Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG nr. 60/2017 modifica legea privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

10-Aug-2017
4423

Regasiti mai jos OUG nr. 60/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicata in Monitorul Oficial nr. 648 din 07.08.2017.

Odata cu ratificarea Conventiei privind drepturile persoanelor cu dizabilitati, Romania se angajeaza sa mobilizeze resursele necesare pentru eliminarea barierelor astfel incat nicio persoana cu dizabilitati sa nu fie discriminata, marginalizata, exclusa sau abuzata, iar alegerile si aspiratiile ei sa fie respectate si sprijinite.

Pentru a da persoanelor cu dizabilitati posibilitatea de a trai independent si de a participa pe deplin la toate aspectele vietii sunt necesare masuri care sa asigure cresterea angajarii acestora atat in sectorul public, cat si in cel privat, la finele anului 2016 numarul de persoane cu dizabilitati angajate fiind sub 35.000.

De asemenea, conform Legii responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata, strategia fiscal-bugetara trebuie inaintata Guvernului pana la data de 31 iulie a fiecarui an. Prin urmare, aprobarea majorarii prestatiilor sociale pentru persoane cu handicap este o reglementare ce trebuie adoptata in regim de urgenta, intrucat este necesar ca aceste sume sa fie cuprinse in strategia fiscal-bugetara ce sta la baza fundamentarii bugetului pe anul 2018, pentru a face posibila plata acestor sume. 

Avand in vedere obiectul de activitate al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati, precum si specificitatea categoriilor de beneficiari carora se adreseaza se impune cu necesitate ca
reglementarile propuse sa fie realizate in regim de urgenta.

Luand in considerare prevederile Programului de guvernare 2017-2020, capitolul Politici publice in domeniul muncii si justitiei sociale - O societate fara bariere pentru persoanele cu dizabilitati, neadoptarea masurilor propuse prin prezenta ordonanta de urgenta va genera blocaje, ineficienta, precum si afectarea in continuare a respectarii drepturilor persoanelor cu dizabilitati. in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Articolul I 



incepand cu data de 1 septembrie 2017, Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 78, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(3) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.

2. La articolul 78, alineatul (41) se abroga.

3. La articolul 78, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

(6) in scopul stimularii angajarii persoanelor cu handicap, in conditiile prevazute la alin. (2), autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice publice, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), au obligatia organizarii unor concursuri de angajare exclusiv pentru persoanele cu handicap, cu respectarea prevederilor legale in vigoare. Aceasta masura nu exclude posibilitatea persoanelor cu handicap de a participa la toate celelalte concursuri de angajare organizate de catre institutia publica.

4. La articolul 81 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

b)fara personalitate juridica, cu gestiune proprie, sub forma de sectii, ateliere sau alte structuri in cadrul institutiilor publice.


Articolul II

Incepand cu data de 1 ianuarie 2018, alineatele (4), (5) si ( 13 ) ale articolului 58 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(4) Adultul cu handicap beneficiaza, in conditiile prezentei legi, de urmatoarele prestatii sociale: a)indemnizatie lunara, indiferent de venituri:

  • 65% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul (i) asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;
  • 50% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si (ii) completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;

b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:

  • 25% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (i) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;
  • 20% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (ii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;
  • 10% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (iii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap mediu.

(5) Parintele, tutorele sau persoana care se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului cu handicap in baza unei masuri de protectie speciala, stabilita in conditiile legii, beneficiaza de prestatii sociale, pe perioada in care il are in ingrijire, supraveghere si intretinere, astfel:

a)50% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
in cazul copilului cu handicap grav;
b)30% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
in cazul copilului cu handicap accentuat;
c)10% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
in cazul copilului cu handicap mediu.
…………………………………................................................
(13) in situatia in care din calculul prestatiilor prevazute la alin. (4) si (5) rezulta fractiuni in bani, acestea se rotunjesc la un leu in favoarea beneficiarilor.

Articolul III

Incepand cu data de 1 iulie 2018, alineatele (4), (5) si (13) ale articolului 58 din Legea nr. 448/2006
privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(4) Adultul cu handicap beneficiaza, in conditiile prezentei legi, de urmatoarele prestatii sociale: a)indemnizatie lunara, indiferent de venituri:

70% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul (i) asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;

53% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si
(ii) completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;

b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:

  • 30% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (i) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap grav;
  • 22% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (ii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap accentuat;
  • 12% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile (iii) si completarile ulterioare, pentru adultul cu handicap mediu.

(5) Parintele, tutorele sau persoana care se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului cu handicap in baza unei masuri de protectie speciala, stabilita in conditiile legii, beneficiaza de prestatii sociale, pe perioada in care il are in ingrijire, supraveghere si intretinere, astfel:

a) 60% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copilului cu handicap grav;

b) 35% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copilului cu handicap accentuat;

c)12% din indicatorul social de referinta, prevazut de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copilului cu handicap mediu.
...............................................................................................
(13) in situatia in care din calculul prestatiilor prevazute la alin. (4) si (5) rezulta fractiuni in bani, acestea se rotunjesc la un leu in favoarea beneficiarilor.

PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si justitiei sociale, 
Lia-Olguta Vasilescu
p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale, administratiei publice si fondurilor europene,
Sirma Caraman, secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Ionut Misa
Bucuresti,
4 august 2017.
Nr. 60.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG nr. 60/2017 modifica legea privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap":
Rating:

Nota: 3.75 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatere
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere publica un proiect de Hotarare prin care se propune modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. De altfel, acestora le va fi suspendata activitatea si le vor fi confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. “MFP propune, printr-un...» citeste mai departe aici

  • OUG 43 - Clarificari privind facilitatile fiscale in domeniul constructiilor (ANAF)
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiobva aduce in atentia contribuabililor o nota informativa privind cateva precizari suplimentare legat de facilitatile fiscale in domeniul constructiilor aplicabile prin OUG 43/2019. Asadar, luna trecuta, la 21 iunie 2019, a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, fiind introduse noi coduri CAEN. Datorita interesului...» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabila
    • "Am primit o notificare de la ANAF prin care imi spun ca sunt neconcordante intre declaratia 101 si impozitul pe profit pentru anul 2015. Ceea ce este adevarat, dar nu prea imi da nimeni o solutie ce pot face. Contabila de pe atunci nu a inregistrat storno la 691 (la sfarsitul anului firma era pe pierdere). Intre timp nu mai e aceeasi contabila, firma e in procedura de faliment, dar nu asta conteaza, cei de la anaf vor sa ne regleze sumele. Mai concret, avem situatia: trim 1 /2015 - prin D100 a...» citeste mai departe aici

  • Aproape 300 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii care vor sa isi cladeasca un viitor in afara granitelor tarii pot opta pentru unul dintre joburile scoase la concurs de angajatorii din Spatiul Economic European. Acestia ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 283 locuri de munca vacante, anunta ANOFM. Astfel, cele mai multe locuri de munca disponibile in SEE sunt in Olanda, care ofera 125 de locuri de munca pentru romani, urmat de Germania cu 54 de locuri de munca si de Austria cu 32 de joburi vacante. Iata, detaliat, situatia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016