Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru

15-Feb-2019
6957

Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat.

Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii.

Art. 81 din OUG nr. 114/2018 stabileste urmatoarele:

"(…)
3. La articolul 32, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

"(6) O persoana participanta la un fond de pensii poate opta, pe baza de cerere individuala, dar nu mai devreme de 5 ani de participare la respectivul fond, sa se transfere la sistemul public de pensii. Fondurile detinute pana la data transferului raman in contul personal al participantului pana la deschiderea dreptului la pensia privata."

4. La articolul 35, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 35

(1) Dupa aderare sau repartizare, participantii sunt obligati sa contribuie la un fond de pensii si nu se pot retrage din sistemul fondurilor de pensii administrate privat pe toata perioada pentru care datoreaza contributia de asigurari sociale la sistemul public de pensii, pana la deschiderea dreptului la pensia privata decat la cererea expresa a acestora."

Astfel, dat fiind ca OUG 114 a stabilit ca persoanele participante la fondul de pensii se pot transfera la sistemul public de pensii, ASF a pus in Consultare publica Norma privind modificarea si completarea Normei nr. 1/2015 privind aderarea si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat. 

Actele pot fi descarcate si consultate in format .PDF mai jos. 

"CERERE-CADRU

privind incetarea platii contributiei

1. Datele de identificare si de contact ale participantului

Numele si prenumele .....................................…

Cod numeric personal (CNP) . . . . . . . . . ., B.I./C.I. seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., eliberat(a) la data de . . . . . . . . . . de catre . . . . . . . . . . Data nasterii (zz/ll/aaaa) . . . . . . . . . .

2. Datele de contact ale participantului

Adresa de domiciliu si/sau resedinta. . . . . . . . . . (localitatea, judetul/sectorul, strada, numarul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul postal)

Adresa de corespondenta . . . . . . . . . . (localitatea, judetul/sectorul, strada, numarul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul postal)

Numarul de telefon : fix . . . , mobil. . . . . . . . . ., adresa de e-mail . . . . . . . . . .

3. Date privind calitatea de participant

Seria ..... nr. .... actului individual de aderare

Denumirea fondului de pensii administrat privat . . . . . . . . . . administrat de . . . . . . . . . . (denumirea administratorului)

Adresa administratorului . . . . . . . . . . (localitatea, judetul/sectorul, strada, numarul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul postal)

Denumirea angajatorului . . . . . . . . . ., CIF/CUI . . . . . . . . . .

Denumirea casei de pensii la care este inregistrat participantul ...

4. Documente necesare
Copia actului de identitate valabil la data depunerii cererii.

5. Declaratia participantului:

a. Declar pe propria raspundere ca am semnat aceasta cerere in vederea incetarii platii contributiei individuale la fondul de pensii administrat privat ...............(denumirea fondului), in conformitate cu prevederile art. 81 pct. 3 si 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.

b. Am luat cunostinta ca ... (denumirea administratorului) prelucreaza datele mele cu caracter personal, astfel:
b.1. In vederea indeplinirii obligatiilor sale legale rezultand din administrarea fondului de pensii administrat privat (... denumirea fondului) conform prevederilor din Legea nr. 411/2004, republicata cu modificarile si completarile ulterioare si a normelor emise in aplicarea acesteia;
b.2. In vederea indeplinirii obligatiilor administratorului ca urmare a incheierii actului individual de aderare, pentru gestionarea relatiei cu participantii, inclusiv solutionarea cererilor, sesizarilor si reclamatiilor ce ii sunt adresate;
b.3. In scopuri de marketing direct si publicitate, in situatia in care imi voi da acordul in viitor pentru prelucrarea datelor cu caracter personal in acest sens.

In vederea indeplinirii scopurilor de prelucrare mentionate mai sus, administratorul prelucreaza datele pe care le furnizez in mod direct.

Este posibil ca administratorul sa prelucreze si date care nu sunt generate pe baza informatiilor furnizate direct de catre mine.

Refuzul de furnizare a datelor cu caracter personal va pune administratorul in imposibilitatea de a oferi produse de pensii private si servicii in legatura directa cu acestea, conform prevederilor legale.

In contextul desfasurarii obiectului sau de activitate, administratorul poate sa dezvaluie o parte sau toate categoriile de date cu caracter personal catre autoritati publice, agentii de marketing ai fondurilor de pensii, alti administratori de pensii private, angajatori, banci depozitare, furnizori, precum si pentru respectarea oricaror obligatii legale.

Administratorul va prelucra datele cu caracter personal pe durata desfasurarii relatiilor contractuale rezultand din actul de aderare, precum si ulterior in aplicarea prevederilor legale.

Inteleg ca potrivit legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal, beneficiez de urmatoarele drepturi: dreptul la informare, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la stergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”) - in masura in care sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie, dreptul de a nu face obiectul unor decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv crearea de profiluri, si dreptul de a ma adresa cu o plangere Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.

Pot exercita aceste drepturi, printr-o cerere adresata (...) (denumirea administratorului), prin urmatoarele modalitati de contact (...).

Am luat cunostinta ca informatiile detaliate despre prelucrarea datelor cu caracter personal se gasesc in (...).

Ma oblig ca, in termen de 30 de zile calendaristice de la aparitia oricaror modificari ale datelor de identificare sau de contact, sa informez administratorul fondului de pensii administrat privat.
Participant, (numele si prenumele)
.......................................................................
(semnatura)
Data . . . . .
(zz/ll/aaaa)"

Proiectul de modificare a Normei nr. 1/2015 in care este inclusa si modelul de cerere in format .PDF poate fi descarcat de AICI!

Nota explicativa privind aprobarea proiectului pentru modificarea Normei ASF nr. 1/2015 poate fi descarcata in format .PDF de AICI!

Atentie!

Acest act NU SE AFLA IN VIGOARE pana la aprobarea Normei de modificare a Normei nr. 1/2015 si publicarea ei in Monitorul Oficial!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici