
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri, 7 noiembrie, o noua sesiune de asistenta online, de aceasta data pe tema “Inregistrarea persoanelor fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual”.
Specialistii ANAF au preluat intrebarile lasate de contribuabili pe pagina de Facebook a institutiei si au raspuns, oferind asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Asadar, vorbind despre problemele intampinate de agentii economici, acestia au lamurit faptul ca accesul in SPV se poate face si pe baza unei procuri simple, semnate doar de administrator, fara a mai fi necesara inregistrarea la notar.
In cele ce urmeaza vom reda 3 dintre intrebarile adresate de contribuabili si raspunsurile oferite de specialistii ANAF.
“Buna ziua, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesul in SPV cu procura simpla, semnata de administrator, fara a fi nevoit sa mearga la notar? Unele sectoare din Bucuresti accepta acest lucru, altele nu. Multumesc!”
Raspuns1 ANAF:
“Buna ziua! Inregistrarea in SPV se poate face in baza actului de imputernicire in forma autentica (la notariat) sau sub semnatura privata.
In aceste cazuri, daca actul de imputernicire este in forma autentica, atunci imputernicitul se poate prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, imputernicitul se va prezentata la unitatea fiscala care administreaza contribuabilul pentru care se solicita inregistrarea in SPV.
Utilizarea SPV prin imputernicit sau prin reprezentantul desemnat este posibila daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
a) imputernicirea sau mandatul de reprezentare este generala/general pentru toate operatiunile din SPV;
b) imputernicirea sau mandatul de reprezentare contine acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul actiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
c) sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV.”
“Buna ziua. Daca un administrator incaseaza in luna noiembrie si decembrie dividende nete, trebuie in termen de 30 zile sa dea declaratia unica la ANAF. Cum se poate inregistra online la SPV si sa poata da si declaratia online? Persoana fizica este din Pucioasa si sta in Bucuresti. Multumesc.”
Raspuns2 ANAF:
“Pentru a depune Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, persoana fizica se poate inregistra in SPV pe baza credentialelor (nume utilizator si parola). Aprobarea inrolarii in acest serviciu se poate face automat (in situatia in care detine deja un act administrativ fiscal emis de organul fiscal incepand cu anul 2013) sau la sediul oricarui organ fiscal in situatia in care persoana in cauza nu detine un act administrativ fiscal.
Mentionam ca, in cazul in care trebuie sa se adreseze organului fiscal pentru aprobare, persoana in cauza trebuie sa se prezinte la organul fiscal in termen de 10 zile de la data la care a completat formularul web de pe site-ul ANAF.
Pasii necesari a fi parcursi sunt prezentati pe site-ul nostru www.anaf.ro, la urmatorul link: https://www.anaf.ro/.../serv.../Inregistrare_persoane_fizice .”
“Buna ziua! Credentiale pentru Spatiul Virtual (persoane fizice), nu se pot solicita/transmite prin email? Am facut solicitare scrisa la sediul AFP Sector 3, prin iulie si nu am primit nimic. Vreau sa stiu si dupa cat timp se incarca pe www.ghiseul.ro obligatiile de plata, care apar in SPV. Multumesc!”
Raspuns3 ANAF:
Stimata doamna, la completarea formularului web (cererea de inregistrare in SPV) credentialele (nume utilizator si parola) sunt elemente obligatorii de completat si sunt stabilite de dvs.
Mentionam ca ele reprezinta datele dvs. obligatorii de identificare in SPV, alaturi de intrebarea de siguranta si de raspunsul la intrebarea de siguranta.
Aprobarea inregistrarii in SPV se poate face automat (in situatia in care detineti un act administrativ fiscal emis de organul fiscal incepand cu anul 2013) sau la sediul oricarui organ fiscal in situatia in care nu detineti un act administrativ fiscal, in termen de 10 zile de la data la care ati completat formularul web de pe site-ul ANAF. Pasii necesari de parcurs sunt prezentati pe site-ul www.anaf.ro, la urmatorul link https://www.anaf.ro/.../serv.../Inregistrare_persoane_fizice.”
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Pana la 25 mai puteti depune formularul 230 pentru redirectionarea a 2% din impozitul pe venitComunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.roDrepturi asupra marcilor inregistrate. Ce obligatii declarative apar?Ghidul E-Factura, actualizat de MF. Au fost introduse autofacturarea si descarcarea facturilor in format PDFAtentie la mesajele FALSE in numele ANAF!Ultimele articole
Declaratia Unica pentru PFA. Se depune pe baza CIF-ului sau CNP-ului?Mii de firme, declarate INACTIVE de catre ANAF. Cum sa procedati in acest cazNotificari ANAF privind cheltuielile 2020-2024. Cum sa procedeze firmele in acest cazCod UIT generat cu valoare gresita. Cum sa procedati in acest cazE-Factura. Facturile cu valoare zero trebuie sau nu transmise in sistem?Articole similare
SESIUNE ONLINE ANAF: Modificarea vectorului fiscal prin depunerea formularului 700Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Intrebari si raspunsuri SESIUNE ONLINE ANAFSESIUNE ONLINE ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212SESIUNE ONLINE ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAFUtil PFA: SESIUNE ONLINE ANAF: Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul ComertuluiUltimele articole
SESIUNE ONLINE ANAF: Procedura privind restituirea sumelor reprezentand anumite taxeSESIUNE ONLINE ANAF: Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat VirtualSESIUNE ONLINE ANAF: Raspunsuri privind inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat VirtualSESIUNE ONLINE ANAF: Raspunsuri cu privire la formularul 207SESIUNE ONLINE ANAF: Depunerea declaratiilor fiscale in mod electronicArticole similare
Case de marcat: facilitati, obligatii, termene. Sesiune de ASISTENTA ANAF. Intrebari si raspunsuriANAF: O noua sesiune de asistenta online pe tema Declaratiei UniceANAF va acorda asistenta fiscala contribubililor. 5 situatii pentru care NU se aplica proceduraSesiune de ASISTENTA ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleAti sunat la ANAF. Cu ce va putem ajuta?Ultimele articole
Contribuabilii pot beneficia de ASISTENTA ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021MFP: Document cu privire la noul mecanism fiscal pentru impozitul pe venit, CAS si CASSDeclaratia 394 se depune pana la 27 noiembrie inclusivSfaturi de la experti
Intrebare: O societate comerciala a achizitionat un imobil de la o persoana fizica in anul 2018. Administratorul doreste vanzarea imobilului catre asociat si administrator. Societatea este platitoare de TVA din 2024. Societatea este obligata...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie servicii de impresariat artistic. Beneficiar entitate nonprofit. Prestator din stat membru
Intrebare: O ONG din Romania incheie un contract cu o entitate juridica din Italia de impresariat artistic. ONG-ul este neplatitor de TVA, iar firma din Italia este platitoare de TVA. Totul se va desfasura pe teritoriul Italiei. Cum procedam...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA