
Raportul Special
realizat de specialisti
Telemunca reprezinta o forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.
Salariatul care desfasoara activitatea in conditiile de telemunca este numit telesalariat.
Modalitatea de desfasurare a activitatii de catre salariat in regim de telemunca este reglementata de Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Activitatea de telemunca se bazeaza pe acordul de vointa al partilor si se prevede in mod expres in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca existent.
Prevederile ce trebuie inserate in contractele de munca in cazul desfasurarii activitatii de telemunca, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se regasesc la art. 5 din lege. Printre elementele specifice activitatii de telemunca ce trebuie inserate in contractul individual de munca se regasesc conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca. Spre exemplu, aceste cheltuieli aferente activitatii in regim de telemunca pot fi cheltuielile pentru electricitate ce sunt efectuate pentru activitatea de telemunca la domiciliu salariatului. Aceste cheltuieli sunt cheltuieli aferente activitatii de telenca pe care le suporta angajatorul nu sunt venituri pentru salariat. In aceste conditii, aceste cheltuieli nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat. Pentru societate aceste costuri sunt cheltuieli deductibile fiind efectuate in scopul desfasurarii activitatii sale economice.
De asemenea, art. 7 din Legea 81/2018 instituie in sarcina angajatorului urmatoarele obligatii specifice privind securitatea si sanatatea in munca a telesalariatului:
a) sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
b) sa instaleze, sa verifice si sa intretina echipamentul de munca necesar, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
c) sa asigure conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de desfasurare a activitatii de telemunca si utilizarii echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la schimbarea locului de desfasurare a activitatii de telemunca, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru.
Toate aceste costuri sunt deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Precizari ANAF referitoare la CAS, CASS si CAM, introduse prin Legea 296/2020Firmele sunt OBLIGATE sa trimita in TELEMUNCA, daca este posibil, cel putin 50% din angajati in timpul starii de alertaTOP 10 documente pentru Sanatatea si Securitatea in Munca. Instructiuni proprii si fise de evaluare a riscurilorTichete de masa 2023: Contravaloarea lor trebuie sa se incadreze in plafonul de 33% pentru venituri neimpozabile?Ce modificari au fost aduse salariilor, beneficiilor extrasalariale sau indemnizatiilor de concediu prin OUG 115/2023Ultimele articole
Cheltuieli deductibile. Cheltuielile auto pot fi deduse 100% daca sunt folosite si in scop personal de angajati?Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Declaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Afla TOTUL despre Noul Cod Fiscal si modificarile din 2024Intoarcerea la birou: cum sa pregatesti angajatii pentru a reveni la noua normalitateArticole similare
Se reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA