Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Doua formulare noi, valabile din 2013

26-Nov-2012
2710
Va prezentam mai jos proiectul de ordin publicat de ANAF in ce priveste modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.

Astfel, in temeiul prevederilor:

- art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
- art.5 alin.(4), art.82, art.83, art.296^22, art.296^24 si art.296^25 din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
- art.228 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ORDIN:

ART.I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr.72 din 30 ianuarie 2012, se modifica dupa cum urmeaza:
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii

1. La art.1 alin.(1), textul prevazut la lit.m) se modifica si va avea urmatorul continut:

"260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale", cod 14.13.02.13./3a si Anexele nr.1 si nr.2 "Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit", respectiv "Situatie privind stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale".

2. La Anexa nr.1, formularele 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", cod 14.13.01.13 si "Anexa nr.....la Declaratia privind veniturile realizate din Romania" se modifica si se inlocuiesc cu formularele prevazute in Anexa 1 la prezentul ordin.

3. La Anexa nr.1, formularele 260 "Decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit", cod 14.13.02.13./3a si "Anexa la Decizia de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit", se modifica si se inlocuiesc cu formularele prevazute in Anexa 2 la prezentul ordin.

4. La Anexa nr.2, Instructiunile privind completarea si depunerea formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", cod 14.13.01.13, se modifica si se inlocuiesc cu instructiunile prevazute in Anexa 3 la prezentul ordin.

5. La Anexa nr.4 "Caracteristici de tiparie, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor", textul prevazut la lit.n) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"n) Denumire: Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formularul 260);

1. Cod: 14.13.02.13/3a;
2. Format: A4/t1;
3.Caracteristici de tiparire: - se tipareste pe o singura fata;
-se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare;
4. Se difuzeaza gratuit;

5. Se utilizeaza, potrivit situatiei specifice a contribuabilului:

- la stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit;
- la stabilirea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate;
- la stabilirea obligatiilor de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale.

6. Se intocmeste in 2 exemplare de catre organul fiscal competent, dupa cum urmeaza:

6.1. organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
6.2. organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz, in cazul persoanelor fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal;
6.3. organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru contribuabilii persoane fizice, fara domiciliu fiscal in Romania care realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la pct.6.2.
7. Circula: - un exemplar, la contribuabil;
- un exemplar, la organul fiscal competent;
8. Se arhiveaza copia la dosarul contribuabilului."
6. La Anexa nr.4 "Caracteristici de tiparie, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor", textul prevazut la lit.o) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"o) Denumire: Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit si Situatie privind stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale (Anexa nr.1 si Anexa nr.2 la formularul 260, prevazut la lit.n);
1. Format: A4/t1;
2.Caracteristici de tiparire: - se tipareste pe o singura fata;
-se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare;
3. Se difuzeaza gratuit;
4. Se utilizeaza, potrivit situatiei specifice a contribuabilului:

- la stabilirea normei de venit in cazul contribuabililor care desfasoara doua sau mai multe activitati comerciale impuse pe baza normelor de venit (Anexa nr.1 "Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit")
- la stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale (Anexa nr.2 "Situatie privind stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale");
5. Se intocmeste ca anexa la formularul 260;
6. Circula si se arhiveaza impreuna cu formularul 260."

ART.II (1) Formularele prevazute la art.I pct.2 se utilizeaza pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2012.
(2) Formularele prevazute la art.I pct.3 se utilizeaza la stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii sociale de sanatate, precum si a obligatiilor de plata cu tittlu de contributii de asigurari sociale datorate incepand cu 1 ianuarie 2013.

ART.III - Anexele nr.1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART.IV - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART.V - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Doua formulare noi, valabile din 2013":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

  • Doar 10% dintre functiile din consiliile de administratie in marile companii din Romania sunt detinute de femei
    • In ce priveste diversitatea de gen in campul de munca, Romania se situeaza pe ultimele locuri din clasamentul european, avand doar 12% dintre pozitiile non-executive ocupate de femei, fata de media UE de 23%. De asemenea, in consiliile de administratie a companiilor mari listate femeile ocupa doar 10% din aceste locuri. "In Romania, femeile ocupa 10% din locurile din consiliile de administratie a companiilor mari listate, 12% din rolurile non-executive ale celor mai bine cotate companii si 15%...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.