Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi interdictii si amenzi privind constructia de centre comerciale. Vezi proiectul

02-Iul-2012
2780
roiectul

Un nou proiect de lege isi propune sa limiteze constructia mall-urilor in tara noastra avand ca argument influenta negativa pe care aceste constructii le au asupra comertului cu amanuntul.

Proiectul de lege isi propune sa modifice si sa completeze Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata care defineste centrul comercial ca fiind structura de vanzare cu suprafata medie - intre 401 si 1.000 metri patrati - sau mai mare de 1.00 metri patrati, in care se desfasoara activitati de comercializare cu amanuntul de produse, servicii si de alimentatie publica, ce utilizeaza in mod unitar o infrastructura comuna si utilitati adecvate.

In expunerea de motive se precizeaza astfel ca lipsa oricaror prevederi referitoare la distanta minima dintre centrele comerciale, precum si inexistenta unor norme exprese privind obligativitatea acestora de a desface, intr-o anumita proportie, produse alimentare si nealimentare de productie romaneasca a condus la afectarea drepturilor comerciale ale producatorilor, precum si ale consumatorilor.

Redam mai jos continutul proiectului:


Art. I. - Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 603 din 31 august 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 12, dupa alineatul 7 se introduc doua noi alineata, alin. 7^1 - 7^2, cu urmatorul cuprins:

"(7^1) Autoritatile administratiei publice locale din orase si municipii stabilesc criteriile de dezvoltare urbanistica a sectorului comercial si autorizeaza constructia centrului comercial - structura de vanzare cu suprafata medie sau mare, definit ca supermarket sau hipermarket - pe un teren, la o distanta de minimum 500 m de limita zonei locuibile a localitatii.

(7^2) In cadrul centrelor comerciale definite ca supermarketuri sau hipermarketuri se vor desface, in proportie de cel putin 80%, produse alimentare si nealimentare de productie romaneasca."

2. La articolul 73, dupa punctul 4 se introduce un nou punct, pct. 4^1, cu urmatorul cuprins:

"4^1. nerespectarea prevederilor art. 12 alin. (7^2), cu amenda de la 2000 lei la 10.000 lei si cu suspendarea activitati pentru o perioada de 3 luni;"

Art. II - (1) Centrele comerciale definite ca supermarketuri ori hipermarketuri, autorizate inainte de data intrarii in vigoare a prezentei legi, au obligatia de a respecta cerintele prevazute la art. 12 alin. 7^1 in termen de maximum 3 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

(2) Continuarea activitatii de catre centrele comerciale definite ca supermarketuri ori hipermarketuri cu nerespectarea prevederilor art. 12 alin. 7^1 din Ordonanta Guvernului nr. 99/2000, dupa incheierea termenului prevazut la alin. (1), constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 la 100.000 lei si cu suspendarea activitatii acestora pe o perioada de 6 luni.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016