ORDIN nr. 750 din 23 septembrie 2009
pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si locuintelor nr. 261/2008 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru dezvoltarea regionala prin sprijinirea investitiilor in turism din cadrul Programului operational regional 2007-2013
Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 5 octombrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza microintreprinderile, intreprinderile mici si mijlocii (IMM) care desfasoara activitate in domeniul turismului.
Important!
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita Examen Consultant Fiscal 2025
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Solicitantul sau oricare dintre parteneri dovedeste calitatea de proprietar al cladirii si al terenului sau faptul ca are in concesiune cladirea si terenul care fac obiectul proiectului, pe o perioada de 5 ani de la incheierea operatiunii sau de 3 ani in cazul IMM-urilor, in conformitate cu prevederile art. 57 paragraful 1 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune; in cazul unitatilor administrativ-teritoriale, autoritati ale administratiei publice locale, acestea au calitatea de proprietar sau de administrator al cladirii si al terenului ori au in concesiune cladirea si terenul care fac obiectul proiectului pe o perioada de 5 ani de la incheierea operatiunii, in conformitate cu prevederile art. 57 paragraful 1 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune.
Pentru aplicarea dispozitiilor prevazute in art. 93 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002, solicitantul nu se incadreaza, din punct de vedere al obligatiilor de plata restante la bugetele publice, in una dintre situatiile de mai jos:
a) obligatiile de plata nete depasesc 1/12 din totalul obligatiilor datorate in ultimele 12 luni, in cazul certificatului de atestare fiscala emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
b) obligatiile de plata depasesc 1/6 din totalul obligatiilor datorate in ultimul semestru, in cazul certificatului de atestare fiscala emis de autoritatile administratiei publice locale.
Pentru a beneficia de ajutorul de stat prevazut de aceasta schema, solicitantii depun la sediul organismului intermediar din cadrul Agentiei pentru dezvoltare regionala din regiunea in care se va implementa proiectul o cerere de finantare, impreuna cu documentele stabilite in Ghidul solicitantului, in vederea parcurgerii etapelor procesului de evaluare si selectie, dupa cum urmeaza:
a) verificarea conformitatii administrative si a eligibilitatii;
b) evaluarea tehnica si financiara.
-----------------------------------------------------------------
REGULAMENT nr. 19 din 1 octombrie 2009
pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2001 privind organizarea si functionarea la Banca Nationala a Romaniei a Centralei Incidentelor de Plati
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 667 din 6 octombrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Centrala Incidentelor de Plati, denumita in continuare CIP, centru de intermediere care gestioneaza informatia specifica incidentelor de plati, pentru interesul public, inclusiv pentru scopurile utilizatorilor.
Important!
In cazul in care o persoana declaranta banca, in calitate de banca trasa, a trasului sau a subscriitorului, a decis refuzul la plata al cecului, cambiei sau biletului la ordin, aceasta are obligatia ca, cel tarziu in ziua bancara urmatoare zilei refuzului, sa transmita la CIP o cerere de inscriere a refuzului bancar, conform formularului prevazut in anexa nr. 3A, 3B sau 3C, dupa caz.
-----------------------------------------------------------------
CIRCULARA nr. 37 din 1 octombrie 2009
privind rata dobanzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii in moneda nationala
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 667 din 6 octombrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza bancile, persoane juridice romane, sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine, casele centrale ale cooperativelor de credit, institutiile emitente de moneda electronica, persoane juridice romane, si casele de economii pentru domeniul locativ, denumite in continuare institutii de credit, trebuie sa mentina rezerve minime obligatorii, in moneda nationala si in valuta, in conditiile prezentului regulament, in conturi deschise la Banca Nationala a Romaniei.
Important!
Incepand cu perioada de aplicare 24 octombrie - 23 noiembrie 2009, rata dobanzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite in moneda nationala este de 18,00% pe an.
-----------------------------------------------------------------
ORDIN nr. 2.578 din 1 octombrie 2009
pentru aprobarea Normelor privind accesul operatorilor economici la aplicatia nationala ICS-RO pentru Sistemul de control al importului
Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA - AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 7 octombrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii economici care utilizeaza aplicatia ICS-RO sistem informatic bazat pe schimburi de mesaje electronice, care asigura gestiunea datelor din declaratiile sumare de intrare a marfurilor care intra pe teritoriul vamal al Comunitatii.
Important!
Aceasta procedura se aplica in situatia in care operatorii economici opteaza pentru solutia tehnica privind accesul la aplicatia ICS-RO mentionata la pct. 3 lit. a) alin. (1) si (2).
Pentru utilizarea aplicatiei ICS-RO puse la dispozitia operatorilor economici care opteaza pentru solutia tehnica privind accesul la aplicatia ICS-RO mentionata la pct. 3 lit. a) alin. (1) si (2), este necesar ca acestia sa indeplineasca cerintele tehnice hardware si software prezentate in anexa nr. 1.
Accesul operatorilor economici la aplicatia ICS-RO se realizeaza pe baza autorizatiei eliberate de Autoritatea Nationala a Vamilor, Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala.
