Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OMFP nr. 1810 din 2010

15-Iun-2010
3968

In Monitorul Oficial nr. 395 din 15 iunie 2010 a fost publicat Ordinul 1810/2010 pentru aprobarea Precizarilor privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice

Sumele donate pentru diminuarea efectelor crizei economice constituie venituri ale bugetului de stat si pot fi achitate in numerar sau prin virament, in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", deschis la Trezoreria Statului.

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba Precizarile privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin .

Art. 2


Institutiile publice implicate, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, inclusiv unitatile lor subordonate, vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a dispozitiilor prezentului ordin .

Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Anexa - Precizari privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice

Art. 1
Sumele donate pentru diminuarea efectelor crizei economice constituie venituri ale bugetului de stat si pot fi achitate in numerar sau prin virament, in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", deschis la Trezoreria Statului.

Art. 2
(1) Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice pot fi achitate de catre persoanele fizice si prin intermediul angajatorilor, in limita maxima a sumelor datorate de Angajator acestora, pe baza dispozitiei scrise a donatorilor in care vor preciza cuantumul sumelor care se doneaza, precum si daca doresc ca informatiile privind identitatea si sumele donate sa fie facute publice.

(2) Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice care se vireaza de catre persoanele fizice prin intermediul angajatorilor institutii publice se achita de catre acestea din conturile de cheltuieli bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, din care se achita obligatiile catre persoanele fizice donatoare.

Art. 3
Persoanele care nu doresc publicarea informatiilor privind identitatea si sumele donate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice vor avea in vedere ca in ordinul de plata sau in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii prin care se achita donatiile, La rubrica destinata codului de identificare fiscala al beneficiarului, sa se inscrie codul de Identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468).

Art. 4
Precizari privind achitarea prin virament a sumelor aferente donatiilor pentru diminuarea efectelor crizei economice

4.1. Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice, se achita prin virament, direct sau prin angajatori, in contul prevazut la art. 1, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.

4.2. Sumele donate prin intermediul angajatorilor vor fi achitate de catre acestia, pe baza de ordine de plata, intocmite distinct pentru fiecare donator.

4.3. In Ordinul de plata prin care donatorii sau angajatorii acestora achita sume in contul prevazut la art. 1 se va avea in vedere inscrierea la rubricile destinate beneficiarului a urmatoarelor informatii:

a) in rubrica "Beneficiar" se vor inscrie: numele si prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat iż˝ donatii;
b) in rubrica "Codul de identificare fiscala" se va inscrie codul de identificare fiscala al persoanei fizice donatoare, in cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, sau codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in cazul in care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, dupa caz;
c) in rubrica "Cod IBAN beneficiar" se va inscrie codul IBAN RO80TREZ70020370102XXXXX;
d) in rubrica destinata bancii beneficiarului se va inscrie Trezoreria operativa a municipiului Bucuresti.

Art. 5
Precizari privind achitarea in numerar a sumelor aferente donatiilor pentru diminuarea efectelor crizei economice

5.1. Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice se achita in numerar, direct sau prin angajatori, in contul prevazut la art. 1, deschis la unitatile Trezoreriei Statului in raza carora isi au domiciliul persoanele fizice donatoare.

5.2. Persoanele fizice care achita donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice in numerar la ghiseele unitatilor trezoreriei Statului si care nu doresc publicarea informatiilor privind identitatea si sumele donate vor completa o declaratie scrisa in acest sens, iar unitatile Trezoreriei Statului vor incasa sumele respective pe codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468).

5.3. Angajatorii institutii publice care primesc sume in numerar de la donatori cu domiciliul fiscal in raza altei unitati a Trezoreriei Statului decat cea a angajatorului depun sumele astfel incasate in contul 50.05 "Disponibil din sume de mandat si in depozit", deschis la unitatea Trezoreriei Statului la care isi are deschise conturile institutia publica. Concomitent cu depunerea sumelor in numerar, institutia publica va prezenta unitatii Trezoreriei Statului ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) prin care vireaza donatiile respective in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", intocmite potrivit precizarilor de la art. 4.

5.4. Angajatorii institutii publice care primesc sume in numerar de la donatori cu domiciliul fiscal in raza aceleiasi unitati a Trezoreriei Statului cu cea a angajatorului depun sumele astfel incasate direct in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", pe baza de chitante pentru incasarea de impozite, taxe si contributii intocmite distinct pentru fiecare donator.

5.5. In chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, prin care donatorii sau angajatorii prevazuti la pct. 5.4 achita sume in contul prevazut la art. 1, se va avea in vedere inscrierea la rubricile destinate beneficiarului a urmatoarelor informatii:

a) in rubrica "Pentru" se vor inscrie: numele si prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat iż˝ donatii.
b) in rubrica "Codul de identificare fiscala" se va inscrie codul de identificare fiscala al persoanei fizice donatoare, in cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, sau codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in cazul in care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, dupa caz.

Art. 6
In sensul prezentelor precizari, prin angajator se intelege persoana juridica care acorda drepturi banesti unei persoane fizice.

Art. 7
(1) Datele de identificare ale persoanelor fizice care doneaza sume pentru diminuarea efectelor crizei economice in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice" si sumele donate urmeaza a fi publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice in termen de 10 zile de la expirarea lunii curente pentru luna precedenta.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2024. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2024 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. Ce sunt dividendele Dividendele...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale, pe care le vom detalia in continuarea articolului. Persoanele care vor sa beneficieze de masuri trebuie sa depuna cererea pana pe 25 noiembrie 2024. Masuri fiscale introduse prin OUG 107/2024 Masurile stabilite prin OUG nr. 107/2024 se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?

    • Firmele neplatitoare de tva au obligatia de a transmite facturile prin SPV? Obligativitate utilizare E-Factura – raspunsul specialistului: Da. Conform Ordonantei de urgenta nr. 120/2021, art. 10 alin. (1), si art. 319 alin. 1 indice 1) din Codul fiscal, obligatia de transmitere a facturilor electronice prin RO e-Factura se aplica pentru toate relatiile comerciale B2B intre persoane impozabile stabilite in Romania, asa cum sunt definite in art. 266 alin. (2)...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale pentru contribuabili, printre care si acordarea unei bonificatii de 3%. In acest articol vom vedea cine beneficiaza de aceasta. Cine beneficiaza de bonificatia de 3% introdusa prin OUG 107/2024 Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificare

    • ANAF aduce, printr-un comunicat de presa, clarificari cu privire la procedura de transmitere a "Notificarii de conformare RO e-TVA " si amanarea intrarii in vigoare a unor termene limita. Procedura privind modalitatea de transmitere a formularului "Notificare de conformare RO e-TVA", modelul si continutul acestuia, a fost aprobata prin OPANAF nr.6234/2024, publicat in M.O.al Romaniei, Partea I, nr.887/03.09.2024 Decontul precompletat RO e-TVA se transmite, pentru fiecare perioada fiscala de...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calcul

    • Ce conturi de clasa 7 intra la calculul impozitului de 1% pe cifra de afaceri? Se ia in calcul si contul 765, diferente reevaluare? Calculare impozit minim pe cifra de afaceri – raspunsul specialistului: Contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro, si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016