Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajati

16-Iun-2017
634

Ministerul Muncii si Justitiei Sociale a publicat proiectul de Lege privind reglementarea activitatii de tele-munca. Proiectul de lege are scopul de a reglementa o forma flexibila si actuala de prestare a muncii, respectiv tele-munca definita la nivel european ca o forma de organizare si/sau de indeplinire a sarcinilor, folosind tehnologia informatiei, in contextul unui contract de munca/a unei relatii de munca, in care activitatea care ar putea fi efectuata si la sediul/spatiile angajatorului, este efectuata in mod regulat in afara sediului/spatiilor respective.

Principalele prevederi ale proiectului de lege sunt urmatoarele: 

Definirea tele-muncii: forma de organizare a muncii in care o activitate care ar putea fi efectuata in cadrul locului de munca organizat de angajator, se realizeaza de catre un salariat, de la distanta de aceasta locatie, in mod regulat si voluntar, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor, in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau al unui act aditional la acesta, cu respectarea urmatoarelor conditii: 

- activitatea se desfasoara in afara oricarui loc de munca organizat de angajator, prin utilizarea unor mijloace aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor, cum ar fi internetul, telefonul inteligent, altele; 

- activitatea in regim de teleworking se desfasoara cel putin o zi pe luna; 

- salariatul si-a exprimat acordul cu aceasta forma de organizare a muncii, prin semnarea contractului individual de munca sau al unui act aditional la acesta, dupa caz.;

Precizarea elementelor necesar a se regasi in contractul individual de munca al salariatului care presteaza activitatea in regim de tele-munca, elemente suplimentare celor prevazute de Codul muncii la art.17 alin.(3):

- precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de tele-munca; 


- perioada si/sau zilele in care se presteaza activitatea de tele-munca de catre tele-salariat;
- locul/locurile desfasurarii activitatii de tele-munca, convenite de parti; 
- intervalul orar in care se desfasoara activitatea de tele-munca si in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea tele-salariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului; 
- modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de tele-salariat; 
- responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de tele-munca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca; 
- obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de tele-- - - munca a materialelor pe care tele-salariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz; 
- obligatia angajatorului de a informa tele-sariatul cu privire la dispozi?iile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protec?iei datelor cu caracter personal, precum si obligatia tele-salariatului de a respecta aceste prevederi; 
- masurile pentru ca tele-salariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat.

Proiectul de lege va intra in vigoare dupa aprobarea de catre Parlamentul Romaniei si publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajati":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Consecinte depasire plafon de incasari in numerar
    • O societate comerciala care detine casa de marcat fiscala emite bonuri fiscale pentru incasarile realizate pentru populatie, iar pentru societatile comerciale emite factura pe care o inregistreaza in contabilitate si o raporteaza in Declaratia nr. 394. Incasarea facturii care nu se realizeaza intotdeauna in aceeasi zi sau in aceeasi luna cu data emiterii facturii o realizeaza in baza chitantei. Inspectorii ANAF au aplicat o sanctiune de 20 000 lei pentru faptul ca se emit inca chitante in...» citeste mai departe aici

  • OFICIAL! NOUL MODEL de formular pentru "Decont de taxa pe valoarea adaugata" - Formularul 300
    • UPDATE 21 aug. 2019 Ordinul nr. 2227/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" a fost publicat in Monitorul Oficial, nr. 687, de ieri - 20.08.2019. Mai jos aveti un extras din Ordinul 2227/2019. Articolul initial, 27 iun. 2019 Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica un proiect de ordin pentru aprobarea unui nou modelul de formular pentru "Decont de taxa pe valoarea adaugata". Este vorba despre...» citeste mai departe aici

  • Procedura de stabilire din oficiu a CAS si a CASS datorate de persoanele fizice (proiect de OPANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica, marti – 20 august, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea "Procedurii privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare”. In prezent, potrivit art.155 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii la sistemul de...» citeste mai departe aici

  • Fiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?
    • MFP si ANAF au tot transmis informari catre contribuabili si atentionari privind obligativitatea dotarii cu noile aparate de marcat electronice fiscal (AMEF), insa operatorii fiscali inca nu stiu cand vor fi conectate casele de marcat la serverul Fiscului, pentru a scapa de transmiterea lunara a formularelor. Cu ceva timp in urma, Finantele propuneau modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: Calcularea cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor. Reglementari
    • Daca inca mai aveti intrebari privind reglementarile in privinta calcularii cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, cel mai probabil va va fi de folos cea mai recenta informare transmisa de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Brasov. Asadar, pentru a veni in ajutorul contribuabililor inca nedumeriti in privinta reglementarilor privind calculul cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor,...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Energiei: Numai Parlamentul mai poate modifica OUG 114
    • Prezent la conferinta Focus Energetic, ministrul Energiei - Anton Anton a declarat, joi – 22 august, ca modificarea Ordonantei de Urgenta nr. 114/2018 sta acum in mainile Parlamentului. Acesta a precizat ca la nivelul Guvernului nu exista niciun fel de intentie de a face acest lucru. "(OUG, n.r.) 114 este in Parlament, in comisie, si toate amendamentele pe care si noi, si altii am fi dorit sa le aducem la 114, respectiv OUG 19, sunt acolo. Deci este in puterea Parlamentului sa o modifice",...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016