Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare eronata factura furnizor prin programul SAGA. Cum corectam?

28-Aug-2014
13379
In situatia de mai jos, se lucreaza cu programul SAGA, fiind introdusa o factura de furnizori careia i se adauga TVA la incasare dintr-o eroare, iar la o verificare mai atenta se constatatat ca NU era cu TVA la incasare. Prima factura este din luna martie, fiind in numar de 7 pana la zi. Se stabileste cum poate fi reglata situatia creata.

Din intrebarea formulata rezulta ca societatea pe care o reprezentati:

- nu este o persoana impozabila inscrisa in sistemul TVA la incasare.
- nu a achitat factura respectiva, suma TVA fiind neexigibila chiar la data constatarii erorii cu privire la omisiunea de a debifa caseta TVA la incasare la momentul inregistrarii facturii in modulul "intrari".

In acest caz, pentru corectarea erorii, este recomandabil ca la data constatarii, de exemplu in luna august 2014, sa efectuati stornarea intrarii inregistrate, pastrand bifa pentru TVA la incasare si sa efectuati inregistrarea corecta, in negru, prin debifarea casetei TVA. Astfel, in jurnalul pentru cumparari aferent lunii august 2014, de exemplu, vor figura 2 pozitii, din care o pozitie, in rosu, la TVA deductibila neexigibila si o pozitie in negru, la TVA deductibila exigibila. Prin aceasta inregistrare, suma TVA deductibila inscrisa in factura primita in luna martie 2014, devine exigibila in luna august 2014 si cumparatorul isi poate exercita dreptul de deducere a TVA in luna august 2014, chiar daca nu a achitat factura primita de la furnizor.

Practic, procedati dupa cum urmeaza:

utilizati modulul "intrari" si stornati inregistrarea initiala din 4.03.2014 in data de 27.08.2014 (ipotetic) prin inscrierea cantitatii aprovizionate, cu semnul minus, utilizand aceleasi informatii initiale, cu exceptia datei de 4.03.2014 (factura initiala). De exemplu, la stornarea din data de 27.08.2014 , se inscriu:

- numarul facturii. La stornare, prin programul Saga, se solicita asocierea facturii stornate cu factura initiala in caseta "Reglare stornare";
- denumirea produsului;
- cantitate, 3 bucati (ipotetic), cu semnul minus, caz in care, programul SAGA inscrie pretul in negru si valoarea cu semnul minus, atat baza de impozitare cat si TVA aferenta.

Inregistrarea stornarii se efectueaza bifand caseta "TVA la incasare".

- utilizati modulul "intrari" si inregistrati, in negru, toate informatiile din factura initiala, dar cu data de 27.08.2014, debifand caseta "TVA la incasare";


Avand in vedere ca stornarea nu are la baza un document justificativ, ci doar o constatare, este recomandabil ca indreptarea acestei erori sa se efectueze pe baza unui referat aprobat de catre conducatorul compartimentului de contabilitate prin care sa se motiveze stornarea inregistrarii initiale. De asemenea, modul de corectare a erorilor de acest gen trebuie sa fie prezentat si in politicile contabile intocmite conform obligatiei stabilite prin art. 10 din O.M.F.P. nr. 3055 din 29 octombrie 2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene "In aplicarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, entitatile trebuie sa dezvolte politici contabile proprii care se aproba de administratori, potrivit legii. In cazul entitatilor care nu au administratori, politicile contabile se aproba de persoanele care au obligatia gestionarii entitatii respective".

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Referat scoatere din evidenta clienti prescrisi si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor prescrise reprezinta o operatiune contabila delicata, care necesita respectarea unui cadru legal strict si parcurgerea unor etape procedurale obligatorii. Conform legii, eliminarea din registrele contabile a datoriilor si creantelor prescrise se poate realiza numai dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora . In acest articol va prezentam un model de Referat de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi, intocmit conform...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila echipament de lucru

    • Echipamentul de lucru reprezinta ansamblul de articole vestimentare pe care angajatorul le acorda angajatilor pentru desfasurarea activitatii profesionale. Echipamentul de lucru este diferit de echipamentul de protectie. In acest articol va prezentam reglementari cheie si monografia contabila pentru inregistrarea echipamentului de lucru. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016