
Raportul Special
realizat de specialisti
Inspectia Muncii anunta ca, in cursul anului 2019, actiunile de control s-au concretizat in urmatoarele rezultate: au fost efectuate un numar total de 121.273 de controale, de Inspectia Muncii, la nivel national, in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca. Valoarea totala a amenzilor aplicate s-a ridicat la suma de 127.100.300 lei.
De asemenea, au fost efectuate 71.748 controale in domeniul relatiilor de munca, din care 67.632 pentru identificarea cazurilor de munca nedeclarata. In total, au fost aplicate 23.893 de sanctiuni contraventionale.
Inspectia Muncii mai precizeaza ca, in anul 2019, valoarea totala a amenzilor a fost de 108.545.400 de lei, din care 94.100.000 lei pentru munca nedeclarata.
In domeniul securitatii si sanatatii in munca, au fost efectuate 49.525 controale, in urma carora au fost aplicate amenzi in valoare de 18.554.900 lei, numarul total de sanctiuni contraventionale aplicate fiind de 70.589.
"Anual, Inspectia Muncii intocmeste si publica pe site-ul institutiei, www.inspectiamuncii.ro, un program cadru de actiuni, care cuprinde principalele campanii si actiuni ce vor fi realizate la nivel national, conform metodologiilor specifice elaborate la nivelul institutiei si potrivit obligatiilor ce revin institutiei din statutul de membra a unor organisme internationale executive (...). De asemenea, la elaborarea Programului cadru de actiuni al Inspectiei Muncii, se au in vedere aspectele prioritare ale pietei muncii si rezultatele controalelor efectuate in anul precedent. In elaborarea metodologiilor campaniilor si actiunilor specifice, directiile de specialitate fac o analiza temeinica, bazata pe rezultatele din anii anteriori si pe evolutia riscurilor in domeniile in care s-a constatat o incidenta mai mare a neconformitatilor, cum ar fi munca nedeclarata, nerespectarea obligatiilor stipulate in contractul individual de munca, riscurile de accidentare si imbolnavire la locul de munca, precum si accidentele de munca. Numarul de accidente de munca inregistrat in anumite domenii, frecventa si gravitatea acestora, reprezinta factori determinanti pentru intensificarea actiunilor de verificare si monitorizare a modului in care se respecta prevederile legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca. tinand cont de necesitatea cresterii gradului de constientizare a angajatorilor si a lucratorilor in ceea ce priveste respectarea prevederilor legale referitoare la securitatea si sanatatea in munca in domeniile in care s-au inregistrat neconformitati care au generat evenimente deosebite, avem in vedere, in perioada urmatoare, intensificarea actiunilor Inspectiei Muncii in domeniul securitatii si sanatatii in munca, precum si dezvoltarea unor sinergii cu alte domenii, printre care si invatamantul”, a anuntat Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat.
Acesta a precizat ca, pentru realizarea obiectivelor institutionale, in Programul Cadru de Actiuni al Inspectiei Muncii pentru anul 2020, se desfasoara actiuni de control de tip campanie, tematice si de fond – care au caracter preventiv> de asemenea, programul prevede si controale programate sau inopinate, la toate categoriile de angajatori. Accentul va fi pus pe pe domeniile de activitate economica in care au fost identificate riscuri.
“In actiunile de control, indiferent de tipul controlului, se verifica, in principal, indeplinirea cerintelor legale privind incadrarea in munca, timpul de munca si timpul de odihna, drepturile salariale acordate, precum si respectarea reglementarilor de domeniul securitate si sanatate in munca. La aceste actiuni de control, se adauga verificarile initiate ca urmare a petitiilor pe care ni le adreseaza cetatenii, in situatia in care acestia se considera prejudiciati in relatia cu angajatorii”, mai spune inspectorul general de stat.
