Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG nr. 60/2017 modifica legea privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

10-Aug-2017
3852

Regasiti mai jos OUG nr. 60/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicata in Monitorul Oficial nr. 648 din 07.08.2017.

Odata cu ratificarea Conventiei privind drepturile persoanelor cu dizabilitati, Romania se angajeaza sa mobilizeze resursele necesare pentru eliminarea barierelor astfel incat nicio persoana cu dizabilitati sa nu fie discriminata, marginalizata, exclusa sau abuzata, iar alegerile si aspiratiile ei sa fie respectate si sprijinite.

Pentru a da persoanelor cu dizabilitati posibilitatea de a trai independent si de a participa pe deplin la toate aspectele vietii sunt necesare masuri care sa asigure cresterea angajarii acestora atat in sectorul public, cat si in cel privat, la finele anului 2016 numarul de persoane cu dizabilitati angajate fiind sub 35.000.

De asemenea, conform Legii responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata, strategia fiscal-bugetara trebuie inaintata Guvernului pana la data de 31 iulie a fiecarui an. Prin urmare, aprobarea majorarii prestatiilor sociale pentru persoane cu handicap este o reglementare ce trebuie adoptata in regim de urgenta, intrucat este necesar ca aceste sume sa fie cuprinse in strategia fiscal-bugetara ce sta la baza fundamentarii bugetului pe anul 2018, pentru a face posibila plata acestor sume. 

Avand in vedere obiectul de activitate al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati, precum si specificitatea categoriilor de beneficiari carora se adreseaza se impune cu necesitate ca
reglementarile propuse sa fie realizate in regim de urgenta.

Luand in considerare prevederile Programului de guvernare 2017-2020, capitolul Politici publice in domeniul muncii si justitiei sociale - O societate fara bariere pentru persoanele cu dizabilitati, neadoptarea masurilor propuse prin prezenta ordonanta de urgenta va genera blocaje, ineficienta, precum si afectarea in continuare a respectarii drepturilor persoanelor cu dizabilitati. in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Articolul I 

incepand cu data de 1 septembrie 2017, Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 78, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(3) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.

2. La articolul 78, alineatul (41) se abroga.

3. La articolul 78, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

(6) in scopul stimularii angajarii persoanelor cu handicap, in conditiile prevazute la alin. (2), autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice publice, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), au obligatia organizarii unor concursuri de angajare exclusiv pentru persoanele cu handicap, cu respectarea prevederilor legale in vigoare. Aceasta masura nu exclude posibilitatea persoanelor cu handicap de a participa la toate celelalte concursuri de angajare organizate de catre institutia publica.

4. La articolul 81 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

b)fara personalitate juridica, cu gestiune proprie, sub forma de sectii, ateliere sau alte structuri in cadrul institutiilor publice.


Articolul II

Incepand cu data de 1 ianuarie 2018, alineatele (4), (5) si ( 13 ) ale articolului 58 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(4) Adultul cu handicap beneficiaza, in conditiile prezentei legi, de urmatoarele prestatii sociale: a)indemnizatie lunara, indiferent de venituri:

  • 65% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul (i) asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;
  • 50% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si (ii) completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;

b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:

  • 25% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (i) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;
  • 20% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (ii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;
  • 10% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (iii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap mediu.

(5) Parintele, tutorele sau persoana care se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului cu handicap in baza unei masuri de protectie speciala, stabilita in conditiile legii, beneficiaza de prestatii sociale, pe perioada in care il are in ingrijire, supraveghere si intretinere, astfel:

a)50% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
in cazul copilului cu handicap grav;
b)30% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
in cazul copilului cu handicap accentuat;
c)10% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
in cazul copilului cu handicap mediu.
…………………………………................................................
(13) in situatia in care din calculul prestatiilor prevazute la alin. (4) si (5) rezulta fractiuni in bani, acestea se rotunjesc la un leu in favoarea beneficiarilor.

Articolul III

Incepand cu data de 1 iulie 2018, alineatele (4), (5) si (13) ale articolului 58 din Legea nr. 448/2006
privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(4) Adultul cu handicap beneficiaza, in conditiile prezentei legi, de urmatoarele prestatii sociale: a)indemnizatie lunara, indiferent de venituri:

70% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul (i) asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;

53% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si
(ii) completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;

b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:

  • 30% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (i) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;
  • 22% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (ii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;
  • 12% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (iii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap mediu.

(5) Parintele, tutorele sau persoana care se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului cu handicap in baza unei masuri de protectie speciala, stabilita in conditiile legii, beneficiaza de prestatii sociale, pe perioada in care il are in ingrijire, supraveghere si intretinere, astfel:

a) 60% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copilului cu handicap grav;

b) 35% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copilului cu handicap accentuat;

c)12% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copilului cu handicap mediu.
...............................................................................................
(13) in situatia in care din calculul prestatiilor prevazute la alin. (4) si (5) rezulta fractiuni in bani, acestea se rotunjesc la un leu in favoarea beneficiarilor.

PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si justitiei sociale, 
Lia-Olguta Vasilescu
p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale, administratiei publice si fondurilor europene,
Sirma Caraman, secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Ionut Misa
Bucuresti,
4 august 2017.
Nr. 60.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG nr. 60/2017 modifica legea privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap":
Rating:

Nota: 3.75 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Reguli de interpretare a legislatiei fiscale neclare
    • In domeniul fiscal exista multe situatii in care actele normative nu sunt foarte clare, in care prevederile fiscale sunt ambigue sau interpretabile. De aceea, de multe ori, contribuabilii ajung sa interpreteze neunitar anumite prevederi din legislatia fiscala. Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca, inclusiv in situatia in care legislatia fiscala este neclara, exista anumite reguli de interpretare a legislatiei fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala. Asadar, este de dorit...» citeste mai departe aici

  • MMACA a publicat proiectele Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a pus in dezbatere publica proiectele pentru Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation, editia 2018. Cei care vor sa participe la dezbatere, pot descarca documentele de pe site-ul Directiei de Antreprenoriat si Programe pentru IMM din cadrul MMACA - www.aippimm.ro. "Editia din acest an a Start-Up Nation da sanse egale proiectelor cu activitate de productie si servicii, oferind un avantaj...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016