Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi atributii de control pentru Inspectia Muncii

14-Iul-2017
707

Inspectia Muncii va avea noi competente in activitatea de control in domeniul relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca, potrivit Regulamentului de organizare si functionare al acestei institutii din subordinea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, aprobat astazi de Guvern.



Prin reglementarea organizarii si competentelor Inspectiei Muncii se are in vedere intarirea rolului acestei structuri cu atributii de control in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca, precum si cresterea calitatii si eficientei actului de control.

Astfel, prevederile hotararii au in vedere urmatoarele modificari si completari:

- adaptarea prezentului proiect de act normativ la modificarile si completarile aduse Legii nr. 108/1999 prin Legea nr. 51/2012, act normativ de nivel superior cu care se afla in conexiune;
- redefinirea atributiilor generale si specifice, pe domenii de activitate specifice, respectiv relatii de munca, securitate si sanatate in munca si supravegherea pietei in concordanta cu noile prevederi legale, astfel incat sa fie evitat paralelismul cu celelalte atributii reglementate in prezent de Legea nr. 108/1999. Astfel, actul normativ stabileste atributiile care tin punctual de specificul activitatii si care se reflecta atat in activitatea de control, cat si in activitatea compartimentelor suport, de specialitate, ale institutiei.

- precizarea si detalierea atributiilor inspectorului general de stat si inspectorilor generali de stat adjuncti.

La data intrarii in vigoare a hotararii, se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Muncii, precum si pentru stabilirea unor masuri cu caracter organizatoric, publicata in Monitorul Oficial 802 din 25 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

In prezent, Inspectia Muncii isi desfasoara activitatea in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata. Corelarea cu prevederile actelor normative care reglementeaza domeniul de competenta al Inspectiei Muncii, de nivel superior sau de acelasi nivel, cu care se afla in conexiune au determinat necesitatea redefinirii functiilor principale ale Inspectiei Muncii, avand in vedere prevederile Conventiei nr. 81/1947 si in acord cu triplul rol pe care institutia il indeplineste.

Informatii suplimentare:
In perioada ianuarie-iunie 2017, au fost efectuate de catre Inspectia Muncii 69.295 de controale in domeniul relatiilor de munca, respectiv securitate si sanatate in munca, astfel:
- in domeniul relatiilor de munca: 39.013 controale, din care 37.315 controale efectuate pentru identificarea cazurilor de munca fara forme legale de angajare;
- in domeniul securitatii si sanatatii in munca: 30.282 total controale
Controalele s-au finalizat cu urmatoarele rezultate:
Numarul total de sanctiuni contraventionale aplicate a fost de 53.631 din care:
- in domeniul relatiilor de munca: 11.557 total sanctiuni contraventionale (3.131 amenzi - 27,10% si 8.426 avertismente - 72,90%).

- in domeniul securitatii si sanatatii in munca: 42.074 total sanctiuni contraventionale (1.868 amenzi - 4,44% si 40.206 avertismente - 95,56%)

Pe langa actiunile de verificare curente, Inspectia Muncii a desfasurat si campanii nationale de control pe mai multe domenii de activitate.

Numarul de salariati activi inregistrati in Registrul general de evidenta a salariatilor la data de 30.06.2017 este de 5.595.410.

Numarul contractelor de munca active la data de 30.06.2017 este de 6.348.629.

Sursa: gov.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi atributii de control pentru Inspectia Muncii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Elemente obligatorii factura in 2019, potrivit Codului Fiscal
    • "Este obligatorie completarea informatiilor privind expeditia: date delegat, mijloc de transport pe avizul de insotire si pe factura (in cazul in care livrarea nu s-a facut pe baza avizului)? Este obligatorie semnarea si stampilarea avizelor de insotire a marfii?", acestea sunt intrebarile, adresate de unul dintre cititorii nostri, care au stat la baza analizei propuse astazi de unul dintre expertii nostri. Raspunsul specialistului Pct. 24 din anexa nr.1 la O.M.F.P. nr. 2634/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Senator liberal: La MFP exista o criza de finantare
    • Potrivit unui senator din opozitie, Ministerul Finantelor Publice trece printr-o criza de finantare, dat fiind ca, recent, nu a reusit sa atraga sumele dorite de la banci. Florin Citu, senator liberal, a postat mesajul pe Facebook, precizand si ca MFP se pregateste sa se imprumute de la Fondul Monetar International (FMI). „CRIZA de finantare la ministerul finantelor publice! A doua emisiune de obligatiuni consecutiva a guvernului care este un esec total. Saptamana trecuta MFP a incercat sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat NOILE modele de Formulare 205, 207 si 230
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta publicarea noilor formulare 205, 207 si 230, in sectiunea ”formulare fiscale si ghid de completare”. NOILE Formulare 205 si 207 OPANAF nr. 48/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe...» citeste mai departe aici

  • Peste 1.500 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii interesati de un job in Spatiul Economic European (SEE) au la dispozitie 1.568 de locuri de munca, in 11 din cele 44 de tari din SEE. Tari precum Italia, Franta si Grecia, preferate, in general, de romanii care aleg sa lucreze in afara, nu au scos niciun post de munca la concurs prin reteaua EURES Romania. Asadar, romanii pot aplica la unul dintre cele 1.568 de joburi din SEE, dupa cum urmeaza: In Spania sunt 1.007 locuri de munca vacante: 800 muncitor necalificat in agricultura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016