Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acordarea inlesnirilor la plata. Pentru ce sume se face esalonarea?

08-Mar-2013
3037
Analizand cazul unei societati cu datorii la stat sub 20.000 lei, vom stabili in ce conditii si pentru ce suma se pot esalona datoriile fara garantii, precum si care vor fi obligatiile conexe.

Solutia consultantului:

Acordarea inlesnirilor la plata in general are ca reglementare de principiu art. 125 din Codul de procedura fiscala , acesta trimitand insa la actele normative speciale care stabilesc circumstantele si conditiile de acordare a esalonarilor la plata. Concret acordare acestora se realizeaza in conformitate cu prevederile OUG 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, aprobata prin Legea 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare realizate prin OG 30/2011 si Legea 209/2012.

In raport cu elementele mentionate in intrebarea dvs. trebuie subliniat ca potrivit art. 19 alin. (13) din acest act normativ pentru obligatiile fiscale esalonate la plata, precum si cele care fac obiectul amanarii la plata potrivit art. 171, de pana la 20.000 lei in cazul persoanelor juridice, nu este necesara constituirea de garantii.

Asadar, in conditiile in care obligatiile fiscale restante, in care se cuprind obligatiile principale si obligatiile fiscale accesorii, sunt inferioare sumei de 20.000 lei pot fi acordate esalonari la plata de pana la 5 ani.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

In ceea ce priveste conditiile si procedura acordarii esalonarii vor trebui avute in vedere mai intai obligatii fiscale pentru care nu poate fi acordata aceasta, definite la art. 3 alin. (2) din OUG 29/2011 si de asemenea conditiile obligatorii pentru acordarea esalonarii enumerate la art. 4 al aceluiasi act normativ. Printre acestea se situeaza conditia de depunere a tuturor declaratiilor fiscale si aceea de a se afla in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti, avand totodata capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare. Elementele esentiale pentru obtinerea esalonarii sunt cererea fundamentata si insotita de documente justificative si certificatul de atestare fiscala emis de catre organul fiscal.

Pe baza acestora se initiaza procesul de evaluare a cererii care urmeaza elementele de detaliu ale mecanismului de obtinere a esalonarii la plata in conformitate cu procedura aprobata prin OMFP 2677/2011.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acordarea inlesnirilor la plata. Pentru ce sume se face esalonarea?":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"