Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un nou formular fiscal pentru prestatorii de servicii furnizate pe cale electronica, telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune - formularul 085

15-Iul-2019
3653

In M.Of. nr. 559 din 08.07.2019 a fost publicat OANAF nr. 1.783/2019 pentru aprobarea modelului, continutului si instructiunilor de completare ale formularului (085) "Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii prevederilor art. 278 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal".

Formularul a fost introdus ca urmare a modificarilor aduse recent reglementarilor privind stabilirea locului prestarii serviciilor furnizate pe cale electronica, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune, efectuate catre persoane neimpozabile din alte state membre U.E., sub plafonul de 10.000 euro/46.337 lei. 

Conform art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal pentru serviciile furnizate pe cale electronica, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune, efectuate catre persoane neimpozabile se considera ca locul prestarii este locul unde beneficiarul este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita, astfel ca TVA se datoreaza de catre prestator, in statul beneficiarului. 

Conform Legii nr. 60/2019, aceasta exceptie de la regula generala instituita la art. 278 alin. (3) din Codul fiscal, nu se aplica daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii: 
a) prestatorul este stabilit sau, daca nu este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita intr-un singur stat membru; 
b) sunt prestate servicii catre persoane neimpozabile care sunt stabilite, isi au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in orice stat membru, altul decat statul membru prevazut la lit. a); 
c) valoarea totala, fara TVA, a prestarilor mentionate la lit. b) nu depaseste, in anul calendaristic curent, 10.000 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala si nu a depasit aceasta suma in cursul anului calendaristic precedent. 

Atunci cand, in cursul unui an calendaristic, pragul de 10.000 euro este depasit, prevederile art. 278 alin. (5) lit. h) se aplica de la momentul respectiv (serviciile sunt impozabile in statul in care este stabilit beneficiarul). 

Persoanele care presteaza aceste servicii care sunt stabilite sau, daca nu sunt stabilite, isi au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in Romania au dreptul de a opta ca locul prestarii sa fie stabilit la beneficiar. Optiunea se aplica pentru cel putin doi ani calendaristici. 

Astfel, prin intermediul formularului 085 persoanele impozabile stabilite sau care isi au domiciliul stabil sau resedinta in Romania care presteaza servicii de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si servicii furnizate pe cale electronica catre persoane neimpozabile dintr-un alt stat membru, a caror valoare totala nu depaseste in anul calendaristic curent si nu a depasit nici in cursul anului calendaristic precedent 10.000 euro (46.337 lei) pot opta pentru aplicarea prevederilor art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal. Optiunea se aplica pentru cel putin doi ani calendaristici. Formularul se va utiliza si pentru incetarea optiunii, dupa cei doi ani calendaristici.

Formularul se depune in format hartie la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta, cu confirmare de primire. Acesta poate fi descarcat de la AICI >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016