Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi atributii de control pentru Inspectia Muncii

14-Iul-2017
222

Inspectia Muncii va avea noi competente in activitatea de control in domeniul relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca, potrivit Regulamentului de organizare si functionare al acestei institutii din subordinea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, aprobat astazi de Guvern.



Prin reglementarea organizarii si competentelor Inspectiei Muncii se are in vedere intarirea rolului acestei structuri cu atributii de control in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca, precum si cresterea calitatii si eficientei actului de control.

Astfel, prevederile hotararii au in vedere urmatoarele modificari si completari:

- adaptarea prezentului proiect de act normativ la modificarile si completarile aduse Legii nr. 108/1999 prin Legea nr. 51/2012, act normativ de nivel superior cu care se afla in conexiune;
- redefinirea atributiilor generale si specifice, pe domenii de activitate specifice, respectiv relatii de munca, securitate si sanatate in munca si supravegherea pietei in concordanta cu noile prevederi legale, astfel incat sa fie evitat paralelismul cu celelalte atributii reglementate in prezent de Legea nr. 108/1999. Astfel, actul normativ stabileste atributiile care tin punctual de specificul activitatii si care se reflecta atat in activitatea de control, cat si in activitatea compartimentelor suport, de specialitate, ale institutiei.

- precizarea si detalierea atributiilor inspectorului general de stat si inspectorilor generali de stat adjuncti.

La data intrarii in vigoare a hotararii, se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Muncii, precum si pentru stabilirea unor masuri cu caracter organizatoric, publicata in Monitorul Oficial 802 din 25 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

In prezent, Inspectia Muncii isi desfasoara activitatea in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata. Corelarea cu prevederile actelor normative care reglementeaza domeniul de competenta al Inspectiei Muncii, de nivel superior sau de acelasi nivel, cu care se afla in conexiune au determinat necesitatea redefinirii functiilor principale ale Inspectiei Muncii, avand in vedere prevederile Conventiei nr. 81/1947 si in acord cu triplul rol pe care institutia il indeplineste.

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

Informatii suplimentare:
In perioada ianuarie-iunie 2017, au fost efectuate de catre Inspectia Muncii 69.295 de controale in domeniul relatiilor de munca, respectiv securitate si sanatate in munca, astfel:
- in domeniul relatiilor de munca: 39.013 controale, din care 37.315 controale efectuate pentru identificarea cazurilor de munca fara forme legale de angajare;
- in domeniul securitatii si sanatatii in munca: 30.282 total controale
Controalele s-au finalizat cu urmatoarele rezultate:
Numarul total de sanctiuni contraventionale aplicate a fost de 53.631 din care:
- in domeniul relatiilor de munca: 11.557 total sanctiuni contraventionale (3.131 amenzi - 27,10% si 8.426 avertismente - 72,90%).

- in domeniul securitatii si sanatatii in munca: 42.074 total sanctiuni contraventionale (1.868 amenzi - 4,44% si 40.206 avertismente - 95,56%)

Pe langa actiunile de verificare curente, Inspectia Muncii a desfasurat si campanii nationale de control pe mai multe domenii de activitate.

Numarul de salariati activi inregistrati in Registrul general de evidenta a salariatilor la data de 30.06.2017 este de 5.595.410.

Numarul contractelor de munca active la data de 30.06.2017 este de 6.348.629.

Sursa: gov.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi atributii de control pentru Inspectia Muncii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018
    • Ministerul de Finante a aparut in dezbatere publica un proiect de ordonanta care prelungeste termenele de implementare a noilor case de marcat. Totodata, se mentioneaza ca toti operatorii economici vor schimba casele de marcat pana la 1 mai 2018. De asemenea, normele de aplicare ale OUG 28/1999 vor fi modificate pana la data de 31 august 2017. In cadrul aceluiasi proiect, se precizeaza ca vizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi...» citeste mai departe aici

  • Noul model pentru Formularul 208. Impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
    • Informam notarii publici ca a fost aprobat un nou model al formularului 208 - "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1886 / 2017 pentru modificarea modelului, continutului si instructiunilor de completare ale formularelor 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul...» citeste mai departe aici

  • Asigurarile auto obligatorii. Deciziile adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara
    • In cadrul sedintei din 26 iulie, Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat masuri privind cadrul de functionare a pietelor financiare nebancare supravegheate - asigurari, piata de capital si pensii private, printre care: A) Reglementare Norma pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si de tramvaie cat si a unor prevederi cu privire la...» citeste mai departe aici

  • Masuri pentru asigurarea dreptului la pensie si la servicii medicale pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial si cu plata in acord
    • Guvernul a stabilit unele masuri pentru asigurarea platii de catre angajator a contributiei pentru pensii si sanatate la nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata, pentru toti salariatii, inclusiv pentru persoanele care au incheiate contracte de munca cu timp partial si pentru cei cu plata in acord. Exceptie fac salariatii elevi, studenti, persoane cu dizabilitati, pensionari si cei care cumuleaza venituri de cel putin nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata. Mai...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA
    • Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, va fi actualizata. Prin noul ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, supus dezbaterii publice pe site-ul institutiei, va fi actualizata procedura de solutionare cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania,...» citeste mai departe aici

  • Expirare sediu social si anulare cod TVA. Ce obligatii fiscale apar?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care pierde codul de TVA pentru 3 luni (expirare sediul social). Vom vedea ce obligatii sunt avand in vedere ca are stoc de marfa si imobilizari neamortizate. In cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e) si h) din Codul fiscal, nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor i activelor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.