Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zoom fiscal: Restituirea taxelor auto achitate in perioada 01.01.2007-31.01.2017

05-Oct-2017
3599

Va reamintim ca, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.644/07.08.2017, contribuabilii care au achitat in perioada 01.01.2007-31.01.2017 taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si/sau timbrul de mediu pentru autovehicule, respectiv proprietarii care au achizitionat autovehicule prin sistemul de leasing financiar in perioada mentionata si care nu au beneficiat de restituire pana in prezent, pot solicita restituirea acestora, precum si a dobanzilor datorate pentru perioada cuprinsa intre data perceperii si data restituirii.

Pentru a solicita restituirea, contribuabilii pot depune pana cel tarziu in 31 august a anului urmator (31.08.2018), la organul fiscal de domiciliu, o cerere de restituire, al carei model va fi aprobat in 15 zile prin ordin comun al ministrului mediului si ministrului finantelor publice. La cerere se va anexa, in original sau in copie, documentul doveditor al platii taxei/timbrului de mediu (chitanta fiscala/ordinul de plata si extrasul de cont), precum si copiile cartii de identitate a vehiculului si a certificatului de inmatriculare. Cererea de restituire se solutioneaza de catre organul fiscal prin decizie, care se comunica contribuabilului.

Restituirile se vor efectua in perioada 1 ianuarie 2018-31 decembrie 2018, pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iar pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, in perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019. Restituirea sumelor se realizeaza in contul bancar indicat de solicitant in cerere.

Contribuabilii carora li s-au emis deja decizii de restituire pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, si mai au sume ramase de restituit, precum si cei care au depus deja cerere pe vechea legislatie, nu mai depun cerere, ci sumele ramase li se restituie, din oficiu, de organele emitente ale deciziilor, in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a normelor metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta (normele se vor aproba in 60 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta). De asemenea, pentru cei care mai au sume ramase de restituit, reprezentand timbrul de mediu, pentru care au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire, acestea se restituie, din oficiu, de organele emitente ale deciziilor, in termen de maximum un an de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta.

Hotararile judecatoresti definitive care au ca obiect restituirea taxelor auto, pentru care nu au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire, precum si cele care devin executorii dupa 31.08.2018, se aduc la indeplinire potrivit dispozitiilor stabilite de catre instanta, de catre organul fiscal central sau Administratia Fondului pentru Mediu (in functie de unde depune contribuabilul hotararea judecatoreasca), prin decizie.


Sursa: DGRFP Brasov

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016