Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acordarea inlesnirilor la plata. Pentru ce sume se face esalonarea?

08-Mar-2013
3794
Analizand cazul unei societati cu datorii la stat sub 20.000 lei, vom stabili in ce conditii si pentru ce suma se pot esalona datoriile fara garantii, precum si care vor fi obligatiile conexe.

Solutia consultantului:

Acordarea inlesnirilor la plata in general are ca reglementare de principiu art. 125 din Codul de procedura fiscala , acesta trimitand insa la actele normative speciale care stabilesc circumstantele si conditiile de acordare a esalonarilor la plata. Concret acordare acestora se realizeaza in conformitate cu prevederile OUG 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, aprobata prin Legea 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare realizate prin OG 30/2011 si Legea 209/2012.

In raport cu elementele mentionate in intrebarea dvs. trebuie subliniat ca potrivit art. 19 alin. (13) din acest act normativ pentru obligatiile fiscale esalonate la plata, precum si cele care fac obiectul amanarii la plata potrivit art. 171, de pana la 20.000 lei in cazul persoanelor juridice, nu este necesara constituirea de garantii.

Asadar, in conditiile in care obligatiile fiscale restante, in care se cuprind obligatiile principale si obligatiile fiscale accesorii, sunt inferioare sumei de 20.000 lei pot fi acordate esalonari la plata de pana la 5 ani.

In ceea ce priveste conditiile si procedura acordarii esalonarii vor trebui avute in vedere mai intai obligatii fiscale pentru care nu poate fi acordata aceasta, definite la art. 3 alin. (2) din OUG 29/2011 si de asemenea conditiile obligatorii pentru acordarea esalonarii enumerate la art. 4 al aceluiasi act normativ. Printre acestea se situeaza conditia de depunere a tuturor declaratiilor fiscale si aceea de a se afla in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti, avand totodata capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare. Elementele esentiale pentru obtinerea esalonarii sunt cererea fundamentata si insotita de documente justificative si certificatul de atestare fiscala emis de catre organul fiscal.

Pe baza acestora se initiaza procesul de evaluare a cererii care urmeaza elementele de detaliu ale mecanismului de obtinere a esalonarii la plata in conformitate cu procedura aprobata prin OMFP 2677/2011.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acordarea inlesnirilor la plata. Pentru ce sume se face esalonarea?":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016