Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajati

16-Iun-2017
585

Ministerul Muncii si Justitiei Sociale a publicat proiectul de Lege privind reglementarea activitatii de tele-munca. Proiectul de lege are scopul de a reglementa o forma flexibila si actuala de prestare a muncii, respectiv tele-munca definita la nivel european ca o forma de organizare si/sau de indeplinire a sarcinilor, folosind tehnologia informatiei, in contextul unui contract de munca/a unei relatii de munca, in care activitatea care ar putea fi efectuata si la sediul/spatiile angajatorului, este efectuata in mod regulat in afara sediului/spatiilor respective.

Principalele prevederi ale proiectului de lege sunt urmatoarele: 

Definirea tele-muncii: forma de organizare a muncii in care o activitate care ar putea fi efectuata in cadrul locului de munca organizat de angajator, se realizeaza de catre un salariat, de la distanta de aceasta locatie, in mod regulat si voluntar, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor, in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau al unui act aditional la acesta, cu respectarea urmatoarelor conditii: 

- activitatea se desfasoara in afara oricarui loc de munca organizat de angajator, prin utilizarea unor mijloace aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor, cum ar fi internetul, telefonul inteligent, altele; 

- activitatea in regim de teleworking se desfasoara cel putin o zi pe luna; 

- salariatul si-a exprimat acordul cu aceasta forma de organizare a muncii, prin semnarea contractului individual de munca sau al unui act aditional la acesta, dupa caz.;

Precizarea elementelor necesar a se regasi in contractul individual de munca al salariatului care presteaza activitatea in regim de tele-munca, elemente suplimentare celor prevazute de Codul muncii la art.17 alin.(3):

- precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de tele-munca; 
- perioada si/sau zilele in care se presteaza activitatea de tele-munca de catre tele-salariat;
- locul/locurile desfasurarii activitatii de tele-munca, convenite de parti; 
- intervalul orar in care se desfasoara activitatea de tele-munca si in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea tele-salariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului; 
- modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de tele-salariat; 
- responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de tele-munca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca; 
- obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de tele-- - - munca a materialelor pe care tele-salariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz; 
- obligatia angajatorului de a informa tele-sariatul cu privire la dispozi?iile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protec?iei datelor cu caracter personal, precum si obligatia tele-salariatului de a respecta aceste prevederi; 
- masurile pentru ca tele-salariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat.

Proiectul de lege va intra in vigoare dupa aprobarea de catre Parlamentul Romaniei si publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajati":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Indemnizatiile pentru crestere copil ar putea fi majorate in anumite situatii
    • UPDATE, 18.03.2019 Senatorii au votat favorabil proiectul de modificare a OUG nr. 111/2010, in sensul ca mamele care intra intr-un nou concediu de crestere copii la mai putin de 12 luni de la revenirea dintr-un CCC sa primeasca o indemnizatie cel putin egala cu cea primita in CCC anterior. Senatorii considera ca ar trebui modificate anumite prevederi ale legislatiei in vigoare pentru incurajarea natalitatii, in contextul in care aceasta este oricum in scadere, de ceva timp, sporul fiind unul...» citeste mai departe aici

  • UPDATE! Legea Bugetului pe 2019 a intrat in vigoare!
    • UPDATE 18.03.2019 Legea bugetului de stat pe 2019 nr. 50/2019 a fost promulgata vineri, 15 martie 2019, de presedintele Klaus Iohannis si, tot in aceeasi zi, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209. Legea bugetului de stat a intrat in vigoare de astazi, 18 martie 2019. Asadar, desi presedintele Romaniei a intors in Parlament Legea bugetului, dupa votarea ei in forma initiala, Iohannis a promulgat bugetul pe anul in curs. Reamintim ca, pe 22 februarie, seful...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale pentru anul 2018
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in intampinarea nevoilor contribuabililor cu un nou material informativ, explicat pas cu pas, privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018 la Unitatile Teritoriale ale MFP. Asadar, in articolul publicat de DGRFP Brasov este explicat pas cu pas cine si in ce termen trebuie sa depuna situatiile financiare anuale, dar este precizat si tot ce trebuie...» citeste mai departe aici

  • Societate cu doi asociati: Deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile
    • "Intrebare: 1. Cum interpretati prevederile art. 40 2 alin. (5) coroborat cu art. 40 1 pct. 4. din Codul fiscal, in sensul ca o societate comerciala romana cu 2 asociati persoane fizice 40%/60% aplica limitarea deductibilitatii cheltuielilor cu dobanzile pentru imprumuturi/leasinguri/etc. de la terti? 2. In cazul in care exista cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs reportate din anii anteriori care depasesc plafonul deductibil in 2018, precum si cheltuieli din anul 2018 care ar trebui...» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Persoanele fizice care au datorii la stat nu vor mai fi publicate pe site-ul ANAF
    • Conform procedurii aprobate prin OANAF 558/2016, in vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala lista debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, pentru fiecare buget administrat de organele fiscale centrale. Listele se publicau separat pentru debitori - persoane juridice,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016