Scapa de penalitati aplicand corect OG 30 din 2011
Intrebare: Care este modalitatea corecta prin care se poate aplica scutirea de plata penalitatilor si a majorarilor pentru achitarea debitelor restante conform OG 30/2011? De asemenea, se va analiza si care sunt conditiile care trebuiesc indeplinite si care este procedura pe care trebuie sa o urmam.
Raspuns: Conform OG 30/2011 pentru obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale restante la data de 31 august 2011 se acorda urmatoarele facilitati:
a) anularea penalitatilor de intarziere, precum si anularea unei cote de 50% din majorarile de intarziere aferente acestor obligatii fiscale principale, daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora, administrate/stabilite de fiecare dintre organele competente prevazute la art. 1 alin. (2), sunt stinse prin plata sau compensare pana la data de 31 decembrie 2011, cu exceptia obligatiilor prevazute la alin. (2);
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Reevaluare cladire complet amortizata La o societate comerciala avem o cladire administrativa - cod clasificare 1.6.4 durata de amortizare din catalog 40-60 ani - care a fost pusa in functiune in iulie 1974 si a fost...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
b) reducerea cu 50% a penalitatilor de intarziere, precum si reducerea cu 50% a unei cote de 50% din majorarile de intarziere aferente acestor obligatii fiscale principale, daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora, administrate/stabilite de fiecare dintre organele competente prevazute la art. 1 alin. (2), sunt stinse prin plata sau compensare pana la data de 30 iunie 2012, cu exceptia obligatiilor prevazute la alin. (2).
Pentru dobanzile datorate pana la data stingerii si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, conditia se considera indeplinita daca dobanzile se sting pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala
Ministerul de Finante a emis in acest sens Ordinul 2604/2011 privind aplicarea prevederilor art. XI din OG 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal , precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale.
Acesta aduce clarificari in ceea ce priveste tipul obligatiilor fiscale pentru care se acorda anularea sau reducerea de majorari si penalitati. Conform acestuia, prin obligatii fiscale principale restante la data de 31 august 2011 se intelege:
a) obligatii fiscale care sunt individualizate in declaratiile fiscale ale contribuabilului depuse pana la data de 31 august 2011 si/sau decizii de impunere emise si comunicate contribuabilului pana la aceasta data, pentru obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
b) obligatii fiscale individualizate in inscrisuri care constituie titluri de creanta comunicate contribuabilului pana la data de 31 august 2011, pentru obligatiile fiscale stabilite de directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
(2) Prin dobanzi aferente obligatiilor principale, conform art. 2, se intelege si cota de 50% din majorarile de intarziere reprezentand componenta de dobanda a acestora.
Conform alin 3 al art 3 din Ordin, majorarile de intarziere pentru care se acorda facilitatile prevazute la art. 2 sunt cele datorate pentru perioada 1 ianuarie 2006?30 iunie 2010.
Totodata trebuie sa stim ca facilitatile prevazute nu se acorda pentru obligatiile fiscale stinse prin poprire sau prin sume incasate din valorificarea bunurilor sechestrate.
Pentru a beneficia de aceste facilitate, tot ce trebuie sa faceti este sa solcitati organului fiscal o situatie a obligatiilor de plata exigibile, care urmeaza a fi stinse in scopul indeplinirii conditiei prevazute la art. 2 alin. (1) din OMEF 2604/2011, precum si a celor care intra sub incidenta facilitatii.
In termen de 5 zile de la data depunerii cererii, organul competent comunica contribuabilului situatia prevazuta la alin. (1) si intocmeste borderou provizoriu de scadere din evidenta fiscala a obligatiilor fiscale ce pot face obiectul facilitatii prevazute la art. 2. Daca in termen de 10 zile de la data comunicarii situatiei prevazute la alin. (1) se sting prin plata sau compensare obligatiile principale si dobanzile aferente acestora organul competent valideaza borderoul provizoriu de scadere. In acest caz, in termen de 3 zile de la data stingerii, organul competent emite decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii. Daca s-au stins si aceste obligatii fiscale accesorii in termenul prevazut la art. 111 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 114 si 115 din Codul de procedura fiscala , organul competent verifica indeplinirea conditiilor prevazute de art. XI din OG 30/2011 si emite, dupa caz:
a) decizia de anulare a penalitatilor de intarziere, pentru penalitatile de intarziere si cota de 50% din majorarile de intarziere aferente obligatiilor fiscale principale restante la data de 31 august 2011;
b) decizia de reducere a penalitatilor de intarziere, pentru 50% din penalitatile de intarziere, precum si pentru 50% din cota de 50% din majorarile de intarziere aferente obligatiilor fiscale principale restante la data de 31 august 2011.
In situatia in care contribuabilii nu au depus cererea privind solicitarea situatiei obligatiilor de plata care se califica pentru a fi aplicate facilitatile, dar sting prin plata sau compensare toate obligatiile de plata, solicita acordarea facilitatii de anulare /reducere penalitati si dobanzi de intarziere prin depunerea unei cereri la organul competent. In urma analizei cererii contribuabilului, in situatia in care conditiile pentru acordarea facilitatii sunt indeplinite, organul fiscal emite o decizie in acest sens.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calcul baza de impozitare microintreprinderi
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: Cont 704: 1.241.263 lei (euro 249.179,59) Cont 7588: 499 lei Cont 7651: 20.823 lei Cont 6651: 2.151 lei Plafon micro: 1.243.525 lei (250.000 euro × 4,9741 lei) Calcul: Cont 704 + cont 7588 = 1.241.263 + 499 = 1.241.762 lei, sub plafonul de 1.243.525 lei. Diferente de curs favorabile = 20.823 - 2.151 = 18.672 lei. Cumulat (1.260.434 lei) depasesc plafonul de 1.243.525 lei. Din cate stiu, diferentele de curs intra in baza impozabila in trimestrul IV sau in trimestrul in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Taxa pe stalp. Gard beton
Intrebare: Gardul care imprejmuieste curtea, proprietate a firmei, face obiectul ?taxei pe stalp?? Gardul este din beton/caramida, tencuit. Nu exista in evidenta contabila o valoare a acestuia, fiind realizat in regie proprie acum 20 de ani. Daca da, cum ar trebui sa ii stabilim valoarea?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dizolvarea si lichidarea voluntara simultana a unui SRL: etape, obligatii contabile si implicatii fiscale
Intrebare: OSRL cu activitate in agricultura (cod CAEN 0111), platitor de TVA si impozit pe profit anual, doreste sa depuna la ONRC, in data de 21.07.2025, hotararea AGA pentru dizolvare si lichidare voluntara. In ultima balanta intocmita avem urmatoarele solduri: * 1012: C 200,00 * 1061: C 40,00 * 1068: C 912.945,92 * 1171: C 23.580,12 * 121: D 936.599,72 * 5121: D 166,32 1. Cu ocazia inceperii lichidarii, vom intocmi formularul S1004 si vom bifa casuta 2. In prima coloana vom trece data 01.01.2025 cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Sponsorizare in servicii transport ONG
Intrebare: O societate de transport marfa, platitoare de TVA si impozit pe profit, a organizat un transport in favoarea unei asociatii inscrisa in registrul entitatilor si care a incheiat un contract de sponsorizare cu firma noastra. In obiectul contractului nu este trecuta o suma anume, ci doar mentionat ?transport dintr-un oras in altul?. Firma are foaie de parcurs si CMR intocmit. Cum stabilesc o suma concreta pentru acest transport? Trebuie sa intocmesc factura catre asociatie pentru acest transport?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Aspecte fiscale achizitie teren si cladire pe societate
Intrebare: O societate inregistrata in scopuri de TVA in Romania, platitoare de TVA lunar si de impozit pe profit, cu asociat unic si administrator nerezident de origine sarba, doreste sa achizitioneze un apartament si un teren pe numele societatii, de la o persoana juridica. Care este tratamentul fiscal si contabil pentru cele doua achizitii? In ce masura aceste achizitii pot contribui la reducerea impozitului pe profit datorat de societate? Ulterior, societatea doreste sa inchirieze apartamentul. Cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<