Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Esalonarea la plata. Ce efecte odata cu decizia de mentinere a esalonarii?

08-Aug-2014
2607
In cuprinsul analizei de mai jos, pornim de la o societate comerciala care s-a aflat in situatia pierderii valabilitatii esalonarii la plata (obtinuta in septembrie 2013) si care a procedat la depunerea cererii pentru mentinerea valabilitatii esalonarii in baza art. 13 alin (5) din OUG 29/2011, cerere care i-a fost acceptata.

Pentru perioada cuprinsa intre data acordarii esalonarii ( sept 2013) si data emiterii deciziei de mentinere a esalonarii, organul fiscal a calculat dobanzi, aplicand art. 13 alin (3) din OUG 29/2011.

Societatea considera ca repunerea in termen a esalonarilor acordate echivaleaza cu mentinerea acesteia, caz in care nu trebuie sa i se calculeze dobanzi conform art 13 alin (3).

Desi dispozitiile normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 29/2011 aprobate prin OMFP nr. 1853/2011 si modificate prin OMFP nr. 2677/2011 nu au fost actualizate si cu precizari asupra consecintelor procedurii de emiterea unei decizii de mentinere a valabilitatii esalonarii astfel cum a fost introdusa prin OUG nr. 12/2013, consideram in egala masura ca efectele deciziei de constatare a pierderii valabilitatii esalonarii la plata cu toate consecintele acesteia inceteaza.

In afara acestei interpretari, per a contrario, ar rezulta ca dispozitiile alin. (5) al art. 13 nu isi mai produc efecte ceea ce desigur nu poate fi admis.
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii


Intr-adevar, in intervalul dintre decizia de constatare a pierderii valabilitatii esalonarii si decizia de mentinere a valabilitatii acesteia este posibil ca organul fiscal sa emita o decizie de impunere pentru dobanzi, insa odata cu momentul reluarii valabilitatii esalonarii decizia ar trebui revoca. Aceasta solutie s-ar justifica si prin faptul ca organul fiscal nu a procedat si la aplicarea alin. (4) in sensul calculului penalitatilor de 10%.

Pe de alta parte in lipsa unor dispozitii exprese privind revocarea deciziei de impunere pentru dobanzi organul fiscal nu va rezeni asupra deciziei doar pe baza interpretarii textelor ordonantei astfel incat va fi necesara contestarea deciziei de impunere prin procedura stabilita de Titlul IX - Solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrative fiscale din Codul de procedura fiscala.

Trebuie subliniat si faptul ca vor fi invocate prevederile pct. 1 din Ordinul 2289/2010 pentru aprobarea Procedurii privind emiterea si comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita, potrivit carora deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii se emit, trimestrial, pentru toti debitorii, cu exceptia celor care inregistreaza obligatii fiscale care fac obiectul inlesnirilor la plata. Or, in vederea invocarii acestei reglementari se poate mentiona faptul ca la data implinirii termenului esalonarea la plata nu era in aplicare ceea ce ar justifica emiterea deciziei de impunere.

Aceasta insa nu poate inlatura logica prezentata mai sus privind consecintele deciziei de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata.

Desigur ca vor fi aplicabile si prevederile alin. (6) al art. 13 care impun ca pentru mentinerea valabilitatii esalonarii, contribuabilul are obligatia sa achite obligatiile fiscale exigibile la data comunicarii deciziei de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu exceptia celor care au facut obiectul esalonarii a carei valabilitate a fost pierduta, in termen de 90 de zile de la data comunicarii deciziei.

In concluzie, consideram ca Normele metodologice de aplicare ale OUG nr. 29/2011 ar trebui completate pentru a stabili cu certitudine procedura pe care organele fiscale sa o urmeze in circumstantele analizate.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Esalonarea la plata. Ce efecte odata cu decizia de mentinere a esalonarii?":
Rating:

Nota: 4.88 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.