Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul VII, Capitolul 1, Sectiunea 5

25-Sep-2008
4102

SECTIUNEA a 5-a


Deplasarea si primirea produselor accizabile aflate in regim suspensiv

Deplasarea produselor accizabile aflate in regim suspensiv
ART. 186

(1) Antrepozitarii autorizati de catre autoritatile fiscale competente ale unui stat membru sunt recunoscuti ca fiind autorizati atat pentru circulatia nationala, cat si pentru circulatia intracomunitara a produselor accizabile.

(2) Pe durata deplasarii unui produs accizabil, acciza se suspenda daca sunt satisfacute urmatoarele cerinte:

a) deplasarea are loc intre:

1. doua antrepozite fiscale;


2. un antrepozit fiscal si un operator inregistrat;
3. un antrepozit fiscal si un operator neinregistrat;

b) produsul este insotit de minimum 3 exemplare ale unui document administrativ de insotire, care satisface cerintele prevazute in norme;

c) ambalajul in care este deplasat produsul are la exterior marcaje care identifica tipul si cantitatea produsului aflat in interior;

d) containerul in care este deplasat produsul este sigilat corespunzator, conform prevederilor din norme;

e) autoritatea fiscala competenta a primit garantia pentru plata accizelor aferente produsului.

-----------

Art. 186 a fost modificat de pct. 165 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

ART. 187
Documentul administrativ de insotire

(1) Deplasarea produselor accizabile in regim suspensiv este permisa numai atunci cand este insotita de documentul administrativ de insotire. Modelul documentului administrativ de insotire va fi prevazut in norme.

(2) In cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv, acest document se intocmeste in 5 exemplare, utilizate dupa cum urmeaza:

a) primul exemplar ramane la antrepozitul fiscal expeditor;

b) exemplarele 2, 3 si 4 ale documentului insotesc produsele accizabile pe parcursul miscarii pana la antrepozitul fiscal primitor, operatorul inregistrat sau operatorul neinregistrat. La sosirea produselor la locul de destinatie, acestea trebuie sa fie completate de catre primitor si sa fie certificate de catre autoritatea fiscala competenta in raza careia isi desfasoara activitatea primitorul, cu exceptiile prevazute in norme. Dupa certificare, exemplarul 2 al documentului administrativ de insotire se pastreaza de catre acesta, exemplarul 3 se transmite expeditorului, iar exemplarul 4 se transmite si ramane la autoritatea fiscala competenta a primitorului;

c) exemplarul 5 se transmite de catre expeditor, la momentul expedierii produselor, autoritatii fiscale competente in raza careia acesta isi desfasoara activitatea.

(3) Antrepozitul fiscal primitor, operatorul inregistrat sau operatorul neinregistrat are obligatia de a transmite antrepozitului fiscal expeditor exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire, in conformitate cu legislatia statului membru al expeditorului.

-----------

Art. 187 a fost modificat de pct. 166 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

Primirea produselor accizabile aflate in regim suspensiv
ART. 188

Pentru un produs in regim suspensiv care este deplasat, acciza continua sa fie suspendata la primirea produsului, daca sunt satisfacute urmatoarele cerinte:

a) produsul accizabil este plasat in antrepozitul fiscal sau expediat catre alt antrepozit fiscal, potrivit cerintelor prevazute la art. 186 alin. (2);

b) antrepozitul fiscal primitor inscrie pe fiecare exemplar al documentului administrativ de insotire tipul si cantitatea fiecarui produs accizabil primit, precum si orice discrepanta intre produsul accizabil primit si produsul accizabil inscris in documentele administrative de insotire, semnand si inscriind data pe fiecare exemplar al documentului;

c) antrepozitul fiscal primitor trebuie sa obtina de la autoritatea fiscala competenta certificarea documentului administrativ de insotire a produselor accizabile primite, cu exceptiile prevazute in norme;

d) in termen de 15 zile urmatoare lunii de primire a produselor de catre antrepozitul fiscal primitor, acesta returneaza exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire antrepozitului fiscal expeditor.

-----------

Art. 188 a fost modificat de pct. 167 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

Regimul accizelor pe durata deplasarii
ART. 189

(1) In cazul oricarei abateri de la cerintele prevazute la art. 186-188, acciza se datoreaza de catre persoana care a expediat produsul accizabil.

(2) Orice persoana care expediaza un produs accizabil aflat in regim suspensiv este exonerata de obligatia de plata a accizelor pentru acel produs, daca primeste de la destinatarul produsului, respectiv antrepozitul fiscal, operatorul inregistrat sau operatorul neinregistrat, primitor, exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire, certificat in mod corespunzator.

-----------

Art. 189 a fost modificat de pct. 168 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

Descarcarea documentului administrativ de insotire
ART. 189^1

Daca o persoana care a expediat un produs accizabil in regim suspensiv nu primeste documentul administrativ de insotire certificat, in termen de 45 de zile de la data expedierii produsului, are obligatia ca in urmatoarele 5 zile sa depuna declaratia de accize la autoritatea fiscala competenta si sa plateasca accizele pentru produsul respectiv in termen de 7 zile de la data expirarii termenului de primire a acelui document.

