Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitionare case de marcat noi. Se poate deduce contravaloarea lor din impozitul pe venit?

30-Aug-2021
7063
Achizitionare case de marcat noi. Se poate deduce contravaloarea lor din impozitul pe venit?

In luna august 2021 societatea de transport persoane, respectiv taxi, infiintata in august 2021, a achizitionat o casa de marcat noua, fara a inlocui o casa de marcat veche. Este eligibila in a deduce din impozitul micro valoarea casei de marcat asa cum beneficiaza cei care inlocuiesc casele de marcat vechi? Multumesc!

Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu: 

Utilizarea caselor de marcat, fiscale sau a celor cu jurnal electronic, ultimele incepand cu anul 2018, este reglementata de prevederile OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare.
Obligativitatea utilizarii noilor case de marcat revine tuturor persoanelor fizice si juridice care incaseaza, integral sau partial, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul sau a serviciilor prestate direct catre populatie, cu numerar sau prin folosirea cardurilor sau a substitutelor de numerar, cu exceptiile expres prevazute la alin. (2) din OUG nr. 28/1999, cu modificarile ulterioare.

Incepand cu data de 1 august 2020 au intrat in vigoare prevederile Legii nr. 153/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru completarea Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, act normativ care instituie posibilitatea scaderii costului de achizitie aferent aparatelor de marcat electronice din impozitul pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul in care au fost puse in functiune. Scaderea se efectueaza in limita impozitului pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv.

In cazul in care impozitul datorat nu acopera valoarea aparatului de marcat, sumele care nu pot fi scazute se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
Mentionam ca aceste modificari au fost cuprinse la art. 56 alin. (1 indice 6) si alin. (1 indice 7) din Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.

Referitor la intrebarea d-voastra, apreciem ca scaderea contravalorii aparatului de marcat electronic achizitionat in trim. III 2021, se va putea realiza numai incepand cu trimestrul in care activul va fi pus in functiune.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016