Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de acces in Reges-Online + obligatii si sanctiuni pentru firme

28-Iul-2025
3069
Procedura de acces in Reges-Online + obligatii si sanctiuni pentru firme

Incepand cu 31 martie 2025, angajatorii din Romania sunt obligati sa utilizeze noul sistem electronic REGES-ONLINE – Registrul General de Evidenta a Salariatilor in format digital, potrivit HG nr. 295/2025 si Ordinului nr. 1107/2025. Acest sistem inlocuieste treptat platforma Revisal, aducand un cadru modernizat pentru raportarea si gestionarea relatiilor de munca.

In continuarea articolului vom vedea cine are obligatia de a trece la REGES-ONLINE, care sunt termenele legale, pasii de acces, precum si sanctiunile aplicabile in cazul nerespectarii prevederilor.

Introducere Reges-Online

Incepand cu 31 martie 2025, societatile din Romania au obligatia de a utiliza Registrul General de Evidenta a Salariatilor REGES-ONLINE, potrivit HG nr. 295/2025 si Ordinului nr. 1107/2025.

De cand este obligatorie utilizarea REGES-ONLINE?

Conform legislatiei, trecerea la REGES-ONLINE este obligatorie pana cel tarziu la 30 septembrie 2025, adica in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a HG nr. 295/2025 (In vigoare de la 31 martie 2025). Noii angajatori care nu aveau Revisal inainte de 31 martie 2025, vor folosi exclusiv REGES-ONLINE de la bun inceput.

Cine are obligatia sa utilizeze REGES-ONLINE?

Conform art. 1 din HG nr. 295/2025 si Ordinul nr. 1107/2025:
-persoane fizice sau juridice de drept privat (adica toate firmele din Romania),
-institutii si autoritati publice,
-misiuni diplomatice si alte organizatii internationale pentru personal angajat local.

Procedura de acces si utilizare reges

In continuare vom vedea care este procedura de acces si utilizare Reges-Online:

1. Crearea contului in REGES-ONLINE: Se face prin: aplicatia RoeID, sau certificat digital calificat, sau, temporar (max. 30 zile), la ghiseu, cu CI si identificare vizuala.

2. Autorizarea accesului la Registru: Daca sunteti inregistrati la ONRC, autorizarea este automata. Daca nu (ex. entitate de drept public, ONG etc.), se incarca documente in platforma (certificat fiscal, act constitutiv, dovada calitatii de reprezentant legal).

3. Cine transmite datele in REGES-ONLINE: Salariati desemnati prin decizie scrisa, prestatori externi, fara obligatia de a avea salariati, daca exista contract de prestari servicii. Prestatorii trebuie insa inregistrati si delegati in platforma.

4. Termenele de transmitere a datelor: Cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii primului salariat. Angajatorii care au deja salariati trebuie sa completeze in REGES-ONLINE toate datele lipsa (necuprinse in Revisal) in termen de 6 luni.

Ai dificultati cu trecerea la REGES-ONLINE? Descopera 54 de probleme practice si solutiile oferite de specialisti, pentru a evita amenzi de pana la 20.000 lei. Afla raspunsuri clare si aplicabile imediat!

Sanctiuni reges

Neindeplinirea obligatiilor legale privind completarea si transmiterea datelor in REGES-ONLINE atrage amenzi intre 3.000 si 8.000 lei, in functie de abatere.

Recomandare contribuabili cu privire la accesul in Reges-Online

Pentru a evita blocajele de la finalul termenului, solicitati accesul in REGES-ONLINE cat mai curand, desemnati salariatii/persoanele imputernicite, inregistrati datele lipsa din Revisal, incheiati contractul de prestari servicii, daca externalizati obligatia.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Creante. MONOGRAFIE pentru scoaterea din evidenta a creantelor

    • Scoaterea din evidenta a creantelor inseamna eliminarea din contabilitate a sumelor ce nu mai pot fi incasate, de exemplu in cazul falimentului clientului sau prescrierii creantei. Acest proces presupune indeplinirea unor conditii legale si efectuarea unor inregistrari contabile corecte. Mai jos este prezentata o monografie contabila simplificata pentru aceste operatiuni. Avem acest caz concret. Avem o factura emisa catre un client care a intrat in faliment, factura nu mai poate fi incasata. Ce...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! Schimbari e-Factura si e-Transport din ianuarie 2025. Cum sa le respecti FARA amenzi

    • Din 2025, sistemele e-Factura si e-Transport sunt obligatorii pentru toate tranzactiile si transporturile de marfuri, introducand reguli noi de emitere, transmitere si raportare. Scopul modificarilor aplicate de la 1 ianuarie este cresterea transparentei, reducerea erorilor si facilitarea controlului fiscal. Noile obligatii vizeaza atat operatiunile B2B si B2C, cat si achizitiile publice si sectoriale. Contribuabilii trebuie sa respecte aceste reguli pentru a evita sanctiunile si a asigura...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Poti declara in D100 impozit zero?

    • Impozitul pe profit reprezinta o obligatie fiscala esentiala pentru persoanele juridice, reflectand contributia acestora la bugetul de stat in functie de rezultatul financiar obtinut. Calculul si evidenta sa contabila trebuie realizate corect, conform legislatiei fiscale in vigoare. In practica, pot aparea situatii in care impozitul efectiv datorat difera de cel inregistrat contabil. Aceste diferente se regularizeaza la inchiderea exercitiului financiar. Prin urmare, analiza periodica a...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende in 2025. Poate fi retinut si declarat chiar daca firma NU a platit dividendele catre asociati?

    • Distribuirea si impozitarea dividendelor reprezinta un aspect esential al gestionarii relatiilor financiare dintre societate si asociatii sai. Respectarea termenelor de declarare si plata a impozitului este obligatorie, indiferent de momentul efectiv al platii dividendelor catre asociati. In acest context, o societate care distribuie dividende in ianuarie 2025 catre asociati persoane fizice in valoare de 100.000 lei brut este corect sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pana in 25...» citeste mai departe aici

  • [PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025

    • Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unui aparat de marcat electronic, situatie care poate aparea in mai multe contexte: inchiderea definitiva a activitatii comerciale, necesitatea inlocuirii echipamentului existent sau deteriorarea ireparabila a dispozitivului. Procesul implica parcurgerea mai multor etape obligatorii si presupune pregatirea unui set complet de documente justificative pentru a indeplini toate cerintele legale impuse de...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie

    • Atunci cand o societate comerciala isi incheie definitiv activitatea, fie prin dizolvare voluntara, fie prin insolventa sau alte motive prevazute de lege, este obligatorie intocmirea bilantului de lichidare. Acest document reflecta imaginea patrimoniala a companiei inainte de radiere. Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016