Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrare eronata factura furnizor prin programul SAGA. Cum corectam?

28-Aug-2014
7353
In situatia de mai jos, se lucreaza cu programul SAGA, fiind introdusa o factura de furnizori careia i se adauga TVA la incasare dintr-o eroare, iar la o verificare mai atenta se constatatat ca NU era cu TVA la incasare. Prima factura este din luna martie, fiind in numar de 7 pana la zi. Se stabileste cum poate fi reglata situatia creata.

Din intrebarea formulata rezulta ca societatea pe care o reprezentati:

- nu este o persoana impozabila inscrisa in sistemul TVA la incasare.
- nu a achitat factura respectiva, suma TVA fiind neexigibila chiar la data constatarii erorii cu privire la omisiunea de a debifa caseta TVA la incasare la momentul inregistrarii facturii in modulul "intrari".

In acest caz, pentru corectarea erorii, este recomandabil ca la data constatarii, de exemplu in luna august 2014, sa efectuati stornarea intrarii inregistrate, pastrand bifa pentru TVA la incasare si sa efectuati inregistrarea corecta, in negru, prin debifarea casetei TVA. Astfel, in jurnalul pentru cumparari aferent lunii august 2014, de exemplu, vor figura 2 pozitii, din care o pozitie, in rosu, la TVA deductibila neexigibila si o pozitie in negru, la TVA deductibila exigibila. Prin aceasta inregistrare, suma TVA deductibila inscrisa in factura primita in luna martie 2014, devine exigibila in luna august 2014 si cumparatorul isi poate exercita dreptul de deducere a TVA in luna august 2014, chiar daca nu a achitat factura primita de la furnizor.

Practic, procedati dupa cum urmeaza:

utilizati modulul "intrari" si stornati inregistrarea initiala din 4.03.2014 in data de 27.08.2014 (ipotetic) prin inscrierea cantitatii aprovizionate, cu semnul minus, utilizand aceleasi informatii initiale, cu exceptia datei de 4.03.2014 (factura initiala). De exemplu, la stornarea din data de 27.08.2014 , se inscriu:

- numarul facturii. La stornare, prin programul Saga, se solicita asocierea facturii stornate cu factura initiala in caseta "Reglare stornare";
- denumirea produsului;
- cantitate, 3 bucati (ipotetic), cu semnul minus, caz in care, programul SAGA inscrie pretul in negru si valoarea cu semnul minus, atat baza de impozitare cat si TVA aferenta.

Inregistrarea stornarii se efectueaza bifand caseta "TVA la incasare".

- utilizati modulul "intrari" si inregistrati, in negru, toate informatiile din factura initiala, dar cu data de 27.08.2014, debifand caseta "TVA la incasare";


Avand in vedere ca stornarea nu are la baza un document justificativ, ci doar o constatare, este recomandabil ca indreptarea acestei erori sa se efectueze pe baza unui referat aprobat de catre conducatorul compartimentului de contabilitate prin care sa se motiveze stornarea inregistrarii initiale. De asemenea, modul de corectare a erorilor de acest gen trebuie sa fie prezentat si in politicile contabile intocmite conform obligatiei stabilite prin art. 10 din O.M.F.P. nr. 3055 din 29 octombrie 2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene "In aplicarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, entitatile trebuie sa dezvolte politici contabile proprii care se aproba de administratori, potrivit legii. In cazul entitatilor care nu au administratori, politicile contabile se aproba de persoanele care au obligatia gestionarii entitatii respective".

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrare eronata factura furnizor prin programul SAGA. Cum corectam?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

29-Aug-2014

In cazul acesta ce faceti cu declaratia 394?





Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016