Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura rambursarii TVA pentru persoane impozabile stabilite in afara Comunitatii Europene

24-Sep-2010
6739
Beneficiari, conditii

Pot beneficia de rambursarea TVA achitata pentru importuri si achizitii de bunuri mobile corporale si de servicii, efectuate in Romania, persoanele impozabile care indeplinesc urmatoarele conditii:

- pe parcursul perioadei de rambursare nu au avut in Romania sediul activitatii lor economice sau un sediu fix de la care sa fi efectuat operatiuni economice, domiciliul sau resedinta lor obisnuita;

- pe parcursul perioadei de rambursare nu au livrat bunuri si nu au prestat servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul Romaniei;

- sa-si desemneze un reprezentant in Romania in scopul rambursarii.

Atributiile reprezentantului

Reprezentantul desemnat actioneaza in numele si in contul persoanei impozabile pe care o reprezinta si va fi tinut raspunzator individual si in solidar alaturi de persoana impozabila pentru obligatiile si drepturile persoanei impozabile cu privire la cererea de rambursare.

Reprezentantul desemnat in scopul rambursarii trebuie sa inregistreze la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal actul de imputernicire in forma autentica prin depunerea unei declaratii de inregistrare fiscala.

Codul de inregistrare fiscala atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea TVA persoanei reprezentate, stabilita in afara Uniunii Europene.
Solicitarea rambursarii TVA se face prin completarea si depunerea, la organul fiscal competent, de catre reprezentantul fiscal desemnat, a unei Cereri de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, formular 313.

Obiectul rambursarii

Rambursarea taxei achitate se acorda pentru:

- operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in afara Romaniei, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania;
- operatiuni efectuate catre o persoana care are obligatia de a plati TVA in conformitate cu art. 150 alin (2)-(6) din Codul Fiscal.

Perioada pentru care se ramburseaza TVA

Perioada pentru care se ramburseaza TVA-ul este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care acestea reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

Daca cererea se refera la o perioada mai scurta de un an calendaristic, dar nu mai mica de 3 luni, suma pentru care se solicita rambursarea nu poate fi mai mica decat echivalentul in lei a 400 euro, determinat pe baza cursului de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil la data de 1 ianuarie 2010.

Daca cererea se refera la o perioada de un an calendaristic, sau perioada ramasa dintr-un an calendaristic, suma pentru care se solicita rambursarea nu poate fi mai mica decat echivalentul in lei a 50 euro, determinat pe baza cursului de schimb comunicat de BNR valabil la data de 1 ianuarie 2010.

Depunerea cererii de rambursare

Cererea de rambursare trebuie depusa la organul fiscal competent in termen de maximum 9 luni de la sfarsitul anului calendaristic in care taxa devine exigibila.

Termen de rambursare

Solicitarile de rambursare se solutioneaza de organele fiscale competente in termen de 6 luni de la data depunerii cererii si a documentelor necesare pentru analizarea cererii.

Restituirea sumelor cuvenite

Restituirea TVA se efectueaza in lei, in contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile, deschis la o institutie de credit din Romania. Comisioanele bancare se suporta de catre persoana impozabila.

Important!
Persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania si care nu sunt stabilite in Comunitate pot solicita rambursarea taxei achitate daca, in conformitate cu legile tarii unde sunt stabilite, persoanele impozabile stabilite in Romania ar avea acelasi drept de rambursare in ceea ce priveste TVA sau alte impozite/taxe similare aplicate in tara respectiva ca urmare a existentei unor acorduri/declaratii de reciprocitate semnate de reprezentantii autoritatilor competente din Romania si din tara solicitantului.

*Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32/2010; pct. 50 din Hotararea Guvernului nr. 1620/2009 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927/31.12.2009.

Sursa: www.finantevalcea.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016