Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Propunere: Profitul suplimentar obtinut de platitorii de impozit micro/ pe profit va fi impozitat doar cu 10%, in anumite conditii

17-Mar-2023
1747
Propunere: Profitul suplimentar obtinut de platitorii de impozit micro/ pe profit va fi impozitat doar cu 10%, in anumite conditii

Un nou Proiect de Lege pus in dezbatere la Senat propune noi facilitati pentru contribuabilii care isi platesc obligatiile fiscale la termen. Microintreprinderile si firmele platitoare de impozit pe profit care obtin venit suplimentar se vor bucura de aplicarea unei cote de impozit de doar 10% pentru acele sume.

 

Mai exact, "contribuabilii incadrati ca platitori de impozit pe profit si contribuabilii platitori de impozit pe venitul microintreprinderilor care achita impozitul datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala pana la termenele scadente, vor beneficia de o bonificatie de 10% calculata asupra impozitului datorat, numai daca nu inregistreaza debite la nivelul bugetului general consolidat", mentioneaza initiatorii propunerii.

 

Se propune adoptarea urmatoarelor masuri fiscale:

 

- Contribuabilii care, in anul curent, calculeaza si declara un profit impozabil mai mare decat in anul precedent, doar pentru diferenta rezultata vor datora un impozit pe profit o cota de 10%, in timp ce pentru restul obligatiei fiscale vor datora o cota de 16%;

 

- Contribuabilii incadrati ca platitori de impozit pe profit si contribuabilii platitori de impozit pe venitul microintreprinderilor care achita impozitul datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala pana la termenele scadente, vor beneficia de o bonificatie de 10% calculata asupra impozitului datorat, numai daca nu inregistreaza debite la nivelul bugetului general consolidat. 

Atentie! Ca sa obtina bonificatiile firmele trebuie sa fie active de cel putin doi ani.

Profitul impozabil suplimentar declarat in anul n 1 (mai mare decat in anul anterior - n) si impozitat cu 10%, va fi impozitat in anul n 2 cu 16%, determinand o crestere semnificativa a veniturilor bugetare din impozitul pe profit pe termen lung.

 

Orice contribuabil care doreste ca in anul n 2 sa beneficieze din nou de cota de 10%, va trebui sa obtina, sa calculeze si sa declare un impozit si mai mare decat in anul n 1, iar cota de 10% se va aplica doar pentru profitul suplimentar din anul n 2. Contribuabilii care nu declara impozite mai mari decat in anul precedent vor plati in continuare doar cota de impozit de 16%.

Extras din Proiectul de lege:

Art. I — Legea nr.227 din 8 septembrie 2015 privind Codul fiscal, pubIicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza si va avea urmatorul cuprins:

 

1. Articolul 17 se modifica si se completeaza si va avea urmatorul cuprins:

 

 

Art. 17: Cota de impozitare

(1) Cota de impozit pe profit care se aplica asupra profitului impozabil este de 16%.

(2) Pentru profitul impozabil suplimentar obtinut in anul fiscal curent, calculat ca diferenta intre profitul impozabil calculat si declarat in anul fiscal anterior si profitul impozabil calculat si declarat in anul fiscal curent, cota de impozit pe profit este de 10%.

(3) Daca diferenta intre profitul impozabil calculat si declarat in anul fiscal anterior si profitul impozabil calculat si declarat in anul fiscal curent este mai mica sau egala cu zero, atunci cota de impozit pe profit care se aplica asupra profitului impozabil este de 16%.

Dispozitiile alin.(2) nu se aplica operatorilor economici nou infiintati, care in anul anterior nu au raportat niciun rezultat fiscal.

2. Dupa articolul 41 „Declararea si plata impozitului pe profit" se introduce un nou articol, art.41 1, cu urmatorul cuprins:

 

Art. 41 1 — (1) Contribuabilii platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si plata prevazut la art. 41, precum si contribuabilii platitori de impozit pe venitul microintreprinderilor, care achita impozitul datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala pana la termenele scadente, beneficiaza de o bonificatie de 10% calculata asupra impozitului datorat trimestrial/platii anticipate trimestriale.

 

(2) Prevederile a1in.(1) si ale art.17 alin.(2) se aplicia in mod corespunzator si pentru contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5), respectiv pentru contribuabilii care an optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic.

 

(3) Pentru a putea beneficia de prevederile aIin.(1) si ale art.17 a1in.(2) contribuabilii platitori de impozit pe profit si contribuabilii platitori de impozit pe venitul microintreprinderilor nu trebuie sa inregistreze debite la bugetul general consolidat.

 

Art.II — (1) Prevederile art. I intra in vigoare incepand cu anul fiscal urmator publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) In termen de 60 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Guvernul va modifica in mod corespunzator normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016