
Raportul Special
realizat de specialisti
SECTIUNEA a 8-a
Marcarea produselor alcoolice si tutunului prelucrat
---------------
Denumirea Sectiunii a 8-a a Cap. I din Titlul VII a fost modificata de pct. 187 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.
Reguli generale
ART. 202
(1) Prevederile prezentei sectiuni se aplica urmatoarelor produse accizabile:
a) produse intermediare si alcool etilic, cu exceptiile prevazute prin norme;
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
b) tutun prelucrat.
-------------
Lit. b) a alin. (1) al art. 202 a fost modificata de pct. 188 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.
-------------
Alin. (1) al art. 202 a fost modificat de RECTIFICAREA nr. 571 din 22 decembrie 2003, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 112 din 6 februarie 2004.
(2) Nu este supus obligatiei de marcare orice produs accizabil scutit de la plata accizelor.
(3) Produsele accizabile prevazute la alin. (1) pot fi eliberate pentru consum sau pot fi importate pe teritoriul Romaniei numai daca acestea sunt marcate conform prevederilor prezentei sectiuni.
Responsabilitatea marcarii
ART. 203
Responsabilitatea marcarii produselor accizabile revine antrepozitarilor autorizati, operatorilor inregistrati sau importatorilor autorizati, potrivit precizarilor din norme.
-------------
Art. 203 a fost modificat de pct. 189 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.
Proceduri de marcare
ART. 204
(1) Marcarea produselor se efectueaza prin timbre sau banderole.
-------------
Alin. (1) al art. 204 a fost modificat de pct. 100 al art. I din ORDONANTA nr. 83 din 19 august 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 27 august 2004.
(2) Dimensiunea si elementele ce vor fi inscriptionate pe marcaje vor fi stabilite prin norme.
(3) Antrepozitarul autorizat, operatorul inregistrat sau importatorul autorizat are obligatia sa asigure ca marcajele sa fie aplicate la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, respectiv pe pachet, cutie sau sticla, astfel incat deschiderea ambalajului sa deterioreze marcajul.
-------------
Alin. (3) al art. 204 a fost modificat de pct. 190 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.
(4) Produsele accizabile marcate cu timbre, banderole deteriorate sau altfel decat s-a prevazut la alin. (2) si (3) vor fi considerate ca nemarcate.
-------------
Alin. (4) al art. 204 a fost modificat de pct. 190 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.
ART. 205
Eliberarea marcajelor
(1) Autoritatea fiscala competenta aproba eliberarea marcajelor, potrivit procedurii prevazute in norme.
(2) Eliberarea marcajelor se face catre:
a) antrepozitarii autorizati pentru produsele accizabile prevazute la art. 202;
b) operatorii inregistrati care achizitioneaza produsele accizabile prevazute la art. 202;
c) persoanele care importa produsele accizabile prevazute la art. 202, pe baza autorizatiei de importator. Autorizatia de importator se acorda de catre autoritatea fiscala competenta, in conditiile prevazute in norme.
(3) Solicitarea marcajelor se face prin depunerea unei cereri si a unei garantii la autoritatea fiscala competenta, sub forma si in maniera prevazute in norme.
(4) Eliberarea marcajelor se face de catre unitatea specializata pentru tiparirea acestora, desemnata de autoritatea fiscala competenta, potrivit prevederilor din norme.
(5) Contravaloarea marcajelor se asigura de la bugetul de stat, din valoarea accizelor aferente produselor accizabile supuse marcarii, conform prevederilor din norme.
-------------
Art. 205 a fost modificat de pct. 191 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.
Confiscarea tutunului prelucrat
ART. 206
(1) Prin derogare de la prevederile in vigoare care reglementeaza modul si conditiile de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, tutunurile prelucrate confiscate ori intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se predau de catre organul care a dispus confiscarea, pentru distrugere, antrepozitarilor autorizati pentru productia de tutun prelucrat, operatorilor inregistrati sau importatorilor de astfel de produse, dupa cum urmeaza:
a) sortimentele care se regasesc in nomenclatorul de fabricatie al antrepozitarilor autorizati, in nomenclatorul de achizitii al operatorilor inregistrati sau al importatorilor se predau in totalitate acestora;
b) sortimentele care nu se regasesc in nomenclatoarele prevazute la lit. a) se predau in custodie de catre organele care au procedat la confiscare, antrepozitarilor autorizati pentru productia de tutun prelucrat, a caror cota de piata reprezinta peste 5%.
(2) Repartizarea fiecarui lot de tutun prelucrat confiscat, preluarea acestuia de catre antrepozitarii autorizati, operatorii inregistrati si importatori, precum si procedura de distrugere se efectueaza conform normelor.
(3) Fiecare antrepozitar autorizat, operator inregistrat si importator are obligatia sa asigure pe cheltuiala proprie preluarea in custodie, transportul si depozitarea cantitatilor de produse din lotul confiscat care i-a fost repartizat.
-------------
Art. 206 a fost modificat de pct. 192 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Titlul II, Capitolul II pct. 71 - 861Titlul II, Capitolul II pct. 49 - 702Titlul IV pct. 1 - 17Titlul III, Capitolul II pct. 18 - 661Titlul III, Capitolul XI pct. 182 - 189Ultimele articole
Titlul III, Capitolul XII pct. 190 - 211Titlul III, Capitolul X pct. 153 - 1811Titlul III, Capitolul IX pct. 152Titlul III, Capitolul VIII pct. 150 - 15111Titlul III, Capitolul VI pct. 145 - 1491Articole similare
Ordinul nr. 1061/2020 privind emiterea deciziilor referitoare la dobanzi si penalitati de intarziereModificari aduse Codului fiscal de Legile 262/2020 si 258/2020. Tabel comparativProgramul "Prima Casa", inlocuit de "O familie, o casa"! Noile conditii, adoptate de deputatiLegea parteneriatului public-privatVanzarea produselor sub costul de achizitie. Conditii legale. Aspecte fiscaleUltimele articole
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025Facturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timpe-Factura. A aparut Notificarea 800 pentru persoanele care NU primesc facturile prin sistemD150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii onlinePachetul 2 de masuri fiscale. 8 modificari importante la Legea nr. 31/1990 privind societatileArticole similare
Cum se inregistreaza in contabilitate reducerea de impozit pentru anul 2021, conform OUG 153/2020Rectificarea bugetara pe anul 2019 a fost publicata in M. Of.Actualizare Declaratia 112 pentru 2014. Cine e obligat sa depuna formularul?Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distantaDividende distribuite DUPA 1 ianuarie 2025. Ce cota de impozitare se aplica?Ultimele articole
Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cerereaE-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitatiTaxa pe stalp, MODIFICATA din nou de Guvern. Cotele de impozitare vor fi de 0,5% respectiv 0,25%Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Bonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Articole similare
Firme in domeniul HoReCa. Care sunt conditiile pentru pastrarea regimului micro de la 1 ianuarie 2023?Basescu nu promulga LEGEa de reducere a CAS-ului daca nu e sustenabilaAdevarate provocari pentru contabilii romani: Sa tii contabilitatea intr-o institutie publicaVicepresedinte ASF: Guvernul gandeste un cadru legislativ pentru contruirea de fonduri suveraneInregistrari contabile si implicatii fiscale pentru executare silita a unui imobilUltimele articole
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.BPiata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariRegistru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?[PROCEDURA SPALAREA BANILOR] Prevenirea si Combaterea Spalarii BanilorCheltuieli deductibile. Ce cheltuieli pot fi deductibile pentru un PFI in 2025Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA