
Raportul Special
realizat de specialisti

Din 1 iulie 2022 toate transporturile rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat vor fi declarate si inregistrate in sistemul RO e-Transport de persoanele care au aceasta obligatie, conform OUG 41/2022. Soferii care transporta bunuri cu risc fiscal ridicat si nu prezinta documentele necesare in caz de control pot fi amendati cu pana la 10.000 lei.
Dupa ce transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat au fost declarate si inregistrate, sistemul RO e-Transport va genera un cod UIT care trebuie prezentat de soferi in caz de control, alaturi de documentul de transport. Actele pot fi prezentate atat in format fizic, cat si electronic.
Amenzile variaza intre 5.000 si 10.000 lei pentru conducatorul vehiculului de transport care nu detine si nu prezinta la solicitarea organelor competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau Autoritatii Vamale Române documentele care însotesc transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat.
Pentru a vedea toate AMENZILE care se pot aplica conform OUG 41/2022, click AICI>>
Pentru generarea codului UIT, utilizatorii pot declara in Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat, cu maximum 3 zile calendaristice inainte de data declarata pentru inceperea transportului, dar pana la prezentarea in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz.
Termenul de valabilitate a codului UIT este de 5 zile calendaristice, incepand cu data declarata pentru inceperea transportului. Utilizarea de catre operatorul de transport rutier a codului UIT peste termenul de valabilitate a acestuia este interzisa.
Este interzisa modificarea datelor inregistrate in Sistemul RO e-Transport referitoare la transporturile de bunuri dupa prezentarea in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv dupa punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz.
Este interzisa descarcarea pe teritoriul Romaniei a bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit, cu exceptia celor care fac obiectul depozitarii sau formarii unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri.
Calendarul contabilului vesel 2026
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revine urmatorilor utilizatori:
a) destinatarului inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorului inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz;
b) beneficiarului din Romania, in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat;
c) furnizorului din Romania, in cazul tranzactiilor interne sau al livrarilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat, dupa caz;
d) depozitarului, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cat si pentru bunurile incarcate dupa depozitare sau dupa formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Categoriile de bunuri cu risc fiscal ridicat care vor fi declarate in mod obligatoriu prin sistemul RO e-Transport (Proiect de Ordin)Avantajele regimului contraventiilor multipleLegis Plus Fiscalitate. UNICUL soft legislativ care ofera acces contabililor la toate actele normativeComunicat de presa A.N.A.F. - 1,6 miliarde euro, obligatii suplimentare la bugetul general consolidat in primele opt luni ale anului 2010Operatorii economici care NU dau bonuri fiscale sau detin sume nejustificate in casele de marcat vor fi mai aspru sanctionati de autoritatiUltimele articole
Control ANAF pe TVA: cum te pregatesti din timp si ce documente trebuie sa ai la indemanaAMENZI de circulatie recuperate de la salariati. Tratament contabilNoi obligatii de raportare pentru operatorii din piata benzinei si motorinei: ce trebuie sa transmita firmele la ANAFPFA, II sau IF in 2026: ce sa faci pentru maximizarea profitului si minimizarea impozituluiCrazy Days pentru contabili: ce ghiduri practice poti cumpara acum cu reduceri de pana la 80%Articole similare
E-Transport: Noutati legate de procedura pentru functionarea sistemuluiE-Transport: Noi transporturi vor fi SCUTITE de obligatia de raportare in sisteme-Transport. Amenzi de 100.000 de lei sau inchisoare pentru nerespectarea legii? 50 de raspunsuri care te salveazaFinantele propun instituirea Sistemului RO e-Transport pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicatE-Transport: ANAF poate dispune CONFISCAREA contravaloarii bunurilor nedeclarate in sistemUltimele articole
Crazy Days pentru contabili: ce ghiduri practice poti cumpara acum cu reduceri de pana la 80%E-Factura si E-Transport in 2026: ce trebuie sa stie orice contabilRO e-Transport in 2025. Declararea transporturilor NU se face pe detalii comercialee-Transport. Generarea codului UIT este legata de momentul emiterii facturii?Cod UIT generat cu valoare gresita. Cum sa procedati in acest cazArticole similare
E-Transport: Nu toate transporturile de bunuri cu risc fiscal vor fi supuse monitorizariiRaportare in E-Factura si E-Transport: Din 1 iulie 2022 contribuabilii au obligatii noi in relatia cu ANAFControale ANTIFRAUDA. Au fost confiscate peste 65 de tone de BUNURI CU RISC FISCAL RIDICATDin 15 iulie 2024 MF si ANAF lanseaza aplicatia de monitorizare GPS e-TransportNOUTATE E-Transport! Lista produselor cu risc fiscal ridicat va fi actualizata in 2024Ultimele articole
ANAF a pornit de la o analiza de risc si a ajuns la 15,33 milioane de lei nedeclarati: firma avea si 6.000 de lei cash pe care nu-i putea justificaE-Factura si E-Transport in 2026: ce trebuie sa stie orice contabile-Transport. Generarea codului UIT este legata de momentul emiterii facturii?Cod UIT generat cu valoare gresita. Cum sa procedati in acest cazE-Transport: A fost extinsa lista de BUNURI CU RISC FISCAL RIDICAT?Sfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA