Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Camera Deputatilor a adoptat programul Investeste in tine. Imprumuturi eligibile

28-Mar-2019
5429

UPDATE, 28.03.2019

OUG 50/2018 privind implementarea programului “Investeste in tine” a fost adoptat de Camera Deputatilor, miercuri – 27 martie 2019. Intre modificarile aduse de comisiile de specialitate amintim faptul ca banii vor putea fi cheltuiti si pentru plata chiriei sau a utilitatilor.

„Programul tinteste opt milioane de romani. Nu reusesc sa inteleg de ce sunt persoane in Parlament care au votat impotriva unui program care da posibilitatea romanilor sa investeasca in nevoile personale si ale familiei. Este posibil sa plateasca din aceste sume de bani taxele scolare pentru copii, cheltuielile cu transportul si asigurarile medicale. Se pot cheltui bani inclusiv pentru instrumente medicale, instrumente muzicale sau plata utilitatilor la cet care stau cu chirie”, a precizat fostul ministru al Muncii – Lia Olguta Vasilescu, dupa votul din plenul Camerei Deputatilor.

Proiectul de Lege pentru aprobarea OUG nr.50/2018 privind implementarea Programului guvernamental „Investeste in tine” a fost adoptat cu 175 de voturi „pentru”, 24 de voturi „impotriva” si 61 de abtineri.

Articol inital, 17.01.2019

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei.

Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei.

Programul are ca obiect facilitarea accesului la finantare pentru tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 - 26 de ani, precum si pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 26 si 55 de ani si care sunt cuprinsi in sistemul de invatamant sau care efectueaza cursuri de specializare, respectiv cursuri de reconversie si/sau specializare profesionala autorizate de Ministerul Educatiei Nationale, si dupa caz, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale. 

Vezic AICI conditiile de acordare a creditelor cu dobanda ZERO!

Astfel, celor care indeplinesc conditiile de mai sus le este facilitat accesul la garantarea unui credit in valoare de maximum 40.000 lei, in proportie de 80% de catre stat prin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderi Mici si Mijlocii si prin Fondul Roman de Contragarantare, exceptand dobanzile, comisioanele si spezele bancare. Platile de dobanda pentru creditul acordat, precum si cheltuielile privind comisionul de gestiune a garantiilor vor fi suportate din bugetul de stat, prin bugetul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza.

In anul 2018, a fost aprobat un plafon total al garantiilor de 600 milioane lei, alocat de catre MFP in mod egal in favoarea Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Fondului Roman de Contragarantare, iar pentru anii urmatori plafoanele anuale ale garantiilor de stat se vor aloca fondurilor de garantare in functie de gradul de utilizare a plafoanelor alocate acestora in anul precedent.

In cadrul programului s-au inscris 4 finantatori, dintre care CEC BANK si Banca Transilvania au solicitat alocare de plafon, iar B.C.R. si Raiffeisen Bank si-au exprimat intentia de inscriere in viitor ca banci partenere.

“In urma consultarii cu Comisia Nationala de Strategie si Prognoza si avand in vedere previzionatul succes de care se va bucura programul in urmatorii ani, precum si interesul manifestat atat de potentialii beneficiari cat si de actorii importanti ai pietei bancare, se propune un nivel al plafonului garantiilor care pot fi emise in anul 2019, in suma de 1.000 milioane lei.

Pentru nivelul plafonului s-au luat in considerare evolutia programului si aspectele relevate de implementarea acestuia, precum si gradul ridicat de utilizare a plafonului in decursul a doar 3 luni de functionare a programului in anul 2018”, se arata in nota de fundamentare care insoteste Proiectul de Hotarare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici