Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stimularea noilor locuri de munca

10-Iun-2010
3527

Va rog sa ne lamuriti ce documentatie trebie depus si unde pentru ordin 13/2010. Am intrebat de AJOFM si de la finante nimeni nu stie cum se pote aplica. Noi avem 3 angajati in luna mai care indeplinesc toate conditiile, dar nu se stie cum putem beneficia de aceasta ordonanta.

Raspuns
Este vorba de O.U.G. nr. 13/2010 privind reglementarea unor masuri in vederea stimularii crearii de noi locuri de munca si diminuarii somajului in anul 2010, iar conform art. 6 din ordonanta, aceasta se completeaza cu prevederile Legii nr. 76/2002, astfel ca responsabili de aplicarea acesteia sunt A.N.O.F.M. si structurile teritoriale ale agentiei si nu organele fiscale.

Din pacate, pana la aparitia unor norme de aplicare a ordonantei, sunt posibile mai multe abordari:

- fie se procedeaza in mod similar cu modalitatea de aplicare a facilitatii acordate in cazul somajului tehnic, introdusa initial prin O.U.G. nr. 28/1999 si reintrodusa prin O.U.G. nr. 4/2010, pentru care s-au aprobat in anul 2009 norme metodologice de aplicare a facilitatii, prin insasi structura formularelor de declaratii privind evidenta nominala a asiguratilor (spre exemplu, a se vedea O.M.M.F.P.S nr. 343/2009 ? pentru CAS, O.M.M.F.P.S nr. 1.454/2009 ? pentru contributia la somaj si O.C.N.A.S nr. 1.000/2009 ? pentru CASS), insa campurile/instructiunile de completare a declaratiilor/listelor nominale nu au fost modificate astfel incat sa se refere si la aplicarea facilitatii instituite prin O.U.G. nr. 13/2010;

- fie pentru salariatii angajati in conditiile O.U.G. nr. 13/2010 se incheie conventii cu agentiile teritoriale de ocupare a fortei de munca, in care se detaliaza aplicarea facilitatii, asa cum se procedeaza in cazul altor facilitati prevazute de Legea nr. 76/2002, la care face trimitere chiar art. 6 din O.U.G. nr. 13/2010;

- fie se aplica direct, prin declararea la organele fiscale a unor contributii sociale datorate de angajatori diminuate in mod corespunzator cu facilitatea in cauza (scutire pentru contributiile sociale datorate de angajatori aferente salariilor acordate somerilor anagajati pe locurile de munca nou-create ? Atentie: este vorba doar de scutirea contributiilor datorate de angajatori, nu si a celei datorate prin retinere de la angajati).

Aceasta ultima varianta este cea mai corecta, insa ridica doua aspecte:

- aspectul esential este ca declaratiile privind evidenta nominala la CAS, CASS si somaj cuprind si anexele referitoare la contributiile angajatorului si, in lipsa unor instructiuni/norme de aplicare a O.U.G. nr. 13/2010, programele informatice de generare a declaratiilor dau erori, intrucat, in mod logic, vor exista necorelari intre baza de calcul a contributiilor retinute angajatilor si baza de calcul a contributiilor angajatorilor;

- este posibil sa se doreasca depunerea vreunor declaratii/tabele/liste nominale la inspectoratele teritoriale de munca, pentru a se putea urmari mai eficient aplicarea ordonantei si respectarea conditiei de 12 luni de mentinere in activitate.

Va sfatuim sa solicitati in mod expres, la fiecare dintre cele 3 institutii responsabile (CNPAS, ANOFM si CNAS) precizari cu privire la completarea declaratiilor nominale in conditiile aplicarii ordonantei si sa beneficiati de prevederile ei direct, prin declararea corespunzatoare la organele fiscale prin formularul 102 a contributiilor angajatorilor diminuate cu sumele aferente facilitatii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016