Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectia Muncii: Programul cadru pentru 2020 - principalele campanii si actiuni la nivel national

23-Ian-2020
2309

Inspectia Muncii anunta ca, in cursul anului 2019, actiunile de control s-au concretizat in urmatoarele rezultate: au fost efectuate un numar total de 121.273 de controale, de Inspectia Muncii, la nivel national, in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca. Valoarea totala a amenzilor aplicate s-a ridicat la suma de 127.100.300 lei. 

De asemenea, au fost efectuate 71.748 controale in domeniul relatiilor de munca, din care 67.632 pentru identificarea cazurilor de munca nedeclarata. In total, au fost aplicate 23.893 de sanctiuni contraventionale. 

Inspectia Muncii mai precizeaza ca, in anul 2019, valoarea totala a amenzilor a fost de 108.545.400 de lei, din care 94.100.000 lei pentru munca nedeclarata. 

In domeniul securitatii si sanatatii in munca, au fost efectuate 49.525 controale, in urma carora au fost aplicate amenzi in valoare de 18.554.900 lei, numarul total de sanctiuni contraventionale aplicate fiind de 70.589.

"Anual, Inspectia Muncii intocmeste si publica pe site-ul institutiei, www.inspectiamuncii.ro, un program cadru de actiuni, care cuprinde principalele campanii si actiuni ce vor fi realizate la nivel national, conform metodologiilor specifice elaborate la nivelul institutiei si potrivit obligatiilor ce revin institutiei din statutul de membra a unor organisme internationale executive (...). De asemenea, la elaborarea Programului cadru de actiuni al Inspectiei Muncii, se au in vedere aspectele prioritare ale pietei muncii si rezultatele controalelor efectuate in anul precedent. In elaborarea metodologiilor campaniilor si actiunilor specifice, directiile de specialitate fac o analiza temeinica, bazata pe rezultatele din anii anteriori si pe evolutia riscurilor in domeniile in care s-a constatat o incidenta mai mare a neconformitatilor, cum ar fi munca nedeclarata, nerespectarea obligatiilor stipulate in contractul individual de munca, riscurile de accidentare si imbolnavire la locul de munca, precum si accidentele de munca. Numarul de accidente de munca inregistrat in anumite domenii, frecventa si gravitatea acestora, reprezinta factori determinanti pentru intensificarea actiunilor de verificare si monitorizare a modului in care se respecta prevederile legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca. tinand cont de necesitatea cresterii gradului de constientizare a angajatorilor si a lucratorilor in ceea ce priveste respectarea prevederilor legale referitoare la securitatea si sanatatea in munca in domeniile in care s-au inregistrat neconformitati care au generat evenimente deosebite, avem in vedere, in perioada urmatoare, intensificarea actiunilor Inspectiei Muncii in domeniul securitatii si sanatatii in munca, precum si dezvoltarea unor sinergii cu alte domenii, printre care si invatamantul”, a anuntat Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat.

Acesta a precizat ca, pentru realizarea obiectivelor institutionale, in Programul Cadru de Actiuni al Inspectiei Muncii pentru anul 2020, se desfasoara actiuni de control de tip campanie, tematice si de fond – care au caracter preventiv> de asemenea, programul prevede si controale programate sau inopinate, la toate categoriile de angajatori. Accentul va fi pus pe pe domeniile de activitate economica in care au fost identificate riscuri. 

“In actiunile de control, indiferent de tipul controlului, se verifica, in principal, indeplinirea cerintelor legale privind incadrarea in munca, timpul de munca si timpul de odihna, drepturile salariale acordate, precum si respectarea reglementarilor de domeniul securitate si sanatate in munca. La aceste actiuni de control, se adauga verificarile initiate ca urmare a petitiilor pe care ni le adreseaza cetatenii, in situatia in care acestia se considera prejudiciati in relatia cu angajatorii”, mai spune inspectorul general de stat.

La nivel national, sunt inregistrate si solutionate anual aproximativ 50.000 de petitii. Cel mai adesea este vorba de incalcari ale legislatiei in domeniul relatiilor de munca privind prevederile Codului Muncii: neplata salariilor, timpul de munca si neplata orelor suplimentare, concedieri abuzive, nerespectarea prevederilor privind registrul de evidenta a salariatilor, reconstituirea vechimii in munca. 

In domeniul SSM, cel mai adesea se reclama urmatoarele probleme: eliberarea adeverintelor pe grupe de munca, conditiile de munca necorespunzatoare, cercetarea si declararea accidentelor produse la locurile de munca, nerespectarea cerintelor de securitate si sanatate in munca.

Asadar, revenind la programul Cadru de Actiuni al Inspectiei Muncii pentru anul 2020, inspectorul general de stat Bratu spune ca s-a urmarit alocarea eficienta a resurselor existente pentru maximizarea rezultatelor, avand in vedere ca resursele umane, financiare si materiale sunt limitate. 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016