Autorizatia de acces al operatorilor economici la aplicatia ICS-RO se acorda pe baza unei cereri scrise, intocmita potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2, si cuprinde: denumirea operatorului economic care solicita autorizarea, adresa, numarul EORI, numele, prenumele si functia persoanei care reprezinta legal operatorul economic.
Cererea de autorizare se transmite la Autoritatea Nationala a Vamilor, Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala, impreuna cu:
a) formularul unic de inregistrare in aplicatia ICS-RO, conform modelului prezentat in anexa nr. 3;
b) copie/traducere autorizata a contractului unic de reprezentare, in situatia prevazuta la art. 36b alin. (4) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar;
c) o declaratie-angajament completata conform modelului prezentat in anexa nr. 5.
Dupa verificarea documentelor mentionate la paragraful B, se intocmeste autorizatia de acces al operatorilor economici la aplicatia ICS-RO, in doua exemplare, si se semneaza de directorul Directiei de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 6. Un exemplar al autorizatiei se transmite solicitantului, iar celalalt se pastreaza in evidenta Serviciului gestiunea calitatii datelor din cadrul Directiei de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala.
Autorizatia de acces contine datele de identificare ale titularului. Certificatul digital (fisier care asigura accesul criptat si securizat la aplicatia ICS-RO unic alocat pentru fiecare operator economic), numele utilizatorului si parola aferenta vor fi transmise la adresa de e-mail inscrisa in anexa nr. 3.
Aceasta procedura se aplica in situatia in care operatorii economici opteaza pentru solutia tehnica privind accesul la aplicatia ICS-RO mentionata la pct. 3 lit. b).
Pentru accesul la aplicatia ICS-RO, operatorii economici care opteaza pentru solutia tehnica mentionata la pct. 3 lit. b) trebuie sa indeplineasca cerintele tehnice hardware si software prezentate in anexa nr. 1 bis.
Accesul operatorilor economici la aplicatia ICS-RO se realizeaza pe baza autorizatiei eliberate de Autoritatea Nationala a Vamilor, Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala si a unui protocol de cooperare tehnica incheiat in prealabil intre operatorul economic si Autoritatea Nationala a Vamilor. Protocolul standard de cooperare tehnica va fi publicat pe site-ul Autoritatii Nationale a Vamilor.
21. Dosarul de autorizare cuprinde cererea intocmita potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 si formularul de inregistrare in ICS-RO, conform modelului prevazut in anexa nr. 3. Dosarul de autorizare se transmite la Autoritatea Nationala a Vamilor, Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala.
-----------------------------------------------------------------
HOTARARE nr. 169 din 24 septembrie 2009
pentru modificarea Normei privind finantarea cu dobanda subventionata a operatorilor economici, in numele si in contul statului (NI-FIN-06-III/0), aprobata prin Hotararea Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari nr. 385/2008
Emitent: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 7 octombrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii economici care beneficiaza de credite in lei acordate de Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A. cu dobanda subventionata, destinate cresterii competitivitatii acestora si sustinerii mediului de afaceri romanesc.
Important!
In cazul in care imprumutatul nu achita datoriile sale fata de EximBank, in cel mult 90 de zile calendaristice, contractul de credit se considera reziliat de plin drept, fara a mai fi necesara indeplinirea vreunei alte formalitati, fara punerea in intarziere si fara interventia instantelor judecatoresti, declarandu-se creditul scadent si exigibil cu toate dobanzile si celelalte sume datorate.
-----------------------------------------------------------------
HOTARARE nr. 1.068 din 23 septembrie 2009
privind organizarea si functionarea organizatiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare si pentru aprobarea criteriilor de reprezentare, a procedurii de acordare si retragere a recunoasterii, de control si monitorizare a acestora, precum si delegarea de atributii
Emitent: GUVERNUL
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 7 octombrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza organizatiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare, stabilind criteriile de reprezentare, procedurile de acordare si retragere a recunoasterii, de control si monitorizare a OIPA, precum si delegarea de atributii.
Important!
La nivel national, pentru filiera produsului agroalimentar este recunoscuta OIPA care dovedeste cea mai mare reprezentativitate.
OIPA este considerata reprezentativa la nivel national in cazul in care membrii organizatiilor profesionale care o compun reprezinta, in expresie valorica, cel putin 30% din activitatile economice de productie, procesare si comercializare raportate la totalul valorii activitatilor economice de productie, procesare si comercializare la nivelul filierei produsului agroalimentar.
Ponderea fiecarei activitati economice prevazute la alin. (2) desfasurate de membrii organizatiilor profesionale in cadrul OIPA trebuie sa fie de minimum 15% raportata la valoarea totala a fiecarei activitati economice in parte.
In vederea recunoasterii, o OIPA trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa indeplineasca cerintele prevazute la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 103/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 29/2009, si sa aiba cel putin un an de functionare si activitate;
b) sa respecte prevederile art. 5 si 6 si criteriile de reprezentare prevazute la art. 4;
c) una dintre organizatiile profesionale membre prevazute la art. 3 trebuie sa fie a producatorilor de produs agroalimentar;
d) sa stabileasca o strategie de dezvoltare a filierei produsului agroalimentar sau sa se angajeze ca o va stabili in termen de 12 luni de la recunoastere.
Pentru indeplinirea obiectivelor si desfasurarea activitatilor, OIPA pot folosi urmatoarele surse de finantare:
a) cotizatiile membrilor;
b) finantare atrasa din fonduri comunitare;
c) venituri din activitatile proprii;
d) donatii si sponsorizari.
Pentru a fi recunoscuta ca OIPA, organizatia interprofesionala interesata, prin reprezentantul legal, depune o cerere de recunoastere la Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
Cererea este insotita de urmatoarele documente, in copie:
a) statutul organizatiei;
b) documente justificative privind respectarea criteriilor de reprezentare prevazute la art. 4;
c) hotararea Adunarii generale a membrilor prin care se solicita recunoasterea si se mandateaza in acest sens reprezentantul legal al OIPA;
d) documentul de strategie de dezvoltare a sectorului sau angajamentul prevazut la art. 7 lit. d);
e) acordurile interprofesionale incheiate intre membrii OIPA.
Solicitarea privind delegarea de atributii este inaintata Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale de catre reprezentantul legal al OIPA si este insotita de hotararea Adunarii generale care autorizeaza efectuarea demersurilor in acest scop.
Solicitarea privind delegarea de atributii trebuie sa precizeze:
a) filiera produsului agroalimentar pentru care se solicita delegarea;
b) atributiile care se deleaga;
c) mijloacele administrative si financiare necesare pentru realizarea atributiilor;
d) indicatorii de performanta privind indeplinirea atributiilor delegate si utilizarea resurselor alocate;
e) durata pentru care se solicita delegarea.
Comitetul ia o decizie privind solicitarea OIPA in termen de maximum de 30 de zile lucratoare de la depunerea acesteia.
In cazul in care Comitetul aproba solicitarea OIPA, delegarea de atributii se face prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
In cazul in care Comitetul respinge total sau partial solicitarea de delegare, aceasta se face prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, cu incadrarea in termenul prevazut la alin. (3).
Criteriile de reprezentare, procedura de acordare sau de retragere a recunoasterii, de control si monitorizare OIPA, organizarea si functionarea OIPA, delegarea de atributii, precum si procedura stabilita la art. 14 se aplica si in cazul solicitarii de extindere a obligativitatii respectarii acordurilor interprofesionale incheiate in cadrul OIPA, conform art. 6 si 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 103/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 29/2009.
Pentru facilitarea relatiei cu OIPA si asigurarea transparentei, Comitetul infiinteaza Registrul OIPA, prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
OIPA are obligatia de a notifica Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale pentru inscrierea in Registrul OIPA a tuturor acordurilor incheiate in cadrul acesteia si a oricaror modificari privind componenta membrilor.
Articol adaugat la 16 octombrie 2009
Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra Neamt
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Buletin informativ ANAF! 3 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 13 - 21 mai 2021Buletin ANAF: NOUTATI LEGISLATIVE cu incidenta fiscala in perioada 16-22 ianuarieBuletin informativ ANAF: Actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 28.12.2020 - 31.12.2020Buletin informativ: NOUTATI LEGISLATIVE din luna august 2013Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Ultimele articole
Declaratia Unica 2025. 6 NOUTATI LEGISLATIVE cu impact asupra completarii declaratiei12+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitateaValabil inca din 1 ianuarie 2024! Modificari IMPORTANTE privind cheltuielile deductibile si nedeductibileDeclaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venitD301 in 2023. Cine are obligatia depunerii formularului?Articole similare
Noutati LEGISLATIE FISCALA 23 - 27 martie 2009Noutati LEGISLATIE FISCALA 26 - 30 ianuarie 2009Noutati LEGISLATIE FISCALA 15 - 19 mai 2009Noutati LEGISLATIE FISCALA 15 - 19 septembrie 2008Noutati LEGISLATIE FISCALA 23 - 27 februarie 2009Ultimele articole
Reevaluarea imobilizarilor corporale. Un ghid pur si simplu indispensabil pentru contabiliCe trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileProcedura inventarierii patrimoniului + alte zeci de proceduri contabile pentru societatiD300 in 2024. ANAF elimina mai multe randuri din formular si adauga noi instructiuni de completareConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Afla TOTUL despre Noul Cod Fiscal si modificarile din 2024Articole similare
Registrul Central Electronic este disponibil de astazi! TOT ce trebuie sa stii despre aceasta platformaReminder ANAF! Termenul limita de depunere a situatiilor financiare anuale in cazul asociatiilor, fundatiilorControale la PFA-uri si profesionisti in 2022. Aceasta competenta revine si inspectorilor fiscali care NU se afla in raza domiciliuluiDosar Formularul 394: Un nou termen de depunereModificarea Codului Fiscal: Pensiile sub 3.000 lei NU vor mai fi impozitate cu 10%Ultimele articole
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025Facturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timpe-Factura. A aparut Notificarea 800 pentru persoanele care NU primesc facturile prin sistemD150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii onlinePachetul 2 de masuri fiscale. 8 modificari importante la Legea nr. 31/1990 privind societatileSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA