Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect Lege privind supravegherea macroprudentiala a sistemului financiar national

05-Nov-2014
2426
Regasiti mai jos proiectul de lege privind supravegherea macroprudentiala a sistemului financiar national. Proiectul a fost publicat de Ministerul Finantelor Publice la data de 30.10.2014.



CAPITOLUL I

Dispozitii generale


Art.1

- (1) Se infiinteaza Comitetul National pentru Supravegherea Macroprudentiala, denumit in continuare Comitetul, ca structura de cooperare inter-institutionala, fara personalitate juridica, intre Banca Nationala a Romaniei, Autoritatea de Supraveghere Financiara si Guvern.


(2) Fara a aduce atingere prerogativelor conferite de lege autoritatilor prevazute la alin. (1), misiunea Comitetului este de a asigura coordonarea in domeniul supravegherii macroprudentiale a sistemului financiar national, prin stabilirea politicii macroprudentiale si a instrumentelor adecvate pentru punerea in aplicare a acesteia.

Art.2
-
(1) b Obiectivul fundamental al Comitetului este de a contribui la salvgardarea stabilitatii financiare, inclusiv prin consolidarea capacitatii sistemului financiar de a rezista socurilor si prin diminuarea acumularii de riscuri sistemice, asigurand pe aceasta cale o contributie sustenabila a sistemului financiar la cresterea economica. Sintagmele sistem financiar si risc sistemic au intelesul prevazut in Regulamentul (UE) nr. 1092/2010 al Parlamentului European si al Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind supravegherea macroprudentiala la nivelul Uniunii Europene a sistemului financiar
si de infiintare a unui Comitet european pentru risc sistemic.

(2)

in indeplinirea obiectivului fundamental prevazut la alin. (1), Comitetul si membrii Consiliului general nu solicita si nu accepta instructiuni din partea niciunei autoritati, institutii sau organism public ori privat.

Art.3
-
(1)
in vederea indeplinirii obiectivului fundamental prevazut la art. 2 alin.(1), Comitetul are urmatoarele atributii:

- 2 - a) identificarea, colectarea si analiza informatiilor necesare in vederea indeplinirii obiectivului fundamental;
b) identificarea, monitorizarea si evaluarea riscurilor sistemice;
c) identificarea institutiilor si structurilor sistemului financiar care sunt relevante din punct de vedere sistemic;
d) elaborarea strategiei privind politica macroprudentiala in vederea indeplinirii obiectivului fundamental;
e) emiterea de recomandari si avertizari in vederea prevenirii sau diminuarii riscurilor sistemice la adresa stabilitatii sistemului financiar national;

f) emiterea de recomandari si, dupa caz, avertizari pentru asigurarea implementarii recomandarilor Comitetul European pentru Risc Sistemic sau, dupa caz, emiterea de recomandari si avertizari necesare ca urmare a avertismentelor Comitetului European pentru Risc Sistemic, emise in baza atributiilor conferite acestuia prin Regulamentul (UE) nr. 1092/2010;

g) monitorizarea implementarii recomandarilor emise de Comitet si a masurilor adoptate la nivel national, ca urmare a recomandarilor si avertizarilor emise de Comitet;

h) stabilirea, reevaluarea periodica si urmarirea obiectivelor intermediare ale politicii macroprudentiale;

i) stabilirea, la nivel national, a instrumentelor macroprudentiale si reevaluarea periodica a acestora, precum si recunoasterea instrumentelor macroprudentiale stabilite de autoritatile din alte state membre;

j) emiterea de opinii consultative in domeniul sau de competenta, potrivit prevederilor legale in vigoare;

k) emiterea de recomandari pentru asigurarea punerii in aplicare la nivel national a regulamentelor, deciziilor, recomandarilor, orientarilor, ghidurilor emise in domeniul supravegherii macroprudentiale, adoptate la nivelul Uniunii Europene.

(2) in exercitarea atributiilor prevazute la alin.(1) Comitetul actioneaza in calitate de:

a) autoritate macroprudentiala in sensul Recomandarii Comitetului European pentru Risc Sistemic din 22 decembrie 2011 privind mandatul macroprudential al autoritatilor nationale (CERS/2011/3);
b) autoritate desemnata, in sensul dispozitiilor cuprinse in Sectiunile I si II, Capitolul 4, Titlul VII din Directiva 2013/36/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2013 cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE;

c) autoritate desemnata, in sensul prevederilor art. 458 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr.648/2012.

PROIECTUL COMPLET POATE FI CONSULTAT AICI!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016