Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrare eronata factura furnizor prin programul SAGA. Cum corectam?

28-Aug-2014
5860
In situatia de mai jos, se lucreaza cu programul SAGA, fiind introdusa o factura de furnizori careia i se adauga TVA la incasare dintr-o eroare, iar la o verificare mai atenta se constatatat ca NU era cu TVA la incasare. Prima factura este din luna martie, fiind in numar de 7 pana la zi. Se stabileste cum poate fi reglata situatia creata.

Din intrebarea formulata rezulta ca societatea pe care o reprezentati:

- nu este o persoana impozabila inscrisa in sistemul TVA la incasare.
- nu a achitat factura respectiva, suma TVA fiind neexigibila chiar la data constatarii erorii cu privire la omisiunea de a debifa caseta TVA la incasare la momentul inregistrarii facturii in modulul "intrari".

In acest caz, pentru corectarea erorii, este recomandabil ca la data constatarii, de exemplu in luna august 2014, sa efectuati stornarea intrarii inregistrate, pastrand bifa pentru TVA la incasare si sa efectuati inregistrarea corecta, in negru, prin debifarea casetei TVA. Astfel, in jurnalul pentru cumparari aferent lunii august 2014, de exemplu, vor figura 2 pozitii, din care o pozitie, in rosu, la TVA deductibila neexigibila si o pozitie in negru, la TVA deductibila exigibila. Prin aceasta inregistrare, suma TVA deductibila inscrisa in factura primita in luna martie 2014, devine exigibila in luna august 2014 si cumparatorul isi poate exercita dreptul de deducere a TVA in luna august 2014, chiar daca nu a achitat factura primita de la furnizor.

Practic, procedati dupa cum urmeaza:
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii


utilizati modulul "intrari" si stornati inregistrarea initiala din 4.03.2014 in data de 27.08.2014 (ipotetic) prin inscrierea cantitatii aprovizionate, cu semnul minus, utilizand aceleasi informatii initiale, cu exceptia datei de 4.03.2014 (factura initiala). De exemplu, la stornarea din data de 27.08.2014 , se inscriu:

- numarul facturii. La stornare, prin programul Saga, se solicita asocierea facturii stornate cu factura initiala in caseta "Reglare stornare";
- denumirea produsului;
- cantitate, 3 bucati (ipotetic), cu semnul minus, caz in care, programul SAGA inscrie pretul in negru si valoarea cu semnul minus, atat baza de impozitare cat si TVA aferenta.

Inregistrarea stornarii se efectueaza bifand caseta "TVA la incasare".

- utilizati modulul "intrari" si inregistrati, in negru, toate informatiile din factura initiala, dar cu data de 27.08.2014, debifand caseta "TVA la incasare";


Avand in vedere ca stornarea nu are la baza un document justificativ, ci doar o constatare, este recomandabil ca indreptarea acestei erori sa se efectueze pe baza unui referat aprobat de catre conducatorul compartimentului de contabilitate prin care sa se motiveze stornarea inregistrarii initiale. De asemenea, modul de corectare a erorilor de acest gen trebuie sa fie prezentat si in politicile contabile intocmite conform obligatiei stabilite prin art. 10 din O.M.F.P. nr. 3055 din 29 octombrie 2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene "In aplicarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, entitatile trebuie sa dezvolte politici contabile proprii care se aproba de administratori, potrivit legii. In cazul entitatilor care nu au administratori, politicile contabile se aproba de persoanele care au obligatia gestionarii entitatii respective".

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrare eronata factura furnizor prin programul SAGA. Cum corectam?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

29-Aug-2014

In cazul acesta ce faceti cu declaratia 394?





Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.