------------

Art. 189^1 a fost modificat de pct. 81 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 106 din 4 octombrie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 18 octombrie 2007.

Deplasarea produselor energetice prin conducte fixe
ART. 190

In cazul produselor energetice deplasate in regim suspensiv prin conducte fixe, pe langa respectarea prevederilor art. 188 si 189, antrepozitul fiscal expeditor are obligatia de a asigura autoritatilor fiscale competente, la cererea acestora, informatii exacte si actuale cu privire la deplasarea produselor energetice.

-----------

Art. 190 a fost modificat de pct. 170 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

Deplasarea unui produs accizabil intre un antrepozit fiscal si un birou vamal
ART. 191

(1) In cazul deplasarii unui produs accizabil intre un antrepozit fiscal din Romania si un birou vamal de iesire din teritoriul comunitar sau intre un birou vamal de intrare in teritoriul comunitar si un antrepozit fiscal din Romania, acciza se suspenda daca sunt indeplinite conditiile prevazute de norme. Aceste conditii sunt in conformitate cu principiile prevazute la art. 186-190.

(2) In cazul deplasarii unui produs accizabil intre un antrepozit fiscal din Romania si un birou vamal de iesire din teritoriul comunitar, regimul suspensiv este descarcat prin dovada emisa de biroul vamal de iesire din teritoriul comunitar, care confirma ca produsele au parasit efectiv acest teritoriu. Acel birou vamal trebuie sa trimita inapoi expeditorului exemplarul certificat al documentului administrativ de insotire care ii este destinat, in termen de 15 zile de la data realizarii efective a exportului.

-----------

Art. 191 a fost modificat de pct. 171 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

Momentul exigibilitatii accizelor
ART. 192

(1) Pentru orice produs accizabil, acciza devine exigibila la data cand produsul este eliberat pentru consum in Romania.

(2) Un produs accizabil este eliberat pentru consum in Romania, in conditiile prevazute la art. 166.

(3) In cazul pierderilor sau lipsurilor, acciza pentru un produs accizabil devine exigibila la data cand se constata o pierdere sau o lipsa a produsului accizabil.

(4) Prevederea alin. (3) nu se aplica si plata accizei nu se datoreaza daca pierderea sau lipsa intervine in perioada in care produsul accizabil se afla intr-un regim suspensiv si sunt indeplinite oricare dintre urmatoarele conditii:

a) produsul nu este disponibil pentru a fi folosit in Romania datorita varsarii, spargerii, incendierii, inundatiilor sau altor cazuri de forta majora, dar numai in situatia in care autoritatii fiscale competente i se prezinta dovezi satisfacatoare cu privire la evenimentul respectiv, impreuna cu informatia privind cantitatea de produs care nu este disponibila pentru a fi folosita in Romania;

b) produsul nu este disponibil pentru a fi folosit in Romania datorita evaporarii sau altor cauze care reprezinta rezultatul natural al producerii, detinerii sau deplasarii produsului, dar numai in situatia in care cantitatea de produs care nu este disponibila pentru a fi folosita in Romania nu depaseste limitele prevazute in norme.

(5) In cazul unui produs accizabil, care are dreptul de a fi scutit de accize, acciza devine exigibila la data la care produsul este utilizat in orice scop care nu este in conformitate cu scutirea.

(6) In cazul unui produs energetic, pentru care acciza nu a fost anterior exigibila, acciza devine exigibila la data la care produsul energetic este oferit spre vanzare ori la care este utilizat drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire.

-----------

Alin. (6) al art. 192 a fost modificat de pct. 172 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

(7) In cazul unui produs accizabil, pentru care acciza nu a fost anterior exigibila si care este depozitat intr-un antrepozit fiscal pentru care se revoca ori se anuleaza autorizatia, acciza devine exigibila la data comunicarii revocarii sau anularii autorizatiei pentru produsele accizabile ce pot fi eliberate pentru consum.

-----------

Alin. (7) al art. 192 a fost modificat de pct. 172 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

(8) Accizele se calculeaza in cota si rata de schimb in vigoare, la momentul in care acciza devine exigibila.

(9) Orice persoana aflata in una dintre situatiile prevazute la alin. (3), (5), (6) si (7) are obligatia de a depune o declaratie de accize la autoritatea fiscala competenta si de a plati acciza in termen de 5 zile de la data la care a devenit exigibila.

------------

Alin. (9) al art. 192 a fost introdus de pct. 82 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 106 din 4 octombrie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 18 octombrie 2007.

Restituiri de accize
ART. 192^1

(1) Pentru produsele energetice contaminate sau combinate in mod accidental, returnate antrepozitului fiscal pentru reciclare, accizele platite vor putea fi restituite in conditiile prevazute in norme.

(2) Pentru bauturile alcoolice si produsele din tutun retrase de pe piata, daca starea sau vechimea acestora le face improprii consumului, accizele platite pot fi restituite in conditiile prevazute in norme.

(3) Acciza restituita nu poate depasi suma efectiv platita.

-----------

Art. 192^1 a fost introdus de pct. 173 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016