Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi atributii de control pentru Inspectia Muncii

14-Iul-2017
564

Inspectia Muncii va avea noi competente in activitatea de control in domeniul relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca, potrivit Regulamentului de organizare si functionare al acestei institutii din subordinea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, aprobat astazi de Guvern.



Prin reglementarea organizarii si competentelor Inspectiei Muncii se are in vedere intarirea rolului acestei structuri cu atributii de control in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca, precum si cresterea calitatii si eficientei actului de control.

Astfel, prevederile hotararii au in vedere urmatoarele modificari si completari:

- adaptarea prezentului proiect de act normativ la modificarile si completarile aduse Legii nr. 108/1999 prin Legea nr. 51/2012, act normativ de nivel superior cu care se afla in conexiune;
- redefinirea atributiilor generale si specifice, pe domenii de activitate specifice, respectiv relatii de munca, securitate si sanatate in munca si supravegherea pietei in concordanta cu noile prevederi legale, astfel incat sa fie evitat paralelismul cu celelalte atributii reglementate in prezent de Legea nr. 108/1999. Astfel, actul normativ stabileste atributiile care tin punctual de specificul activitatii si care se reflecta atat in activitatea de control, cat si in activitatea compartimentelor suport, de specialitate, ale institutiei.

- precizarea si detalierea atributiilor inspectorului general de stat si inspectorilor generali de stat adjuncti.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

La data intrarii in vigoare a hotararii, se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Muncii, precum si pentru stabilirea unor masuri cu caracter organizatoric, publicata in Monitorul Oficial 802 din 25 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

In prezent, Inspectia Muncii isi desfasoara activitatea in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata. Corelarea cu prevederile actelor normative care reglementeaza domeniul de competenta al Inspectiei Muncii, de nivel superior sau de acelasi nivel, cu care se afla in conexiune au determinat necesitatea redefinirii functiilor principale ale Inspectiei Muncii, avand in vedere prevederile Conventiei nr. 81/1947 si in acord cu triplul rol pe care institutia il indeplineste.

Informatii suplimentare:
In perioada ianuarie-iunie 2017, au fost efectuate de catre Inspectia Muncii 69.295 de controale in domeniul relatiilor de munca, respectiv securitate si sanatate in munca, astfel:
- in domeniul relatiilor de munca: 39.013 controale, din care 37.315 controale efectuate pentru identificarea cazurilor de munca fara forme legale de angajare;
- in domeniul securitatii si sanatatii in munca: 30.282 total controale
Controalele s-au finalizat cu urmatoarele rezultate:
Numarul total de sanctiuni contraventionale aplicate a fost de 53.631 din care:
- in domeniul relatiilor de munca: 11.557 total sanctiuni contraventionale (3.131 amenzi - 27,10% si 8.426 avertismente - 72,90%).

- in domeniul securitatii si sanatatii in munca: 42.074 total sanctiuni contraventionale (1.868 amenzi - 4,44% si 40.206 avertismente - 95,56%)

Pe langa actiunile de verificare curente, Inspectia Muncii a desfasurat si campanii nationale de control pe mai multe domenii de activitate.

Numarul de salariati activi inregistrati in Registrul general de evidenta a salariatilor la data de 30.06.2017 este de 5.595.410.

Numarul contractelor de munca active la data de 30.06.2017 este de 6.348.629.

Sursa: gov.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi atributii de control pentru Inspectia Muncii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea care prevede repartizarea trimestriala de dividende a fost publicata
    • In Monitorul Oficial nr. 595 din 12/07/2018 a fost publicata Legea nr. 163/2018 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, precum si modificarea Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei. Conform modificarilor aduse de aceasta lege societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste pot opta pentru...» citeste mai departe aici

  • Vouchere de vacanta: Cadru legislativ, regim contabil si fiscal
    • Voucherele de vacanta nu le primesc doar bugetarii, ci tot mai multe companii private opteaza pentru achizitionarea acestor tichete, pentru a le oferi salariatilor. Totusi, multi administratori de firme inca mai au intrebari in ceea ce priveste documentele justificative pe care trebuie sa le prezinte salariatul care beneficiaza de aceste tichete. O alta intrebare care se ridica in acest caz, si la care specialistii nostri vor raspunde in materialul de fata, este contabilizarea primirii si...» citeste mai departe aici

  • Achizitie imobil. Conditii pentru cota redusa de TVA 5%
    • Care sunt conditiile in care o persoana fizica poate achizitiona un imobil cu TVA 5%? Se poate depasi valoarea sau suprafata constructiei in functie de cati cumparatori va avea imobilul respectiv? In cele ce urmeaza vom analiza situatia unei familii care intentioneaza sa achizitioneze un apartament intr-un imobil, indeplinind urmatoartele conditii: - nu a mai achizitionat un imobil cu TVA 5%; - valoarea imobilului este de 96.000 euro; - constructia este noua; - suprafata este de 178 mp. Imobilul...» citeste mai departe aici

  • ANRP anunta simplificarea procedurilor pentru stingerea datoriilor
    • Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (A.N.R.P.) anunta ca, incepand cu 13 iulie a.c., a intrat in vigoare OUG nr. 63/2018 Ordonanta de Urgenta nr. 63 privind compensarea unor creante reciproce intre statul roman si persoanele beneficiare ale legilor din domeniul restituirii proprietatii. In interesul persoanelor vizate de OUG nr. 63/2018, A.N.R.P. a stabilit o procedura simplificata de depunere si solutionare a cererilor. “A fost instituit, astfel, un mecanism de...» citeste mai departe aici

  • Cum se efectueaza corect inventarierea
    • Scopul principal al inventarierii este stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si a capitalurilor proprii ale fiecarei entitati. De asemenea, prin inventariere se stabilesc si bunurile si valorile detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, pentru intocmirea situatiilor financiare anuale ce trebuie sa ofere o imagine clara a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar. In legislatie...» citeste mai departe aici

  • Angajarea pensionarilor cu grad de invaliditate
    • Din punct de vedere al legislatiei muncii, se ridica multe semne de intrebare, atat din partea nagajatorilor, cat, mai ales, a salariatilor, care nu isi cunosc foarte bine drepturile. Ce se intampla in cazul in care o persoana se pensioneaza pe caz de boala, mai poate ea munci? Iar daca da, in ce conditii? In cele ce urmeaza avem o analiza amanuntita, in functie de diversele situatii in care se poate afla un potential angajat cu grad de invaliditate. De la inceput trebuie sa precizam ca, in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016