Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Volumul colectarii impozitului pe profit aferent aferent trimestrului trei

30-Nov-2010
3238

In luna Octombrie s-a inregistrat cea mai mare scadere anuala a colectarii impozitului pe profit.

Cifra estimata de Guvernul Romaniei pentru anul 2010 la capitolul incasari din taxarea castigurilor firmelor este de 9,96 mld. lei

Castigurile tot mai reduse inregistrate de companiile din Romania se resimte la nivelul incasarilor din impozitul pe profit, este rezumat in executia bugetului general consolidat aferent lunii octombrie.

Ministerul Finantelor publice a colectat cu 6,6% mai putin decat in perioada similara a anului trecut. Luna octombrie este luna in care companiile vireaza in contul statului impozitul pe profitul aferent trimestrului trei.

Tot odata, in proiectul de buget pe 2011, guvernul estimeaza pentru acest an incasari din impozitul pe profit de 9,96 miliarde de lei, ceea ce inseamna ca in noiembrie si decembrie, firmele vor vira la bugetul de stat 400 de milioane de lei.

Din cele 9,96 miliarde de lei, agentii economici vor plati impozit pe profit de 9,64 miliarde de lei, cu 2,7% mai mult decat in 2009, in timp ce bancile vor achita 320 de milioane de lei, cu 74% mai putin comparativ cu anul trecut.

Explicatia data de analisti vizeaza principalele motive care au condus la scaderea profitu?rilor institutiilor de credit au fost legate de impactul fiscal al OUG 50, ordonanta care reglementeaza contractele de credit pentru consumatori, si de cresterea impru?muturilor neperformante.

Potrivit Ministerului de Finante, deficitul bugetar s-a marit in octombrie cu 400 de milioane de lei, la 23,7 miliarde de lei, ceea ce reprezinta 4,63% din PIB, sub tinta convenita cu Fondul Monetar International, de 6,8% din PIB.

Veniturile statului au crescut in octombrie cu 4,3% fata de primele 10 luni ale anului trecut, la 136,8 miliarde de lei, in timp ce cheltuielile s-au majorat cu 2,5%, la 160,5 miliarde de lei.

Finantele au incasat cel mai mult in primele 10 luni din 2010 din taxa pe valoarea adaugata - 10,3%, accize - 11,5% si din venituri nefiscale - 21,4%.

Potrivit executiei bugetului general conso?lidat, veniturile statului din TVA s-au ridicat la 31,4 miliarde de lei in octom?brie, cu 4,23 miliarde de lei mai mult decat in luna precedenta. In septembrie, Finantele au incasat din TVA 27,18 mili?arde de lei, in crestere cu 3,89 miliarde de lei fata de luna august.

In proiectul de buget din 2011, guver?nul estimeaza incasari din TVA de 46,3 miliarde de lei, cu peste 18% mai mult decat in acest an, fiind principala cate?gorie de venituri pe care se funda?men?teaza bugetul de stat anul viitor.

Analistii spun ca majorarea de inca?sari din TVA va fi de scurta durata, iar pana la urma acestea se vor stabiliza, intrucat consumul si salariile au scazut, iar evaziunea a crescut. Acestia afirma ca Executivul si-a supraestimat veniturile de la bugetul de stat si ca exista riscul ca la jumatatea anului viitor tinta de deficit sa nu fie atinsa, motiv pentru care alte ma?suri de austeritate ar urma sa fie adoptate.

Perspective bune pentru revenirea economiei

De alta parere este ministrul de Finante Gheorghe Ialomitianu care consi?dera ca perspectivele bugetare ale Roma?niei sunt bune si ca trebuie adoptate poli?tici prudente pentru a sustine aceasta dezvoltare.

?Din punctul de vedere al estimarilor financiar-bugetare pentru 2011, avem o perspectiva buna, dar sa avem o politica, in continuare, prudenta. Vom avea un sis?tem de salarizare si de pensii sustenabil, vom putea plati salariile si pensiile, putem sa dam mai multi bani pentru investitii pentru ca si proiectele locale sa fie rea?lizate, putem atrage mai multe fonduri euro?pene. Mentinem un sistem de fis?calitate redus, ma refer la impozitul pe venit si pe profit?, a precizat Ialomitianu.

De aceeasi parere cu ministrul de Finan?te este si seful misiunii FMI in Roma?nia, Jeffrey Franks, care considera ca perspectivele Romaniei sunt mai bune decat cele ale unor state cu probleme din zona euro, deoarece deficitul bugetar a sca?zut semnificativ, iar economia isi revine.

?In Romania au fost luate masuri foar?te dure in iulie pentru reducerea defi?citului bugetar. Veniturile bugetare cresc, iar cheltuielile scad. Prima de risc pentru tara a scazut pe pietele inter?nationale din momentul in care au fost luate aceste masuri, pentru ca pietele inter?nationale stiu ca Romania se afla intr-o situatie mult mai sustenabila acum?, a declarat Franks, citat de Mediafax.

Seful misiunii FMI spune ca Romania este ferita de dificultatile majore cu care s-ar putea confrunta unele state din Euro?pa, intrucat guvernul a decis continuarea acordului cu Fondul, care va asigura tarii toate resursele necesare.

?Faptul ca Romania s-a angajat sa continue programul cu FMI reprezinta o siguranta, o polita de asigurare in vremuri foarte incerte. Sunt probleme in Europa si exista multa incertitudine pe pietele interna?tionale, dar Romania are asigu?rarea ca dispune de sprijinul Uniunii Euro?pene si al FMI?, a adaugat Franks.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016