dosarul solicitarii cuprinde:
- cererea solicitantului;
- Referatul pentru analiza documentara;
- Decizia de restituire a TVA;
- Decizia privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume.

De asemenea, retinem ca atunci cand exista datorii catre buget, decizia privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, aprobata, se transmite, pe baza de borderou, compartimentului de trezorerie în vederea efectuarii compensarii si/sau restituirii.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016