
Raportul Special
realizat de specialisti
Inspectia Muncii va avea noi competente in activitatea de control in domeniul relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca, potrivit Regulamentului de organizare si functionare al acestei institutii din subordinea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, aprobat astazi de Guvern.
Astfel, prevederile hotararii au in vedere urmatoarele modificari si completari:
- adaptarea prezentului proiect de act normativ la modificarile si completarile aduse Legii nr. 108/1999 prin Legea nr. 51/2012, act normativ de nivel superior cu care se afla in conexiune;
- redefinirea atributiilor generale si specifice, pe domenii de activitate specifice, respectiv relatii de munca, securitate si sanatate in munca si supravegherea pietei in concordanta cu noile prevederi legale, astfel incat sa fie evitat paralelismul cu celelalte atributii reglementate in prezent de Legea nr. 108/1999. Astfel, actul normativ stabileste atributiile care tin punctual de specificul activitatii si care se reflecta atat in activitatea de control, cat si in activitatea compartimentelor suport, de specialitate, ale institutiei.
- precizarea si detalierea atributiilor inspectorului general de stat si inspectorilor generali de stat adjuncti.
La data intrarii in vigoare a hotararii, se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Muncii, precum si pentru stabilirea unor masuri cu caracter organizatoric, publicata in Monitorul Oficial 802 din 25 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
Cartea neagra a controlului fiscal
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manual de politici contabile - Stick USB
In prezent, Inspectia Muncii isi desfasoara activitatea in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata. Corelarea cu prevederile actelor normative care reglementeaza domeniul de competenta al Inspectiei Muncii, de nivel superior sau de acelasi nivel, cu care se afla in conexiune au determinat necesitatea redefinirii functiilor principale ale Inspectiei Muncii, avand in vedere prevederile Conventiei nr. 81/1947 si in acord cu triplul rol pe care institutia il indeplineste.
Informatii suplimentare:
In perioada ianuarie-iunie 2017, au fost efectuate de catre Inspectia Muncii 69.295 de controale in domeniul relatiilor de munca, respectiv securitate si sanatate in munca, astfel:
- in domeniul relatiilor de munca: 39.013 controale, din care 37.315 controale efectuate pentru identificarea cazurilor de munca fara forme legale de angajare;
- in domeniul securitatii si sanatatii in munca: 30.282 total controale
Controalele s-au finalizat cu urmatoarele rezultate:
Numarul total de sanctiuni contraventionale aplicate a fost de 53.631 din care:
- in domeniul relatiilor de munca: 11.557 total sanctiuni contraventionale (3.131 amenzi - 27,10% si 8.426 avertismente - 72,90%).
- in domeniul securitatii si sanatatii in munca: 42.074 total sanctiuni contraventionale (1.868 amenzi - 4,44% si 40.206 avertismente - 95,56%)
Pe langa actiunile de verificare curente, Inspectia Muncii a desfasurat si campanii nationale de control pe mai multe domenii de activitate.
Numarul de salariati activi inregistrati in Registrul general de evidenta a salariatilor la data de 30.06.2017 este de 5.595.410.
Numarul contractelor de munca active la data de 30.06.2017 este de 6.348.629.
Sursa: gov.ro
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
In atentia angajatorilor: Codul muncii se modifica! Amenzi majore pentru munca nedeclarata!Proiect: Angajatii vor accesa online datele din Revisal abia din 2025. Pana la implementarea sistemului, adeverintele se vor obtine de la firme sau ITM300 de firme s-ar putea inchide din cauza statului. 100.000 concedieriCele mai importante masuri aprobate de Guvern la inceput de octombrie 2021 in domeniile energie, finante, munca si sanatateANAF inaspreste CONTROALELE. Sunt vizate pietele agroalimentare, magazinele specializate si circuitele de aprovizionareUltimele articole
Anumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearOrdinul 874/2023. Cum se face reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, etc.A aparut versiunea actualizata a aplicatiei Revisal 6.0.9. Principalele noutatiREVISAL: Din 10 aprilie 2023 va fi disponibila o noua versiune a aplicatieiCIM va avea un nou model-cadru, conform Legii 283/2022. Firmele trebuie sa includa mai multe informatii in documentArticole similare
Declaratia 205 in 2014. Ce trebuie sa stim privind depunerea si completarea formularului?CIM incheiat cu sine insusi. Ce consecinte apar?PFA cumul. Contributii si impozit4 sfaturi utile din domeniul fiscal in luna martie 2017Cele mai importante masuri aprobate de Guvern la inceput de octombrie 2021 in domeniile energie, finante, munca si sanatateUltimele articole
Deducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitDecontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileD112 in 2024. Cum se completeaza formularul din punct de vedere al programului de lucruContract de mandat vs CONTRACT DE MUNCAAvantajele contractului de mandat pentru firme si microintreprinderiArticole similare
Cheltuieli deductibile: ce sunt, cum se calculeaza si cheltuieli care intra in aceasta categorieInspectia Muncii: Programul cadru pentru 2020 - principalele campanii si actiuni la nivel nationalObligatiile angajatorilor privind asigurarea sanatatii si securitatii angajatilor la locul de muncaImpozitarea sumelor primite de salariati ca urmare a disponibilizarilorMMPS vine in sprijinul angajatilor si face o serie de recomandari pentru prevenirea infectarii cu coronavirusUltimele articole
Inspectia Muncii anunta mai multe controale in sectorul constructiilor si al activitatilor agricoleTratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariatITM atentioneaza angajatorii! Neluarea masurilor de SECURITATE SI SANATATE IN MUNCA atrage raspunderea penalaTeste Covid-19 pentru angajati. Cum se inregistreaza in contabilitate?TOP 10 documente pentru Sanatatea si Securitatea in Munca. Instructiuni proprii si fise de evaluare a riscurilorArticole similare
Proiect de lege: ANPC sa aiba consiliu ales de Parlament si sa poata amenda firmele cu 10% din cifra de afaceriProiect: Pana pe 1 septembrie 2025 se amana sanctiunile pentru persoanele care utilizeaza case de marcat care nu emit cod QRNoul Cod de procedura fiscala. Discutam Legea 207/2015 impreuna cu Adrian Benta, consultant fiscalRambursarea TVA. Modificari si efecteCodul fiscal se modifica. Taxa de solidaritate, forma ascunsa si majorataUltimele articole
Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lorGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internCum sa treci cu SUCCES de un CONTROL ANAFDeclaratia privind beneficiarii reali 2025. Amenzile ajung pana la 10.000 lei pentru nedepunerePolitici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiSfaturi de la experti
Impozit si contributii sociale pe venitul din arenda 2025
Intrebare: Societatea a luat in arenda teren. Cum calculam impozitul pe venit, CAS si CASS? Se achita sume intre 1.000 lei si 80.000 lei/persoana.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Depunere declaratii dupa radiere
Intrebare: In data de 12.03.2025, o societate a primit certificatul de radiere. In data de 15.03.2025, pe site-ul ANAF, societatea figureaza ca persoana impozabila a carei inregistrare in scopuri de tva a fost anulata. Tot pe site-ul ANAF,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile
E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp
Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor
Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA