Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)

20-Aug-2019
4077


Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF.

“Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un contribuabil in cadrul celei mai recente sesiuni de asistenta online organizata de ANAF pe tema “Case de marcat, facilitati, obligatii si termene”.

Raspunsul ANAF

“Potrivit art. 10 lit. cc) din OUG nr. 28/1999, nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) constituie contraventie si, in conformitate cu art. 11. lit. f) din acelasi act normativ se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu:

(i) confiscarea sumelor nejustificate;

(ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator.

Citeste si:

Fiscul raspunde: Inchidere punct de lucru. Ce declaratie trebuie depusa pentru a nu fi obligat sa depun F4109 lunar?

Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebari

In prezent, contraventia se afla sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017 insa precizam ca MFP propune, printr-un proiect de act normativ, eliminarea contraventiei referitoare la nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate demarcat cu jurnal electronic (art.10 lit.cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999) de sub prevederile Legii prevenirii nr.270/2017.

Masura este necesara deoarece operatorii economici care incalca obligatia de dotare cu noile dispozitive, nu au motive obiective pentru neconformare,in conditiile in care au fost emise autorizatii de distributie pentru aparatele de marcat care acopera toate tipurile de activitati economice, iar distribuitorii autorizati au stocuri de aparate de marcat noi. De asemenea, o mare parte dintre operatorii economici au achizitionat si instalat aparate de marcat cu jurnal electronic, iar perpetuarea acestei situatii ar duce la discriminarea operatorilor economici corecti.”

Nu uitati ca maine, 21 august, ANAF va organiza o noua sesiune de asistenta online pe tema “Case de marcat: facilitati, obligatii, termene”. Asadar, daca mai aveti nelamuriri pe privind acest subiect, sunteti asteptati miercuri, 21 august 2019, incepand cu ora 09:00, pe pagina de Facebook a ANAF. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie

    • Atunci cand o societate comerciala isi incheie definitiv activitatea, fie prin dizolvare voluntara, fie prin insolventa sau alte motive prevazute de lege, este obligatorie intocmirea bilantului de lichidare. Acest document reflecta imaginea patrimoniala a companiei inainte de radiere. Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosinta

    • Printre cele mai frecvente intrebari legate de inchiderea II sau PFA se numara cele referitoare la procedura de defiscalizare a casei de marcat. Multi contribuabili vor sa stie cum se scoate corect aparatul din uz, ce documente sunt necesare si daca acesta poate fi predat distribuitorului autorizat. Procesul implica interventia unei unitati service acreditate si notificarea ANAF pentru radierea definitiva a aparatului din evidentele fiscale. Avem acest caz concret. I.I., fara angajati, incheie...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende in 2025. Poate fi retinut si declarat chiar daca firma NU a platit dividendele catre asociati?

    • Distribuirea si impozitarea dividendelor reprezinta un aspect esential al gestionarii relatiilor financiare dintre societate si asociatii sai. Respectarea termenelor de declarare si plata a impozitului este obligatorie, indiferent de momentul efectiv al platii dividendelor catre asociati. In acest context, o societate care distribuie dividende in ianuarie 2025 catre asociati persoane fizice in valoare de 100.000 lei brut este corect sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pana in 25...» citeste mai departe aici

  • Codul CAEN. Ce trebuie sa stie firmele despre autorizarea codului CAEN in 2025 + declaratii necesare

    • Clasificarea activitatilor economice prin codurile CAEN reprezinta un element esential in organizarea si functionarea firmelor din Romania. Aceste coduri stabilesc clar domeniul de activitate al unei societati si constituie baza legala pentru desfasurarea operatiunilor economice. Astfel, autorizarea corecta a codurilor CAEN devine o etapa obligatorie pentru orice firma, indiferent de domeniul in care activeaza. Avem acest caz concret. Firma constructii, cod CAEN 4120 sau 4100 (din 2025),...» citeste mai departe aici

  • [PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025

    • Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unui aparat de marcat electronic, situatie care poate aparea in mai multe contexte: inchiderea definitiva a activitatii comerciale, necesitatea inlocuirii echipamentului existent sau deteriorarea ireparabila a dispozitivului. Procesul implica parcurgerea mai multor etape obligatorii si presupune pregatirea unui set complet de documente justificative pentru a indeplini toate cerintele legale impuse de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016