Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acordarea inlesnirilor la plata. Pentru ce sume se face esalonarea?

08-Mar-2013
2776
Analizand cazul unei societati cu datorii la stat sub 20.000 lei, vom stabili in ce conditii si pentru ce suma se pot esalona datoriile fara garantii, precum si care vor fi obligatiile conexe.

Solutia consultantului:

Acordarea inlesnirilor la plata in general are ca reglementare de principiu art. 125 din Codul de procedura fiscala , acesta trimitand insa la actele normative speciale care stabilesc circumstantele si conditiile de acordare a esalonarilor la plata. Concret acordare acestora se realizeaza in conformitate cu prevederile OUG 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, aprobata prin Legea 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare realizate prin OG 30/2011 si Legea 209/2012.

In raport cu elementele mentionate in intrebarea dvs. trebuie subliniat ca potrivit art. 19 alin. (13) din acest act normativ pentru obligatiile fiscale esalonate la plata, precum si cele care fac obiectul amanarii la plata potrivit art. 171, de pana la 20.000 lei in cazul persoanelor juridice, nu este necesara constituirea de garantii.

Asadar, in conditiile in care obligatiile fiscale restante, in care se cuprind obligatiile principale si obligatiile fiscale accesorii, sunt inferioare sumei de 20.000 lei pot fi acordate esalonari la plata de pana la 5 ani.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

In ceea ce priveste conditiile si procedura acordarii esalonarii vor trebui avute in vedere mai intai obligatii fiscale pentru care nu poate fi acordata aceasta, definite la art. 3 alin. (2) din OUG 29/2011 si de asemenea conditiile obligatorii pentru acordarea esalonarii enumerate la art. 4 al aceluiasi act normativ. Printre acestea se situeaza conditia de depunere a tuturor declaratiilor fiscale si aceea de a se afla in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti, avand totodata capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare. Elementele esentiale pentru obtinerea esalonarii sunt cererea fundamentata si insotita de documente justificative si certificatul de atestare fiscala emis de catre organul fiscal.

Pe baza acestora se initiaza procesul de evaluare a cererii care urmeaza elementele de detaliu ale mecanismului de obtinere a esalonarii la plata in conformitate cu procedura aprobata prin OMFP 2677/2011.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acordarea inlesnirilor la plata. Pentru ce sume se face esalonarea?":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.