
Raportul Special
realizat de specialisti
A doua rata a impozitelor locale trebuie platita pana pe 30 septembrie 2021 de catre toate persoanele care au aceasta obligatie, in timp ce prima rata trebuia achitata deja pana la data de 31 martie 2021.
Conform legii, toate persoanele care detin cladiri, masini sau terenuri trebuie sa achite impozite locale. Plata acestor impozite se face anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie, inclusiv. Reamintim insa ca prin OUG 29/2020 a fost prorogat primul termen pana la finalul lunii iunie.
Atentie! Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri, datorat pentru intregul an de catre contribuabili, pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda o bonificatie de pana la 10%, stabilita prin hotarare a consiliului local. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire, exceptand cazul in care in Legea 277/2015 se prevede diferit.
Acest impozit se datoreaza catre bugetul local al comunei, al orasului sau al municipiului in care este amplasata cladirea. In cazul municipiului Bucuresti, impozitul si taxa pe cladiri se datoreaza catre bugetul local al sectorului in care este amplasata cladirea.
In cazul in care o cladire se afla in proprietatea comuna a doua sau mai multe persoane, fiecare dintre proprietarii comuni ai cladirii datoreaza impozitul pentru spatiile situate in partea din cladire aflata in proprietatea sa. In cazul in care nu se pot stabili partile individuale ale proprietarilor in comun, fiecare proprietar in comun datoreaza o parte egala din impozitul pentru cladirea respectiva.
Pentru cladirile rezidentiale si cladirile-anexa, aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote cuprinse intre 0,08% - 0,2%, asupra valorii impozabile a cladirii. Cota impozitului pe cladiri se stabileste prin hotarare a consiliului local. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Pentru cladirile nerezidentiale, aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote cuprinse intre 0,2 - 1,3% asupra valorii care poate fi:
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activitati din domeniul agricol, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a cladirii.
In cazul in care valoarea cladirii nu poate fi calculata conform prevederilor de mai sus, impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate conform art 457, Legea 277/2015.
Pentru cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential conform art.457 cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential, conform art.458.
In cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art.457.?
Daca suprafetele folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, se aplica urmatoarele reguli:
Orice persoana care are in proprietate teren situat in Romania datoreaza pentru acesta un impozit anual, exceptand cazurile in care in Legea 277/2015 se prevede altfel.
Impozitul pe teren se datoreaza catre bugetul local al comunei, al orasului sau al municipiului in care este amplasat terenul. In cazul municipiului Bucuresti, impozitul pe teren se datoreaza catre bugetul local al sectorului în care este amplasat terenul.
Impozitul pe teren se stabileste luand in calcul suprafata terenului, rangul localitatii in care este amplasat terenul, zona si categoria de folosinta a terenului, conform incadrarii facute de consiliul local.
Orice persoana care are in proprietate un mijloc de transport care trebuie inmatriculat/inregistrat in Romania datoreaza un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu exceptia cazurilor in care in Legea 277/2015 se prevede altfel.
Acest tip de impozit se datoreaza pe perioada cat mijlocul de transport este inmatriculat sau inregistrat in Romania.
Impozitul pe mijloacele de transport se plateste la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde persoana isi are domiciliul.
In cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia, impozitul pe mijlocul de transport se datoreaza de locatar.
Conform art.454 din Legea 227/2015, impozitele si taxele locale sunt:
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Codul fiscal se modifica in regim de urgentaCamera Consultantilor Fiscali a stabilit data inscrierilor la examenul din 20 noiembrie 2020. Informatii utile pentru candidatiImpozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti - Capitolul XVIII - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscalOrdonanta taxelor locale va fi publicata. Noile impozite in 2013Impozitul pe constructii speciale 2025: reglementari, studii de cazUltimele articole
Impozitul pe constructii 2025: cine il achita, cum se calculeaza + o speta utilaCe trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileGuvernul introduce un impozit suplimentar de 1% pentru proprietatile cumulate care depasesc 500.000 euroTipuri de impozite: tot ce trebuie sa stii despre impozitele din RomaniaOG 16/2022, sub lupa specialistilor! Rezolva rapid si legal orice problema legata de impozitul pe venit, microintreprinderi, CAS si CASS in 2023Articole similare
Vineri, 10 septembrie 2021, este termenul limita pentru depunerea a sapte declaratii fiscaleMarti, 25 iunie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta pe 26 august 2024D216 in 2024: Cine are obligatia depunerii si pana cand poate fi transmisa30 iulie 2021 - termenul limita pentru depunerea Formularului 394Ultimele articole
Distribuire dividende. TERMEN LIMITA DE DEPUNERE D207 in cazul dividendelor care NU au fost platiteDeclaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025Declaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna IUNIE 2025Declaratie Unica 2025. TERMEN LIMITA DE DEPUNERE in cazul in care a fost DEPASIT plafonul pentru contributii socialeDepunere declaratii ANAF. Cele mai importante termene pentru luna APRILIE 2025Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA