Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul ordin pentru Programul Operational Competitivitate

26-Aug-2015
942

Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice a emis Ordinul nr. 4668/2015 privind Aprobarea schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea ”Parteneriatelor pentru transfer de cunostinte" prin Programul Operational Competitivitate (POC).

Schema are ca obiectiv incurajarea interactiunii institutiilor de invatamant superior si institutiilor de cercetare-dezvoltare (CD) cu mediul de afaceri, prin finantarea accesului intreprinderilor la expertiza extinsa si la facilitatile organizatiilor de cercetare in scopul comercializarii rezultatelor de cercetare catre intreprinderile care isi dezvolta afaceri cerute de piata.

De asemenea, Schema sprijina valorificarea potentialului infrastructurilor de CD dobandite sau modernizate incepand cu anul 2007 si a celorlalte resurse de cercetare obtinute concomitent cu acestea, pentru a raspunde nevoilor de inovare a intreprinderilor, in scopul cresterii valorii adaugate a unor produse/procese, tehnologii cerute de piata.

Aceasta Schema se adreseaza intreprinderilor, conform art. 2, alin (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, intreprinderea fiind definita drept orice forma de organizare a unei activitati economice, autorizata potrivit legilor in vigoare sa faca activitati de productie, comert sau prestari de servicii, in scopul obtinerii de venituri, in conditii de concurenta.

In cadrul acestei scheme se acorda sprijin financiar intreprinderilor ce activeaza in toate sectoarele, cu exceptia:


Ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii;

Ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole;

Ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul prelucrarii si comercializarii produselor agricole, in urmatoarele cazuri:


Cand valoarea ajutoarelor este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii unor astfel de produse achizitionate de la producatori primari ori introduse pe piata de intreprinderile respective;

Cand ajutoarele sunt conditionate de transferarea lor partiala sau integral catre producatorii primari.

Ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie ori destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;

Ajutoarelor conditionate de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de produsele importate.


In cazul in care o intreprindere isi desfasoara activitatea in mai multe sectoare, sprijinul financiar se acorda pentru sectoarele ori activitatile care nu sunt excluse, cu conditia separarii clare a activitatilor sau a asigurarii unei distinctii intre costuri, care sa asigure ca activitatile desfasurate in sectoarele excluse nu beneficiaza de finantare in cadrul contractului.

Criterii de eligibilitate ce trebuie respectate de beneficiari:


Intreprinderea sa fie inregistrata si sa desfasoare activitati in Romania;

Intreprinderea sa nu se afle in niciuna din urmatoarele situatii:


In stare de faliment ori lichidare;

Nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale;

A fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat, decizia sa nu fi fost deja executata si creanta sa nu fi fost integral recuperata;

Reprezentantul legal a fost condamnat in ultimii 3 ani, prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala;
Daca se afla ”in dificultate”, aceste cazuri fiind prezentate in continutul art. 6, lit. f) in cadrul prezentului Ordin.

Daca prezinta informatii false sau nu prezinta informatiile cerute.

Intreprinderea indeplineste si alte conditii specificate in apelul de proiecte si Ghidul solicitantului afferent actiunii 1.2.3 a POC, fara a aduce atingere prevederilor in materie de ajutor de stat/de minimis.


Numarul estimat de beneficiari de ajutor de minimis este de maximum 1000.
Valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate unei intreprinderi unice nu poate depasi echivalentul in lei a 200.000 euro, pe o perioada de 3 ani fiscali consecutiv, indiferent daca ajutorul a fost acordat din surse nationale sau comunitare.

Asistenta financiara se acorda de catre autoritatea care administreaza schema sub forma de granturi nerambrusabile, in numerar, unor organizatii de cercetare, care detin competente, abilitati si facilitati de interes pentru intreprinderi si, ulterior, ofera acces intreprinderilor la un portofoliu de activitati de cercetare si inovare, inclusiv detasare de personal si acces la facilitati CD.

Contractul subsidiar tip de minimis dintre organizatia de cercetare si intreprindere constituie actul prin care sprijinul financiar este acordat indirect beneficiarului intreprindere, contract prin care se stabilesc modalitatile de sprijin acordat prin activitati eligibile specifice prestate de organizatia de cercetare ca raspuns al nevoilor si cerintelor intreprinderii identificate in piata.

Ajutorul de minimis va reprezenta maximum 80% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile prevazute in contractul subsidiar cu organizatia de cercetare. Procentul de 20% din cheltuielile eligibile ale contractului va fi sustinut din fondurile proprii ale beneficiarului.

Efectele si beneficiile rezultate prin aplicarea Schemei sunt urmatoarele:


Cresterea numarului intreprinderilor care stabilesc relatii contractuale de parteneriat cu organizatii de cercetare si care pot astfel accesa facilitatile si infrastructura CD ale organizatiilor de cercetare si prelua competente, abilitati si rezultate ale cercetarii pe care sa le transforme in produse noi sau imbunatatite oferite pe piata;

Cresterea numarului intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in domenii de inalta tehnologie;

Cresterea numarului publicatiilor stiintifice scrise cu participarea intreprinderilor;

Cresterea numarului cererilor de brevete;

Cresterea numarului locurilor de munca pentru cercetatori;

Cresterea calitatii produselor si a indicelui de productivitate.


Schema se aplica de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 31 decembrie 2020, in limita bugetului alocat, platile urmand a se efectua pana in 2023.

Articol realizat de Elena Niculae,
consilier juridic – Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania

Sursa: Monitorul Oficial al Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul ordin pentru Programul Operational Competitivitate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Indemnizatiile pentru crestere copil ar putea fi majorate in anumite situatii
    • UPDATE, 18.03.2019 Senatorii au votat favorabil proiectul de modificare a OUG nr. 111/2010, in sensul ca mamele care intra intr-un nou concediu de crestere copii la mai putin de 12 luni de la revenirea dintr-un CCC sa primeasca o indemnizatie cel putin egala cu cea primita in CCC anterior. Senatorii considera ca ar trebui modificate anumite prevederi ale legislatiei in vigoare pentru incurajarea natalitatii, in contextul in care aceasta este oricum in scadere, de ceva timp, sporul fiind unul...» citeste mai departe aici

  • UPDATE! Legea Bugetului pe 2019 a intrat in vigoare!
    • UPDATE 18.03.2019 Legea bugetului de stat pe 2019 nr. 50/2019 a fost promulgata vineri, 15 martie 2019, de presedintele Klaus Iohannis si, tot in aceeasi zi, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209. Legea bugetului de stat a intrat in vigoare de astazi, 18 martie 2019. Asadar, desi presedintele Romaniei a intors in Parlament Legea bugetului, dupa votarea ei in forma initiala, Iohannis a promulgat bugetul pe anul in curs. Reamintim ca, pe 22 februarie, seful...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale pentru anul 2018
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in intampinarea nevoilor contribuabililor cu un nou material informativ, explicat pas cu pas, privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018 la Unitatile Teritoriale ale MFP. Asadar, in articolul publicat de DGRFP Brasov este explicat pas cu pas cine si in ce termen trebuie sa depuna situatiile financiare anuale, dar este precizat si tot ce trebuie...» citeste mai departe aici

  • Societate cu doi asociati: Deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile
    • "Intrebare: 1. Cum interpretati prevederile art. 40 2 alin. (5) coroborat cu art. 40 1 pct. 4. din Codul fiscal, in sensul ca o societate comerciala romana cu 2 asociati persoane fizice 40%/60% aplica limitarea deductibilitatii cheltuielilor cu dobanzile pentru imprumuturi/leasinguri/etc. de la terti? 2. In cazul in care exista cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs reportate din anii anteriori care depasesc plafonul deductibil in 2018, precum si cheltuieli din anul 2018 care ar trebui...» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Persoanele fizice care au datorii la stat nu vor mai fi publicate pe site-ul ANAF
    • Conform procedurii aprobate prin OANAF 558/2016, in vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala lista debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, pentru fiecare buget administrat de organele fiscale centrale. Listele se publicau separat pentru debitori - persoane juridice,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016