Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Codul fiscal, in forma aprobata de Parlament, pune in pericol cresterile din ultimii ani

04-Aug-2015
1273

Documentul intitulat "O Decizie Cruciala", semnat de seful misiunii Fondului Monetar International (FMI) pentru Romania, Andrea Schaechter, si de reprezentantul rezident al FMI pentru Romania si Bulgaria, Guillermo Tolosa, mentioneaza ca asa cum a fost adoptat de Parlament, Codul fiscal pune in pericol realizarile economice din ultimii ani.

"Romania a facut pasi importanti in ultimii sapte ani pentru a-si imbunatati finantele publice controversate. Suntem ingrijorati ca, in forma sa actuala, acest Cod Fiscal, ar periclita aceste realizari. El ar presupune o pierdere anuala de venituri de aproximativ 2,2% din PIB si o majorare a deficitului bugetar de pana la cel putin 3% din PIB, plasand astfel datoria publica pe o traiectorie ascendenta. In mod alternativ, pentru a mentine sub control deficitul, s-ar impune reducerea cheltuielilor statului precum si renuntarea la initiativele noi de cheltuieli, inclusiv la cele de infrastructura, aparare, salarii, sanatate si educatie", se precizeaza in documentul citat de Agerpres.

De asemenea, cei care sustin acest document considera ca majorarea datoriei va insemna in mod automat si impunerea unui regim de autoritate in Romania in viitor. Se atrage astfel atentia asupra faptului ca "Romania a trecut deja in ultimul deceniu printr-un astfel de ciclu nefericit de stimulare excesiva in vremuri bune si de austeritate stricta in vremuri grele. El nu ar trebui sa fie repetat".

O noua analiza asupra Codului Fiscal in Parlament inseamna pentru autoritati o sansa de reevaluare a prioritatilor pe termen mediu si o analiza realista a masurilor care trebuie luate.

"Pachetul fiscal propus in prezent este directionat aproape exclusiv spre impulsionarea consumului, ce constituie deja componenta economiei cu cea mai rapida crestere. Avantajele initiativelor de politici fiscale de impulsionare a consumului au o probabilitate de viata scazuta, daca rata de crestere a investitiilor este mica. Nu incercam sa spunem ca Romania nu ar putea sa beneficieze de pe urma unor impozite si taxe mai scazute. Pentru a crea, insa, spatiul fiscal necesar unor reduceri prudente de impozite si taxe sunt necesare actiuni mai concrete, mai mult timp si o stransa coordonare intre toate ministerele de linie si ANAF, in mod deosebit o mai buna colectare a impozitelor si taxelor, cheltuirea mai eficienta a banilor publici si deplasarea dinspre investitiile finantate de la buget catre proiectele finantate din fonduri UE. in toate aceste trei domenii se inregistreaza progrese, dar atunci cand se calculeaza cifrele, ele nu sunt inca suficiente pentru a acoperi sumele considerabile pe care le impune finantare masurilor din Codul Fiscal", au precizat acestia in documentul citat de aceeasi sursa.

Acestia au atras atentia si asupra faptului ca datoria publica e semnificativ mai mare decat inainte de criza:

"Datoria publica, care este acum de aproape doua ori si jumatate mai mare decat inainte de criza, cand este masurata prin raportare la economie, se va stabiliza. In ochii investitorilor aceasta ar putea reprezenta un punct forte considerabil, mai ales daca avem in vedere incertitudinile ce inca se mentin in tarile vecine din regiune".

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul fiscal, in forma aprobata de Parlament, pune in pericol cresterile din ultimii ani":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

  • Reactii dure privind Fondul Suveran. Basescu: Acesta se numeste JAF!
    • Fostul presedinte al Romaniei este de parere ca infiintarea Fondului Suveran de Investii “incalca si Constitutia si toata legislatia Romaniei de functionare a societatilor comerciale”. "Acesta se numeste JAF! Dancila si Teodorovici, impinsi de la spate de Dragnea si sub privirea ingaduitoare ale lui Tariceanu, au savarsit cea mai mare samavolnicie impotriva Romaniei, emitand ordonanta de urgenta privind infiintarea Fondului Suveran de Investitii. Au incercat sa-si concretizeze...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016