Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Senatul a aprobat cota unica de impozitare de 10%

23-Nov-2010
3295

Senatorii au adoptat, marti, cu 45 de voturi "pentru", 31 de voturi "impotriva" si 8 abtineri, un proiect de lege initiat de parlamentari PDL, prin care cota unica de impozitare este diminuata de la 16% la 10%.


Propunerea adoptata de Senat prevede modificarea articolului 43 din Codul Fiscal, stabilind ca, pentru veniturile impozabile din activitati independente, salarii, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii, activitati agricole, premii si alte surse, cota de impozit este de 10%.

Initiativa nu face referire si la impozitul pe profit.

Printre initiatori se regaseste si senatorul PDL Ion Ariton, actualul ministru al Economiei.

Unul dintre initiatori, Iulian Urban, a argumentat ca diminuarea la 10% a cotei unice de impozitare va duce la majorarea incasarilor la bugetul de stat, dar va genera si crestere economica, prin relaxarea fiscala.

Senatorul PDL a afirmat ca, in conditiile in care fiscalitatea a fost redusa semnificativ in tarile din regiune, Romania poate combate migrarea marilor investitori in tarile vecine doar prin reducerea fiscalitatii, intrucat la nivelul infrastructurii nu poate concura.

Ministerul Finantelor, prin secretarul de stat Gheorghe Gherghina, a precizat ca Guvernul nu sustine initiativa, motivul fiind impactul bugetar negativ, de aproximativ 1% din PIB.

Astfel, la un Produs Intern Brut estimat la 126 miliarde de euro pentru anul viitor, statul nu ar incasa la buget 1,26 miliarde de euro daca scade la 10% cota de impozitare incepand cu 1 ianuarie 2011.

Propunerea formulata de senatorii PDL a fost sprijinita si de grupurile PSD si PNL.

Liderul senatorilor PSD, Ilie Sarbu, a declarat ca social-democratii vor sustine initiativa lui Urban de a "intra in contradictie" cu linia fiscala a Guvernului.

Senatorul PNL Dan Radu Rusanu a afirmat ca liberalii sustin scaderea cotei unice, atat pentru impozitul pe venit, cat si pentru cel pe profit.

Senatorul PDL Cristian Radulescu a contraargumentat ca diminuarea cotei unice va lasa bugetul de stat descoperit, pentru o perioada de aproape un an, incasarile diminuate neputand fi acoperite.

Rusanu i-a replicat lui Radulescu, afirmand ca, daca Guvernul va incheia un nou acord cu FMI in 2011, se poate folosi eventualul imprumut pentru a asigura "plasa de siguranta" pentru "perioada inertiala" de 8-11 luni in care incasarile la buget ar putea fi diminuate prin scaderea cotei unice.

Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, a declarat, marti, dupa votul din Senat pentru reducerea cotei unice de impozitare de la 16% la 10%, ca Guvernul elaboreaza proiectul bugetului de stat pe anul 2011 pe baza cotei de 16%.

"Guvernul a elaborat strategia fiscal-bugetara si elaboreaza bugetul de stat pentru 2011 pe baza cotei de 16%, atat la impozitul pe profit, cat si la impozitul pe venit. Deci, noi nu sustinem reducerea cotelor de impozit", a declarat Gheorghe Ialomitianu.

Intrebat despre faptul ca initiativa legislativa a fost semnata inclusiv de actualul ministru al Economiei, Ion Ariton, ministrul de Finante a facut apel la rabdare, pana la votul final din Camera Deputatilor.

"Eu sunt convins ca in Camera Deputatilor aceasta initiativa legislativa va fi respinsa", a spus Ialomitianu.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016