Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.04.2016

30-Mai-2016
891

Executia bugetului general consolidat pe primele patru luni ale anului 2016 s-a incheiat cu un excedent de 130 milioane de lei, respectiv 0,02% din PIB, fata de 5,96 miliarde de lei, respectiv 0,84% din PIB, inregistrat la aceeasi perioada a anului 2015.

1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 73,9 miliarde de lei, reprezentand 9,8% din PIB, au fost cu 2,8% mai mici in termeni nominali fata de aceeasi perioada a anului precedent, din care veniturile bugetare colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cumulat pe primele 4 luni din 2016, au fost de 66,6 miliarde de lei, cu 1% mai mult fata de perioada similara a anului 2015 si cu 3% mai mari fata de programul aferent acestora.

S-au inregistrat cresteri fata de aceeasi perioada a anului precedent la incasarile din: impozitul pe profit (+12,0%), contributii de asigurari sociale (+5,5%), impozitul pe salarii si venit (+3,5%), si accize (+2,7%), precum si din taxa pe utilizarea bunurilor (+13,5%), in special din taxele pe jocuri de noroc.

In ceea ce priveste incasarile din TVA, acestea au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului 2015 de 8,8% in conditiile in care au fost afectate atat de reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016, care s-a reflectat in incasarile din februarie, cat si de introducerea unei cote reduse la alimente de 9%, aplicata de la 1 iunie 2015. De asemenea, rambursarile de TVA au fost cu 254,8 milioane de lei mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent, reprezentand 5,1 miliarde de lei.

Incasarile din contributii de asigurari sociale la bugetul de asigurari sociale au fost mai mari cu 5,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care incasarile la acest buget sunt influentate negativ de cresterea volumului varsamintelor la Pilonul II de pensii, datorita cresterii cotei de contributii de la 5% in anul 2015, la 5,1% in anul 2016.

La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile nefiscale cu 16,4%, in timp ce la taxa pe utilizarea bunurilor s-a inregistrat o scadere de 3%, iar la impozite si taxe pe proprietate s-a inregistrat o scadere de 20,6%. Aceasta din urma este explicata prin amanarea termenului de plata a impozitului pe proprietate pana la 30 iunie, data pana la care se
aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.

2. Cheltuielile bugetului general consolidat, in suma de 73,8 miliarde de lei, au crescut in termeni nominali cu 5,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent, dar s-au redus cu 0,1 puncte procentuale ca pondere in PIB.

Cheltuielile de personal au crescut cu 8,4% fata de aceeasi perioada a anului precedent fiind determinate in principal de majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015, respectiv 12% pentru personalul din institutiile publice locale, 25% pentru personalul din sistemul public sanitar si a personalului din sistemul public de asistenta sociala, 15% pentru personalul din invatamant, 10% pentru personalul din sistemul bugetar exclusiv sanatate, invatamant si asistenta sociala, precum si majorarea salariului minim brut pe tara cu 75 de lei incepand cu 1 iulie 2015. Mentionam ca in analiza cheltuielilor de personal trebuie tinut cont de faptul ca in trimestrul I 2015 s-a platit prima transa aferente platilor drepturilor stabilite prin hotarari judecatoresti in suma de aproximativ 1,5 miliarde de lei.

Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut cu 2,7% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Cheltuielile cu asistenta sociala au crescut fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 7%, fiind influentate in principal de majorarea cu 5% a punctului de pensie incepand cu 1 ianuarie 2016 si de dublarea alocatiei de stat pentru copii incepand cu 1 iunie 2015.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 7,2 miliarde de lei, respectiv 0,9% din PIB, cu aproximativ 35,2% mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.04.2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Erori contabile. Cum se face corectarea greselilor cuprinse in situatiile financiare si raportarile anuale
    • Conform Agentiei National de Administrare Fiscala, corectarea greselilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale se poate efectua doar in conditiile Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016, cu modificarile si completarile ulterioare. Situatiile financiare...» citeste mai departe aici

  • Obligatii si sanctiuni noi referitoare la prevenirea si combaterea spalarii banilor
    • Legea nr. 129/2019 din 21 iulie 2019, privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, a adus modificari importante in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor. Confiscarea unor sume de bani sau retragerea avizelor sau a autorizatiilor, doar cateva dintre sanctiunile nerespectarii legii. Pentru a scapa de sanctiunile dure sau chiar de amenzile usturatoare, care pot ajunge si pana la sute de mii de lei, comanda lucrarea pe stick Prevenirea si combaterea spalarii banilor....» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea in partida dubla. Registre si formulare obligatorii ale operatorilor economici
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un nou ghid oficial cu privire la utilizarea documentelor financiar-contabile si intocmirea raportarilor anuale. Ghidul se adreseaza persoanelor fizice si asocierilor fara personalitate juridica si persoanelor juridice romane care au obligatia de a conduce contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla, dupa caz. Intr-un articol anterior am discutat despre normele generale, formularele financiar-contabile si registrele...» citeste mai departe aici

  • Informatia inseamna putere: afla tot ce trebuie sa stii despre cum sa incepi propria afacere
    • Schimbarile sociale din ultimii zece, poate chiar douazeci de ani au influentat enorm felul in care azi ne raportam la viata cotidiana. Generatia nativilor digitali, cum mai este denumita generatia persoanelor nascute dupa 1990 este total diferita de ceilalti. Ei au fost primii care au utilizat retelele sociale sau tehnologia mobila avand independenta proprie si foarte multa determinare. Nativii digitali stiu foarte bine ce isi doresc, astfel si angajatorii trebuie sa inteleaga cum ii pot atrage...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016