Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Pozitia CNIPMMR privind introducerea contraventiilor pentru lipsa noilor aparate de marcat

03-Sep-2018
1560

Incepand de la 1 septembrie 2018 operatorii economici mari si mijlocii care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic. In caz contrar, vor suporta rigorile legii care prevede contraventii de la 8.000 la 10.000 de lei..

In acest context, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR)a remis un comunicat de presa in care isi exprima punctul de vedere cu privire la aplicarea sanctiunilor in cazul operatorilor economici care nu respecta legea.

Prin OUG nr.44/2018 s-au prelungit termenele de gratie, pana la care nu se aplica sanctiunile prevazute in OUG nr. 28/1999, pentru nedotarea cu noile aparate de marcat respectiv, asadar contribuabili mari si mijlocii au beneficiat de perioada de gratie pana la 1 septembrie, in timp ce contribuabilii mici mai au termen pana la 1 octombrie pentru dotarea cu aparate de marcat cu jurnale electronice.

Sanctiunile pentru lipsa noilor aparate de marcat prevad amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si:
(i) confiscarea sumelor nejustificate;
(ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator.

“Raportat la situatia de fapt prezentata de Ministerul Finantelor Publice, potrivit careia se estimeaza ca operatorii economici mari si mijlocii utilizeaza cca. 100.000 de aparate de marcat, iar pana la aceasta data au fost instalate numai 28.986 de aparate de marcat pentru toate categoriile de contribuabili, inclusiv cei mici (…) CNIPMMR sustine initiativa Ministrului Finantelor Publice pentru introducerea contraventiilor pentru lipsa noilor aparate de marcat sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017”, se arata in comunicatul remis de CNIPMMR.

Presedintele CNIPMMR, Florin Jianu, a declarat ca “Legea prevenirii nr. 270/2017 isi dovedeste utilitate practica pentru intreprinzatori, prin evitarea situatia in care acestia pot fi sanctionati in mod direct, fara a beneficia in prealabil de o masura de prevenire. Introducerea contraventiilor pentru nerespectarea termenelor de utilizarea de catre intreprinzatori a aparatelor fiscale dotate cu jurnal electronic sub legea prevenirii este o masura benefica, mediul de afaceri fiind in situatia de a nu putea respecta termenele impuse de OUG nr. 44/2018 si din vina autoritatilor publice care nu au capacitatea eliberarii avizelor tehnice necesare aparatelor de marcat dotate cu jurnal electronic. O solutie mai buna ar fi fost, insa, prelungirea termenului pana la care agentii economici trebuie sa se supuna dispozitiilor legale, privind utilizarea aparatelor de marcat dotate cu jurnal electronic, avand in vedere ca la nivel national au fost instalate doar 28.986 aparate”.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Pozitia CNIPMMR privind introducerea contraventiilor pentru lipsa noilor aparate de marcat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016