Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF anunta anularea contributiei de sanatate si a obligatiilor fiscale accesorii aferente, pentru perioada 01.07.2015-31.12.2017 (proiect OUG)

09-Mai-2019
7559


Agentia Nationala de Administrare Fiscala anunta ca a fost initiat un proiect de ordonanta de urgenta prin care se propune anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate. De asemenea, proiectul de OUG prevede si anularea obligatiilor fiscale accesorii aferente, neachitate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei, stabilite prin decizie de impunere emisa si comunicata contribuabilului, datorata de anumite persoane fizice.

Ministerul Finantelor Publice a initiat un proiect de OUG, la initiativa prim-ministrului Viorica Dancila, prin care se propune:

  • anularea CASS;
  • anularea obligatiilor fiscale accesorii aferente, neachitate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei, stabilite prin decizie de impunere emisa si comunicata contribuabilului, datorata de anumite persoane fizice. Este vorba despre cei ale caror venituri sunt mai mici decat salariul de baza minim brut pe tara sau, dupa caz, sunt mai mici decat valoarea a douasprezece salarii de baza minime brute pe tara, pentru perioadele fiscale cuprinse intre 1 iulie 2015 si 31 decembrie 2017. 

Totodata, proiectul, care nu a fost inca pus in dezbatere publica, prevede si reglementarea unor termene de plata, distincte, in functie de data comunicarii deciziei.

Astfel, termenele de plata se diferentiaza in functie de data comunicarii deciziilor, astfel:
• daca decizia este comunicata intre data de 15 martie 2019, inclusiv, si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, inclusiv, termenul de 120 de zile pentru plata sumelor se calculeaza de la data intrarii in vigoare a actului normativ; 
• daca decizia se comunica dupa data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, termenul de 120 de zile pentru plata sumelor se calculeaza de la data comunicarii deciziei. 

Cei care achita integral, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de Urgenta, vor beneficia de o bonificatie de 10%, in cazul deciziilor de impunere anuala emise si comunicate intre data de 15 martie 2019, inclusiv, si data intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta, inclusiv.

“Mentionam ca, incepand cu anul 2018, persoanele fizice care obtin venituri anuale sub nivelul a 12 salarii minime brute pe economie nu datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate, decat in cazul in care contribuabilul opteaza pentru calitatea de asigurat prin depunerea Declaratiei Unice”, arata ANAF in comunicatul de presa remis miercuri, 8 martie. 

Proiectul de OUG pe care MFP urmeaza sa il puna in dezbatere publica mai contine si alte masuri legislative despre care puteti citi AICI >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici