Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acordarea inlesnirilor la plata. Pentru ce sume se face esalonarea?

08-Mar-2013
2898
Analizand cazul unei societati cu datorii la stat sub 20.000 lei, vom stabili in ce conditii si pentru ce suma se pot esalona datoriile fara garantii, precum si care vor fi obligatiile conexe.

Solutia consultantului:

Acordarea inlesnirilor la plata in general are ca reglementare de principiu art. 125 din Codul de procedura fiscala , acesta trimitand insa la actele normative speciale care stabilesc circumstantele si conditiile de acordare a esalonarilor la plata. Concret acordare acestora se realizeaza in conformitate cu prevederile OUG 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, aprobata prin Legea 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare realizate prin OG 30/2011 si Legea 209/2012.

In raport cu elementele mentionate in intrebarea dvs. trebuie subliniat ca potrivit art. 19 alin. (13) din acest act normativ pentru obligatiile fiscale esalonate la plata, precum si cele care fac obiectul amanarii la plata potrivit art. 171, de pana la 20.000 lei in cazul persoanelor juridice, nu este necesara constituirea de garantii.

Asadar, in conditiile in care obligatiile fiscale restante, in care se cuprind obligatiile principale si obligatiile fiscale accesorii, sunt inferioare sumei de 20.000 lei pot fi acordate esalonari la plata de pana la 5 ani.
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

In ceea ce priveste conditiile si procedura acordarii esalonarii vor trebui avute in vedere mai intai obligatii fiscale pentru care nu poate fi acordata aceasta, definite la art. 3 alin. (2) din OUG 29/2011 si de asemenea conditiile obligatorii pentru acordarea esalonarii enumerate la art. 4 al aceluiasi act normativ. Printre acestea se situeaza conditia de depunere a tuturor declaratiilor fiscale si aceea de a se afla in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti, avand totodata capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare. Elementele esentiale pentru obtinerea esalonarii sunt cererea fundamentata si insotita de documente justificative si certificatul de atestare fiscala emis de catre organul fiscal.

Pe baza acestora se initiaza procesul de evaluare a cererii care urmeaza elementele de detaliu ale mecanismului de obtinere a esalonarii la plata in conformitate cu procedura aprobata prin OMFP 2677/2011.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acordarea inlesnirilor la plata. Pentru ce sume se face esalonarea?":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.