Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare eronata factura furnizor prin programul SAGA. Cum corectam?

28-Aug-2014
13073
In situatia de mai jos, se lucreaza cu programul SAGA, fiind introdusa o factura de furnizori careia i se adauga TVA la incasare dintr-o eroare, iar la o verificare mai atenta se constatatat ca NU era cu TVA la incasare. Prima factura este din luna martie, fiind in numar de 7 pana la zi. Se stabileste cum poate fi reglata situatia creata.

Din intrebarea formulata rezulta ca societatea pe care o reprezentati:

- nu este o persoana impozabila inscrisa in sistemul TVA la incasare.
- nu a achitat factura respectiva, suma TVA fiind neexigibila chiar la data constatarii erorii cu privire la omisiunea de a debifa caseta TVA la incasare la momentul inregistrarii facturii in modulul "intrari".

In acest caz, pentru corectarea erorii, este recomandabil ca la data constatarii, de exemplu in luna august 2014, sa efectuati stornarea intrarii inregistrate, pastrand bifa pentru TVA la incasare si sa efectuati inregistrarea corecta, in negru, prin debifarea casetei TVA. Astfel, in jurnalul pentru cumparari aferent lunii august 2014, de exemplu, vor figura 2 pozitii, din care o pozitie, in rosu, la TVA deductibila neexigibila si o pozitie in negru, la TVA deductibila exigibila. Prin aceasta inregistrare, suma TVA deductibila inscrisa in factura primita in luna martie 2014, devine exigibila in luna august 2014 si cumparatorul isi poate exercita dreptul de deducere a TVA in luna august 2014, chiar daca nu a achitat factura primita de la furnizor.

Practic, procedati dupa cum urmeaza:

utilizati modulul "intrari" si stornati inregistrarea initiala din 4.03.2014 in data de 27.08.2014 (ipotetic) prin inscrierea cantitatii aprovizionate, cu semnul minus, utilizand aceleasi informatii initiale, cu exceptia datei de 4.03.2014 (factura initiala). De exemplu, la stornarea din data de 27.08.2014 , se inscriu:

- numarul facturii. La stornare, prin programul Saga, se solicita asocierea facturii stornate cu factura initiala in caseta "Reglare stornare";
- denumirea produsului;
- cantitate, 3 bucati (ipotetic), cu semnul minus, caz in care, programul SAGA inscrie pretul in negru si valoarea cu semnul minus, atat baza de impozitare cat si TVA aferenta.

Inregistrarea stornarii se efectueaza bifand caseta "TVA la incasare".

- utilizati modulul "intrari" si inregistrati, in negru, toate informatiile din factura initiala, dar cu data de 27.08.2014, debifand caseta "TVA la incasare";


Avand in vedere ca stornarea nu are la baza un document justificativ, ci doar o constatare, este recomandabil ca indreptarea acestei erori sa se efectueze pe baza unui referat aprobat de catre conducatorul compartimentului de contabilitate prin care sa se motiveze stornarea inregistrarii initiale. De asemenea, modul de corectare a erorilor de acest gen trebuie sa fie prezentat si in politicile contabile intocmite conform obligatiei stabilite prin art. 10 din O.M.F.P. nr. 3055 din 29 octombrie 2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene "In aplicarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, entitatile trebuie sa dezvolte politici contabile proprii care se aproba de administratori, potrivit legii. In cazul entitatilor care nu au administratori, politicile contabile se aproba de persoanele care au obligatia gestionarii entitatii respective".

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016