La nivel national, sunt inregistrate si solutionate anual aproximativ 50.000 de petitii. Cel mai adesea este vorba de incalcari ale legislatiei in domeniul relatiilor de munca privind prevederile Codului Muncii: neplata salariilor, timpul de munca si neplata orelor suplimentare, concedieri abuzive, nerespectarea prevederilor privind registrul de evidenta a salariatilor, reconstituirea vechimii in munca.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
In domeniul SSM, cel mai adesea se reclama urmatoarele probleme: eliberarea adeverintelor pe grupe de munca, conditiile de munca necorespunzatoare, cercetarea si declararea accidentelor produse la locurile de munca, nerespectarea cerintelor de securitate si sanatate in munca.
Asadar, revenind la programul Cadru de Actiuni al Inspectiei Muncii pentru anul 2020, inspectorul general de stat Bratu spune ca s-a urmarit alocarea eficienta a resurselor existente pentru maximizarea rezultatelor, avand in vedere ca resursele umane, financiare si materiale sunt limitate.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Boc vrea si mai multe controale de depistare a muncii la negruOrdinul 831/600/2015 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii zilierilorITM atrage atentia: Angajatorii risca amenzi cuprinse intre 5.000 si 10.000 de leiCum se poate compensa impozitul pe tichetele de masa?Noua varianta de proiect de modificare a Codului Fiscal, pusa in dezbatere publica de FinanteUltimele articole
Anumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearOrdinul 874/2023. Cum se face reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, etc.A aparut versiunea actualizata a aplicatiei Revisal 6.0.9. Principalele noutatiREVISAL: Din 10 aprilie 2023 va fi disponibila o noua versiune a aplicatieiCIM va avea un nou model-cadru, conform Legii 283/2022. Firmele trebuie sa includa mai multe informatii in documentArticole similare
CONTROALE ANAF: Ce deficiente au gasit inspectorii in urma verificarii persoanelor fizice in sem. I 2022CONTROALE ANAF: A fost aprobat modelul formularului Invitatie pentru audiere, act necesar in cazul verificarii documentarePFA in 2023: Platitor sau neplatitor de TVA? Ce este mai bine sa alegeti?Inspectia Muncii, in control: Judetele cel mai putin controlate, raportat la numarul de angajatoriPersoane afiliate. Ce tratament fiscal se aplica?Ultimele articole
SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-TGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internANAF verifica tranzactiile de bani intre rude si aplica impozitul de 70% acolo unde NU exista documenteCum sa treci cu SUCCES de un CONTROL ANAFDeclaratii ANAF. F3000 se depune pana pe data de 15 mai 2025Articole similare
Document. Institutiile publice ar putea dispune concedieri si taierea salariilor in sectorul public!Profesiile libere si impozitele aplicate in Romania. Dosar fiscal ANAFNoutati fiscale 2025. Care este regimul amenzilor in sistemul e-TVADeclaratia 060. Model si instructiuni de completareDosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoareUltimele articole
SANCTIUNI e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]Contabilitate PFA. Ce operatiuni trebuie completate in Registrul de incasari si plati in 2025Calendar ANAF. Declaratii scadente in luna martie 2025Ce taxe plateste un SRL in 2025 si reglementari cheieCartea Verde a Contabilitatii pentru anul 2025! Solutii pentru TOATE probleme fiscale cu care va confruntatiSfaturi de la experti
Refacere instalatie electrica. Inregistrare cheltuieli
Intrebare: Suntem o firma de comert cu amanuntul (codul CAEN 4711) si am avut un incendiu in locatie, cauzat de un cablu electric defect. Va rugam sa ne precizati care sunt inregistrarile contabile ocazionate de refacerea instalatiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deductibilitate ajustari pentru deprecierea creantelor
Intrebare: Societatea noastra a avut un contract cu un furnizor de prestari servicii (constructor) caruia i s-au platit facturi de avans in suma de 800.000 lei. Totodata, i s-a retinut pentru fiecare factura emisa (serviciu prestat) garantia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie
Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie
[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?
D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025
SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA